Casey Stoner stopt na het seizoen

die gaat met een insert in het membraan huis vloeiend over.
het is meer de de kracht die er nodig is om de kleppen te openen die niet optimaal is, al moet je met roterend ook een schijf laten ronddraaien.
het echt voordel van de aprilia 250's is dat ze in de hogere versnellingen net zo goed doorstampen al in de lichtere versnellingen, en dat komt omdat alle 2 de zuigers gelijk bewegen, ze zijn alle 2 tegelijk boven en onder zeg maar.
ik heb gehoord van rijders dat dit echt een groot verschil maakt tegen over bvb een TZ of RS.
Ja maar direct na het membraam heb je een zeer abrupte vormwijziging die behoorlijk vierkant verloopt, met een roterend is dit vloeiend en rond.

De Aprilia zal wel goed gebalanceerd zijn ja, maar ik denk niet dat je met een 2 inlijn snelheid moet inleveren ten opzichte van een v2. Of bedoel je dat niet?
 
Nee.. het is wel een V2, maar de zuigers staan (blijkbaar) tegelijk bovenin en tegelijk onderin. Ik neem aan dat ze niet tegelijk ook ontsteken?
 
Laatst bewerkt:
Ja maar direct na het membraam heb je een zeer abrupte vormwijziging die behoorlijk vierkant verloopt, met een roterend is dit vloeiend en rond.

De Aprilia zal wel goed gebalanceerd zijn ja, maar ik denk niet dat je met een 2 inlijn snelheid moet inleveren ten opzichte van een v2. Of bedoel je dat niet?
na het membraan is er niets dan een openstuk zo als t bij een roterend is als die door de zijkant van t carter komt.
je komt in alle 2 de gevallen de drijfstang tegen
 
Laatst bewerkt:
na het membraan is er niets dan een openstuk zo als t bij een roterend is als die door de zijkant van t carter komt.
je komt in alle 2 de gevallen de drijfstang tegen
Nee, dat is niet waar.

img_0410.jpg


Het kanaal van een membraam gestuurde loopt toch echt minder netjes, en het membraam zelf is ook behoorlijk slecht voor de flow. Bij roterend is het gewoon een gat, er zit helemaal niks meer. Bij een membraam heb je nog hier en daar wat in de weg zitten.
 
Nee, dat is niet waar.

[afbeelding]

Het kanaal van een membraam gestuurde loopt toch echt minder netjes, en het membraam zelf is ook behoorlijk slecht voor de flow. Bij roterend is het gewoon een gat, er zit helemaal niks meer. Bij een membraam heb je nog hier en daar wat in de weg zitten.
het gedeelte waar de klepjes aan zitten, de spijltjes en t openen van de klepjes is niet gunstig.
maar na het membraan, wat jij vroeg/zij is het net zo open als bij een roterend
 
Laatst bewerkt:
Ik vroeg niks, ik zei het. Het membraam zelf is minder gunstig, en het kanaal daarna ook, want de vorm is niet rond maar vierkant.
 
Ik vroeg niks, ik zei het. Het membraam zelf is minder gunstig, en het kanaal daarna ook, want de vorm is niet rond maar vierkant.
daar om typte ik ook vroeg/zij
het membraan zit dieper dan je denkt, als het mengsel uit de klepjes komt ie ie t kanaal al door, het huis zit namelijk in t kanaal. en in dat 4 kante kanaal het rond gemaakt door de insert die in het membraanhuis zit, daarna zit de drijfstang er al direkt voor, en het mengsel kan dan symetrisch links en rechts verdeeld worden.
met roterend aan de zijkant moet er een deel direkt omhoog de rechter spoelkanaalen in en een gedeelte moet een langer traject afleggen langs de drijstang naar de linker poorten.
 
~
daar om typte ik ook vroeg/zij
het membraan zit dieper dan je denkt, als het mengsel uit de klepjes komt ie ie t kanaal al door, het huis zit namelijk in t kanaal. en in dat 4 kante kanaal het rond gemaakt door de insert die in het membraanhuis zit, daarna zit de drijfstang er al direkt voor, en het mengsel kan dan symetrisch links en rechts verdeeld worden.
met roterend aan de zijkant moet er een deel direkt omhoog de rechter spoelkanaalen in en een gedeelte moet een langer traject afleggen langs de drijstang naar de linker poorten.[/quote]

Meer risico op een vasloper en membraam één weigerend plaatje is ook trikkie.

Geef mij maar gewoon spruitstuk .
 
Laatst bewerkt:
\
daar om typte ik ook vroeg/zij
het membraan zit dieper dan je denkt, als het mengsel uit de klepjes komt ie ie t kanaal al door, het huis zit namelijk in t kanaal. en in dat 4 kante kanaal het rond gemaakt door de insert die in het membraanhuis zit, daarna zit de drijfstang er al direkt voor, en het mengsel kan dan symetrisch links en rechts verdeeld worden.
met roterend aan de zijkant moet er een deel direkt omhoog de rechter spoelkanaalen in en een gedeelte moet een langer traject afleggen langs de drijstang naar de linker poorten.[/quote]

Meer risico op een vasloper en membraam één weigerend plaatje is ook trikkie.
zijn van kunststof, die vreet ie met gemak op, alleen loopt ie heel beroerd als ie eenn klepje mist
en ze hebben allebij een spruitstuk, daar zit de carb aan vast geklemd
 
Laatst bewerkt:
Licht eraan hoeveel voor of naonsteking je heb maar nooit op z'n hoogste punt Arnand.
iets er voor natuurlijk, maar ik wilde zeggen dat als de 2 zuigers gelijk op en neer gaan dat de ontsteking dan ook gelijk ontsteekt.
 
Laatst bewerkt:
daar om typte ik ook vroeg/zij
het membraan zit dieper dan je denkt, als het mengsel uit de klepjes komt ie ie t kanaal al door, het huis zit namelijk in t kanaal. en in dat 4 kante kanaal het rond gemaakt door de insert die in het membraanhuis zit, daarna zit de drijfstang er al direkt voor, en het mengsel kan dan symetrisch links en rechts verdeeld worden.
met roterend aan de zijkant moet er een deel direkt omhoog de rechter spoelkanaalen in en een gedeelte moet een langer traject afleggen langs de drijstang naar de linker poorten.
Sorry, maar ik ben het er niet mee eens, maar ik denk dat als we deze discussie voor willen zetten dat het per PM moet, anders is het echt teveel of topic :P
 
Hier mijn tuningwerk , niet lachen he. :+
Jlo piano blokje , inlaat bewerkt . Dit blokje moet er nog onder ,wacht op een nieuwe carb.
Het oude blokje loopt nu al makkelijk 50 , hehe en dat is hard met zo`n ding . (sparta GD 50 )
000_0216.jpg


000_0217.jpg


Deze er ook nog staan , versnellingbak stuk. '(

000_0215.jpg
 
Sorry, maar ik ben het er niet mee eens, maar ik denk dat als we deze discussie voor willen zetten dat het per PM moet, anders is het echt teveel of topic :P
zal moeilijk gaan als je PM uitstaat.
maar als laatste dan, ik heb gister avond nog mn membraan huizen geplaastst.
als je denk dat het mengsel nog een vierkant kanaal door moet als het voorbij de plaatsjes is dan heb je t mis, want de drijfstang zit er echt direkt achter. het membraanhuis steekt echt heel diep.
het vierkante kanaal is er alleen maar omdat het membraanhuis aan de buitenkant vierkant is.
 
mannen heb een topic geopend strak hebbie gezeur.

Mooi dat je dat gedaan hebt Gerrit. Maar een beetje oftopic zal toch nog wel mogen , het is toch een motorforum. En denk dat Casey als ie straks met pensioen is toch ook nog wel over tweetakten en viertakten en wat al niet meer lult. Zal wel dan wel op zijn boerderij zijn en niet op dit forum. :+
Nou ja , ik vind het in elk geval zeer interresant om de meningen daar over te lezen van anderen , zolang het over de tecniek gaat en niet om iemands voorkeur.
 
Overigens TZ heb een kreidler Florett TM 1971 gekocht .
Brommer ziet er redelijk uit ,maar het blokje is denk ik zeer goed. :]
Hehe hij knettert lekker. :)
 
Mooi dat je dat gedaan hebt Gerrit. Maar een beetje oftopic zal toch nog wel mogen , het is toch een motorforum. En denk dat Casey als ie straks met pensioen is toch ook nog wel over tweetakten en viertakten en wat al niet meer lult. Zal wel dan wel op zijn boerderij zijn en niet op dit forum. :+
Nou ja , ik vind het in elk geval zeer interresant om de meningen daar over te lezen van anderen , zolang het over de tecniek gaat en niet om iemands voorkeur.
en hij zij echt dat ie terug zou keren als er weer met 2takt gereden zou worden.
hij maakte ook nog een opmerking toen de moto2 voor t eerst in assen reed en er tijdens de training een blok plofte in de regen, hij reed nog even heel de veenslang af, stekkenwal door, de bult en bij mandeveen duikersloot had ie t pas door.
de rest van de training werd die dag ge canled.
toen zij stoner "als we nog met 2takt zouden rijden had ie gewoon een vastloper gehad en dan was t daar bij gebleven" ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan