Voor de voorvorkliefhebbende...
Het is best goed zelf te doen om je voorvork te herstellen.
Het is wel belangrijk om de juiste hoeveelheid olie te gebruiken. Dit dien je af te meten in een maatbeker.
---------------------------------------------------------------------------------
Baujahr / Fahrgestellnr.
Baujahr: 1993 bis 1996
Fahrgestellnr.:
Technische Daten
Hubraum: 499 ccm
Zylinder: 2
PS/KW: 58/43 - 50/37 - 34/25
Ventilspiel (Ein): KALT 0,16 MM
Ventilspiel (Aus): KALT 0,25 MM
Leerlaufdrehzahl: 1300 +- 100 U/MIN
Vergaserluftschraube: 0,5 AUSDREHUNGEN
Reifendruck (vorn): 2,0 BAR
Reifendruck (hinten): 2,3 BAR
Zündkerze 1: NGK CR9EH-9,CR8EH
Zündkerze 2: CHAMPION G59C
Elektrodenabstand: 0,9 MM
Lenker/Standrohr Ø: 37 MM
Ritzel/Kettenrad: 15/40 ZÄHNE
Kette: 108 GLIEDER
Anzugsdrehmomente in Nm
Zündkerzen: 12
Sicherungsmutter:
Ventileinsteller:
Ölfilterdeckel:
Auspuffrohr (vorne):
Auspuffrohr (hinten):
Vorderachse: 60
Hinterachse: 90
Bremssattel (vorne):
Seitenständer:
Füllmengen
Gabel pro Holm: 320 CM3
Öl ohne Filter: 2,9 L. SAE 10W30
Öl mit Filter: 3,1 LITER
Bremsflüssigkeit: DOT 4
Endgetriebe: -
Betriebsstoff: 18 LITER NORMAL
Kühlflüssigkeit: 2 LITER
---------------------------------------------------------------------------------
@ seadog --> Ik heb deze CB niet betaald... :p
Ik heb hem geruild voor mijn Yamaha xv535-Hernia
Een collega hoorde dat ik in het bezit was van een virago. Hij vroeg meteen of ik wilde ruilen tegen een cb500. Ik zag het niet zo zitten, zo`n lesmotor, maar wilde wel langzaamaan een andere motor. Eenmaal deze weinig bereden cb500 gezien te hebben was ik verkocht.
De vorige eigenaar heeft meer gepoetst dan gereden (14000 km`s sinds 1994).
De 535 was van 1990 en had 25000 miles gelopen... Goeie deal toch??