carport v.s schuur

23 mei 2009
59
6
Hallo, vast eerder besproken,

Mijn motor vertoond na paar maanden onder een carport gestaan te hebben roestplekjes.

Keer poetsen en inspuiten voor je m wegzet zal vast wonderen doen, maar de vraag is.

Optie A: dichte schuur van hout, niet geisoleerd(veredeld tuinhuis)

optie B: carport die alleen van voren open is, achterop wel ventilatie poorten.

en dan heb ik ook nog een hoes liggen!

WAt zouden jullie doen? vast eerder besproken maar kan zo 123 geen goed antwoord vinden!

Bedankt!
 
Toen ik nog geen motor reed,heb ik mijn garage omgebouwd naar een geluidsstudio.
Alles moest geisoleerd worden(vocht/geluid).
Dit heb ik gedaan met piepschuim platen,daarover heen spaanplaat en daarover heen weer super low budged tapijt tegels.
Het gevolg was dat de eens zo vochtige garage nu ineens een zeer lage vochtigheid heeft.
Sinds ik motor rijdt en mijn fietsen in mijn garage/studio stal is er geen enkele vorm van oxidatie aan wat dan ook.

Ik zou zeggen,ga voor een houten hut en probeer deze zo goedkoop mogelijk te isoleren :Y ,zet er evt een verwarming(anti vorst kacheltje) in en ik vermoed dat de vochtigheid flink teruggedrongen kan worden :)
 
zelf heb ik een houten schuur.
beetje ventilatie.. (roosters) en geen isolatie.

nog nooit een spatje roest gezien.

als ik de motor voor langere tijd wegzet (winter) spuit ik er wel ruim siliconespray op/over...

kan nooit kwaad
 
Vreemd, ik heb al royaal 6 jaar motoren onder een carport (beide kanten open) staan. Totaal geen last van roest, bij geen enkele fiets.

Voordeel van een carport is imho het gemak van het snel kunnen pakken. Tocht lekker door, droogt prima op.

Circuitfiets wél in de schuur gehad maar dat was altijd maar een geklooi. Kan ook aan de schuur gelegen hebben maar 'een veredeld tuinhuisje' klinkt niet veelbelovend. ;)
 
Laatst bewerkt:
Voordeel van een carport is imho het gemak van het snel kunnen pakken. Tocht lekker door, droogt prima op.

Voor een ander ook

Kan ook aan de schuur gelegen hebben maar 'een veredeld tuinhuisje' klinkt niet veelbelovend. ;)

Zo lang de deur breed genoeg is en de drempel laag.
Zou ik gaan voor dat veredelde tuinhuisje.
Ik moet het zelf helaas ook met een carpoort doen.
Want ik heb geen ruimte voor een tuinhuisje '(
 
Die van mij staan gewoon buiten onder een zeil. Gaat prima, tis alleen even 2 minuten werk. Geen last van roest gehad tot dusver.
 
die puntjes roest zaten op het stuur, wel een heel eind weg kunnen krijgen, er zaten ook precies rond de achtershokbreker grote roestachtige druppels op verschillende delen chroom. Volgens mij heeft er een keer een hond tegenaan gepist! met de motorhoes ben ik altijd bang dat ie er juist vochtiger van wordt. was bij een auwe amerikaan wel zo na 1 dag al: dit was wel zon bouwzeil, en geen ``echte''.
 
Zo lang de deur breed genoeg is en de drempel laag.
Zou ik gaan voor dat veredelde tuinhuisje.
Ik moet het zelf helaas ook met een carpoort doen.
Want ik heb geen ruimte voor een tuinhuisje '(
De enige twee nadelen van de carport zijn in mijn geval het in het zicht staan en dat er mensen langs lopen tussen de motor/auto door.

Een paar keer bovengemiddelde belangstelling gehad van eenzelfde aantal personen, en daar werd sinterklaas niet vrolijk van :N

Hoezen vind ik maar onhandige dingen, ook ademende hoezen zou ik niet over de warme fiets heengooien. Kom je thuis, fiets neerzetten, naar binnen, douchen, biertje, kun je weer naar buiten om die hoes er over te doen... :/

Wat dat betreft is een schuurtje/huisje met goede ingang het beste inderdaad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan