CB400F - Ruben

Ziet er weer strak uit Ruben,

Je loopt op me uit, ik heb de laatste weken weinig kunnen doen. Ben druk met opleidingen bezig en ook de diensten hebben het niet allemaal toegelaten. Hopelijk na deze drukte weer ff fanatiek bezig.

Succes verder
 
Bedankt voor de replys! :Y

@ WaldRocker: Ja ik weet het niet, jij hebt er al wel erg veel opzitten, voorkant en deel van de achterkant. Maar het maakt natuurlijk ook niks uit, volgens mij hebben we er allebei veel plezier aan en dat is het belangrijkst.
Ik zie je updates wel weer verschijnen in je topic.

@Triaatje: Hehe bedankt, en ik zie je binnenkort nog wel op de koffie! :)

@ Tonix: Nee ik heb dit niet met de spuitbus gespoten, ik heb vaker een klauw met de spuitbus gedaan en ik vond dat het niet altijd even goed bleef zitten.
Ik heb het nu met Hammerite gedaan, eerst de klauw flink warm gemaakt met de verf feun en daarna de verd aanbrengen in dunne lagen. Doordat het warm is vloeit het mooi en ik vind het er wel goed uitzien + dat het lekker hard is!


@ Luke: Ja ik wil het best overwegen, maar ik zou graag wat foto's willen zien van het zadel op een CB'tje gemonteerd, met de foto in je topic kan ik geen idee krijgen hoe het eruit gaat zien.
Als je een foto hebt zal ik eens kijken. Bedankt in iedergeval voor het aanbod.


Zondag nog even wezen werken aan de motor, ik had het voorwiel eruit gehaald om het voorspatbord te monteren en alles bleef net goed genoeg staan om eraan te werken. Totdat ik even kracht op de ratel moest zetten om een bout vast te draaien en de motor omviel. Motor had gelukkig geen schade maar wel een flinke snee in m'n vinger. Naar het ziekenhuis en 2 hechtingen laten zetten.

Ziet er gelukkig weer goed uit en ben blij dat de brommert niks heeft! _O-


Gr. Ruben
 
Hier een foto op de moter maar hij zit te hhog omdat er aan de moter geprutst is
Maar hij is wel degelijk van een 400F
full
 
komt er geen schot in de zaak? Ben wel benieuwd naar het resultaat, alles is zo mooi keurig :p


Ja de laatste tijd alleen maar aan het niksen.
Nee geen zorgen, ik zit niet stil! *:)



-------------------------------------------------------------




Er zijn een paar kleine dingen gebeurt, o.a.:

- Kleppen stellen
- Contact punt afstand afstellen
- bedrading
- spuiten van kleine onderdelen
- Remmen werkend maken
- Schakelaars na kijken




Vandaag had ik mijn bestelling binnen gekregen van Rene van Manen, ik moest nog een aantal ringetjes hebben voor in de carburateurs. Het kost niet zoveel maar het kan me erg veel kopzorgen schelen.


Ook een klein bevestigings blokje erbij gekocht en een luchtslang:


qxp0ll.jpg




De carburateurs had ik al een tijdje terug schoongemaakt, maar toen kreeg ik de vlotterbakken er niet meer op omdat die ringen wat tegroot waren geworden. Nu kon alles mooi dicht worden gemaakt met nieuwe o-ringen.





oj35uv.jpg






30uwydf.jpg






1zefrs6.jpg





2l8kun7.jpg





Ik ben er wel tevreden mee, wat een klein beetje poetsen en wat nieuwe ringetjes al niet kunnen doen! :Y
Nog even een paar plaatjes van hoe de motor er nu bij staat.





dqit1t.jpg






o0rv9z.jpg






bgpca9.jpg






6e26o2.jpg






rc0vb7.jpg





In de vakantie zal Triaatje nog even langs komen voor het afstellen van de grondplaat. Ik krijg deze op een of andere manier net niet helemaal goed, alsof de gleuven niet iets verder zouden moeten doorlopen om hem goed te kunnen zetten?
Ik zal snel weer wat vorderingen posten :)..


Laat maar horen wat jullie er van vinden,


Groeten Ruben
 
Hoi,

Weer hard aan het werk geweest,
Ik was totaal niet tevreden met de lak die op het motorblok zat. Ik had alles van te voren gestraald, hierna afgespoelt in het bad en met Motip hittebestendige lak gespoten en daarna lekker laten bakken in de oven.
Als ik mijn vinger over het motorblokje heen haalde dan kwam de lak er zo af.

Tja wat gaan we doen.. in iedergeval het motorblok er weer uit gehaald en even zitten denken. Ik was toevallig op kerst donderdag naar Belgie geweest om te kijken naar het zadel van Luke en ik zag zijn CB550 staan met een gepolijst blok en ik vond het er echt prachtig uit zien...Misschien toch maar polijsten dan *D

Dus veel schuurpapier gekocht en ontvetter voor het afhalen van de lak en begonnen met werken, samen met mijn vader een uurtje of 20 in totaal wezen schuren, schuren, meer schuren en polijsten en ik vind het er nu wel netjes uit zien.
Alles glimt goed, maar weer niet TEgoed.

Foto's zeggen meer dan 1000 woorden:




69f0i8.jpg





op7q6u.jpg





n6qouf.jpg





2crxfgi.jpg





358o0fn.jpg






Ik ben er zeer tevreden mee en blokje zit er nu weer in, alles weer aangesloten en we kunnen weer verder waar we gebleven waren.




aesjs3.jpg





25fj2bd.jpg





Gr. Ruben
 
Triaatje, ik vond die bussen juist wel mooi haha. Ik vind de 350 misschien ook wel mooier dan de 400, deze heeft 4-4 uitlaten en alles is wat ronder gemaakt. Niet verkeerd ;)
 
De 400 was dan ook de "super sport"! Dus niet toeren maar sportievere zit, 50cc extra, 6 versnellingen om het blok voortdurend hoog in de juiste toeren te kunnen houden en natuurlijk het mooiste 4 in 1 uitlaatspruitstuk ooit!

Dus die dromerige bussen en andere ronde vormen schroef je maar op je 350 ;)
 
nou kerel, gefeliciteerd met het polijsten van je blok, resultaat mag er zijn en is veel duurzamer dan de motip busjes! motip busje zijn naar mijn mening voor een blok een bijzonder flauwe oplossing . verkleurt, pelt met tijd af en lost (ook na uitbakken in de oven) toch nog op.
als je je blok toch wil lakken lukt dat vrij aardig met de producten van restom, niet goedkoop maar de lak houdt en verkleurt niet.

hoeveel uur heb je gepolijst...?

Gunter
 
nou kerel, gefeliciteerd met het polijsten van je blok, resultaat mag er zijn en is veel duurzamer dan de motip busjes! motip busje zijn naar mijn mening voor een blok een bijzonder flauwe oplossing . verkleurt, pelt met tijd af en lost (ook na uitbakken in de oven) toch nog op.
als je je blok toch wil lakken lukt dat vrij aardig met de producten van restom, niet goedkoop maar de lak houdt en verkleurt niet.

hoeveel uur heb je gepolijst...?

Gunter
Tsja...
Dus veel schuurpapier gekocht en ontvetter voor het afhalen van de lak en begonnen met werken, samen met mijn vader een uurtje of 20 in totaal wezen schuren, schuren, meer schuren en polijsten en ik vind het er nu wel netjes uit zien.
Alles glimt goed, maar weer niet TEgoed.
 
Ach bij mij zit er al jaren velgenspray op van Motip en dat werkt goed, hoef je ook niet af te bakken, alleen tijd gunnen om uit te harden.
 
wanneer ga ik hem/haar tegenkomen in nijmegen? dan stop ik ff om hem van dichtbij te bekijken.

verders hebben de andere mf'ers al de juiste woorden gezegd, begint er echt goed uit te zien!
 
Triaatje, ik vond die bussen juist wel mooi haha. Ik vind de 350 misschien ook wel mooier dan de 400, deze heeft 4-4 uitlaten en alles is wat ronder gemaakt. Niet verkeerd ;)


naaaahhh..staat een beetje ouwewijverig..zelfs mijn 350 heeft ze niet he...

Ik wou eerst langskomen met de 350., maar is me toch iets te brrrrr.. *:)
ff zien wanneer t lukt ok ?
 
Bedankt allemaal voor de reacties, erg leuk om te lezen.

Ik ben wel blij met het resultaat, ik heb nu wel vaker blokjes gespoten met Motip hittebestendige lak en die hadden wel een redelijk goed resultaat, maar als je hem vaak gaat poetsen of er komt meerdere malen benzine op dan gaat het er na een tijdje toch af. Gepolijste onderdelen netjes houden zal ook wel tijd in gaan zitten, maar het blijft wel mooi.

En Wouter, motor hoop ik deze vakantie of een van deze weken weer te kunnen starten en dan moet ik eerst maar eens mijn papieren binnen halen. Het is zo kout om met dit weer te lessen + dat ik in deze hele vakantie maar 1 x kon lessen omdat het zo druk is bij Wesseldijk. Echt snel gaat het dus niet. Maar ik laat het horen wanneer ik er mee naar Nijmegen kom. ;)

En is goed Tria, kijk maar eens wanneer je tijd hebt en wanneer het niet tekout is haha.
Ik zal ook nog eens goed na het probleem van de ontsteking kijken, heb misschien al een ideetje wat het kan zijn.

Ruben
 
Hallo,

Weer een heel stuk verder met de motor.
Het is een tijdje erg kout geweest en om in dat weer te werken is geen pretje, het is dus iets rustiger gegaan maar met dit mooie weer kan ik er weer veel aan werken.



-------------




Ik had eerder mijn voorlamp gespoten met primer en hoogglans zwart maar het was niet wat ik wou, het had een klein beetje gereageerd.
Deze is opnieuw gedaan en ik heb meteen de achterlicht houder mee gespoten en geschuurd.


Bezig met schuren:



23uvn1i.jpg





21jnkwg.jpg





14oacdt.jpg






34jafjp.jpg





Schuurtje wat opruimen en meteen maar een paar foto's gemaakt:





2ecg676.jpg





23lz4hz.jpg






2nstagg.jpg






Twee weken terug heb ik een bestelling gedaan bij David Silver Spares voor een nieuw zadel, 2 nieuwe spiegels en 2 nieuwe knipperlichten.
Vandaag kwamen ze dan eindelijk binnen, het ziet er allemaal prachtig uit en ik ben vooral erg blij met het originele zadel.




31525a1.jpg






2i8dfu9.jpg






2gw96bm.jpg






24wau1c.jpg






Net nog even snel een foto gemaakt van de motor, de nieuwe spiegels en knipperlichten zitten er op.



egyah5.jpg





Vorige week had ik een dag vrij van school en alles was klaar om hem te starten, wat versie olie in het blokje en benzine in de tank gedaan.
Eerst een paar keer droog kicken zodat de olie op druk kon komen en daarna met de elektrische start een paar seconden starten en het beestje wou starten! *O*

Echt heerlijk dat geluidje, hij moet nog wel helemaal afgesteld worden want nu loopt hij nog aardig beroert en lekt hij op een aantal plekken.

Wat er nog moet gebeuren:

- Remlichtschakelaar voor vervangen (Deze was kaduk)
- Oliedrukschakelaar vervangen (Doormidden gebroken
- Compleet afstellen
- Lekkages fixen
- Veel kleine dingen



Ik heb nog een klein bestelling gedaan bij Rene van Manen voor wat nieuwe onderdelen en hopelijk komen die deze week binnen, dan kunnen we weer verder.

- 2 nieuwe condesators (motor was omgevallen, resultaat was een deuk in de condensator en vonkende contaktpunten
- Remlichtschakelaar
- Oliedrukschakelaar
- Klepstelkapje (Was afgebroken, eigen schuld)



bxttg.jpg





Tot snel.

Groeten Ruben
 
Terug
Bovenaan Onderaan