Casey Stoner stopt na het seizoen

Ja dat weet ik, bij andere fabrieken heeft hij volgens mij eens schop onder z'n hol gekregen.
als er een klanten aprilia team harder dan zijn fabrieks fietsen liepen dan kwam ie de pitbox in en vroeg om de snelle onderdelen die ze zelf gemaaakt hadden, kreeg hij die niet dan kregen ze geen onderdelen meer van aprilia.
zo was witteveen :r

en we weten wat er van zn laatste project is geworden _O-
 
je kan t ook niet laten he })

Haha smeerlappen. :+
Maar nou nog wat , TZ jij bent nogal een tweetakt expert. Ik wil vanavond naar een kreidler ga kijken om hem miscjhien te kopen . Heb je nog enige tips waar voor ik bijzonder moet
opletten.?
 
als er een klanten aprilia team harder dan zijn fabrieks fietsen liepen dan kwam ie de pitbox in en vroeg om de snelle onderdelen die ze zelf gemaaakt hadden, kreeg hij die niet dan kregen ze geen onderdelen meer van aprilia.
zo was witteveen :r

en we weten wat er van zn laatste project is geworden _O-
Ja maar zo ging dat ook bij HRC voor wat betreft de A-kits. Elk schroefje moest aan eht eind van het jaar ingeleverd worden, anders was je de steun kwijt. Aanpassingen maken aan het materiaal maken mocht, maar dan wel alles melden bij HRC, anders was je de steun kwijt. Ik heb behoorlijk wat van dit soort verhalen gehoord. :P
 
ligt er aan, van binnenkanje niet kijken.
als iemand em opgeknapt heeft en je ziet dat ie alle boutjes netjes zonder roest heeft weet je dat ie over al op let en t wel goed zit.
als ie nog origineel is kan t ook wel goed zitten.
heeft ie allerlij prulwerk er op gemaakt is t meestal bagger.
toch moet je zo een ding uit elkaar halen en inspecteren
mischien moet je even op t kreidler forum gaan, ik ben geen kreidler expert.
 
Ja maar zo ging dat ook bij HRC voor wat betreft de A-kits. Elk schroefje moest aan eht eind van het jaar ingeleverd worden, anders was je de steun kwijt. Aanpassingen maken aan het materiaal maken mocht, maar dan wel alles melden bij HRC, anders was je de steun kwijt. Ik heb behoorlijk wat van dit soort verhalen gehoord. :P
ging bij die jappen ook heel ver ja.
had je een training winnend afgesloten, of jeliep de fabrieks japanners er uit op t rechte stuk en je ging even wat eten.
als je dan terug in de box kwam lag je motor helemaal uit elkaar en zaten er 3 japanners alles op te meten.
niet te geloven toch.
 
ging bij die jappen ook heel ver ja.
had je een training winnend afgesloten, of jeliep de fabrieks japanners er uit op t rechte stuk en je ging even wat eten.
als je dan terug in de box kwam lag je motor helemaal uit elkaar en zaten er 3 japanners alles op te meten.
niet te geloven toch.
Tsja als je niet normaal kunt winnen dan maar vals spelen blijkbaar, leuk is het niet nee. :P

Het topic is behoorlijk ontspoord moet ik zeggen, mijn excuses hiervoor.
 
Tsja als je niet normaal kunt winnen dan maar vals spelen blijkbaar, leuk is het niet nee. :P

Het topic is behoorlijk ontspoord moet ik zeggen, mijn excuses hiervoor.
er is genoeg web ruimte, en veel zinnigs is er voorlopig net te vertellen over casey en de anderen.
beetje techniesch geneuzel kan heus wel toch ;)
 
en daar kwam bij dat honda de laatste titel won, kwam ook wel een beetje door wat val partijen enzo, maar hij was zowat net zo snel als de aprilia dat jaar, en dan reed honda nog met membraan gestuurd inplaats van roterend.
dus als ze hadden gewild hadden ze aprilia gewoon partij kunnen bieden.

Als ik me niet vergis was de roterende inlaat er (veel) eerder dan de membraam gestuurde inlaat. Aprilia werd voor gek verklaard dat ze die 'oude' techniek wilden gebruiken in hun 250 gp-machines.

Ohja.. Casey Stoner gaat stoppen. :X
 
Als ik me niet vergis was de roterende inlaat er (veel) eerder dan de membraam gestuurde inlaat. Aprilia werd voor gek verklaard dat ze die 'oude' techniek wilden gebruiken in hun 250 gp-machines.

Ohja.. Casey Stoner gaat stoppen. :X
en de aprilia's hadden nog wel sneller kunnen zijn als witteveen de boel niet zo had lopen tegen werken.
zo mocht jan thiel alleen gebruik maken van een uitlaat die via witteveen kwam.
die liet witteveen door Balder maken hier in ndederland, hij verdiende op elke uitlaat.
en die uitlaat was zo ongunstig dat jan de cilinders heel vreemde waardes moest geven om de boel te laten lopen.
als ie zelf een uitlaat mocht maken zou t veel beter lopen allemaal, maar dat mogt niet.
witteveen dacht echt van zich zelf dat ie er verstand van had, t ging hem alleen maar om geld, niet om rendement.
 
Laatst bewerkt:
Als ik me niet vergis was de roterende inlaat er (veel) eerder dan de membraam gestuurde inlaat. Aprilia werd voor gek verklaard dat ze die 'oude' techniek wilden gebruiken in hun 250 gp-machines.

Ohja.. Casey Stoner gaat stoppen. :X
Volgens mij ook ja, maar roterend bleek uiteindelijk natuurlijk het hardst te lopen.
 
Volgens mij ook ja, maar roterend bleek uiteindelijk natuurlijk het hardst te lopen.
aprilia heeft roterend het hardst laten lopen, harder dan anderen een membraan hebben laten lopen.
maar ik denk dat een membraan ook heel hard kan, mischien wel net zo hard.
 
Ik vond hem in de cross toch wel tof hoor , heeft mij best vaak tips gegeven en geholpen maar ik was ook geen bedreiging voor Strijbos _O- _O- _O-
ik kan je wel een linkie mailen van een forum waar jan thiel en anderen die in de GP's gesleuteld hebben waar ze hun bevindingen van witteveen ventileren.
lusten de honden geen brood van, je gaat die man gewoon bijna haten als je hoort wat ie allemaal gedaan en gelaten heeft ;(
 
Laatst bewerkt:
aprilia heeft roterend het hardst laten lopen, harder dan anderen een membraan hebben laten lopen.
maar ik denk dat een membraan ook heel hard kan, mischien wel net zo hard.
Dat durf ik te betwijfelen. :P
Ik denk dat het potentieel van roterend groter is dan membraam. De vorm van een membraam zorgt nou eenmaal voor een slechte 'flow', en dat in combinatie met onvoorspelbare openingstimingen. Roterend is ook niet heilig, maar zeker beter dan membraam denk ik.
 
ligt er aan, van binnenkanje niet kijken.
als iemand em opgeknapt heeft en je ziet dat ie alle boutjes netjes zonder roest heeft weet je dat ie over al op let en t wel goed zit.
als ie nog origineel is kan t ook wel goed zitten.
heeft ie allerlij prulwerk er op gemaakt is t meestal bagger.
toch moet je zo een ding uit elkaar halen en inspecteren
mischien moet je even op t kreidler forum gaan, ik ben geen kreidler expert.

Deze is uitgebreid mijn buurman van 60 heeft er ook veel info vandaan gehaald en veel van opgestoken en is nu de gelukkige eigenaar van één uit 1975 ....fonkelnieuw en loopt als een zonnetje.

Maarten's Kreidler Club! • Toon onderwerp - TT Assen 50 cc 1981, 1982 en 1983 filmpjes
 
Laatst bewerkt:
Dat durf ik te betwijfelen. :P
Ik denk dat het potentieel van roterend groter is dan membraam. De vorm van een membraam zorgt nou eenmaal voor een slechte 'flow', en dat in combinatie met onvoorspelbare openingstimingen. Roterend is ook niet heilig, maar zeker beter dan membraam denk ik.
het is beter benut dan membraan tot nu toe.
het isjammer dat alles nu stil staat, maar ik denk dat membraan nog harder kan in de juiste handen.
 
het is beter benut dan membraan tot nu toe.
het isjammer dat alles nu stil staat, maar ik denk dat membraan nog harder kan in de juiste handen.
Dat het nog harder kan denk ik ook, maar niet harder dan wat roterend zou kunnen, dat denk ik althans. Je blijft een slechte flow houden, een vierkante doorlaat wat je bij membraam hebt is niet bepaald gunstig.
 
Dat het nog harder kan denk ik ook, maar niet harder dan wat roterend zou kunnen, dat denk ik althans. Je blijft een slechte flow houden, een vierkante doorlaat wat je bij membraam hebt is niet bepaald gunstig.

die gaat met een insert in het membraan huis vloeiend over.
het is meer de de kracht die er nodig is om de kleppen te openen die niet optimaal is, al moet je met roterend ook een schijf laten ronddraaien.
het echt voordel van de aprilia 250's is dat ze in de hogere versnellingen net zo goed doorstampen al in de lichtere versnellingen, en dat komt omdat alle 2 de zuigers gelijk bewegen, ze zijn alle 2 tegelijk boven en onder zeg maar.
ik heb gehoord van rijders dat dit echt een groot verschil maakt tegen over bvb een TZ of RS.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan