CB550 caféproject

hier dan een foto van het kuipje,
met tape er even op geplaatst



full
 
kuipje heb ik tweedehands gekocht,
en zou een replica van een Ducati kuipje zijn.
Geen idee of dit klopt maar ik vind het wel mooi staan.
 
Staat em goed!
Verstralers eronder als koplamp? Jammer om de kuip te verzagen, zo kun je er misschien nog een startnummer op kwijt :Y
 
wat verlichting betreft vind ik onderstaande wel een mooie oplossing,
zonder de kuip te veel te verzagen:


full


als er nog ideeën of mooie voorbeelden zijn,
zoals die verstralers onder de kuip,
zijn laat maar komen
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde die foto (exact die) ook plaatsen als voorbeeld, maar je bent me voor. Mooiste (minst opvallende) oplossing in mijn ogen.
 
Dat gat zou ik dan wel nét iets lager maken zodat je de bies niet doorbreekt, eventueel zelfs een stukje witte lampfolie erachter plakken?
 
vorig weekend leek het me een uitgelezen weertje om een toerke te doen,
't was fris maar droog en het strooizout was reeds weggespoeld door de vele regen.
Na welgeteld 1km was het plezier over,
motor verloor vermogen
dus snel langs de kant.
't was al vrij snel duidelijk dat hij maar op 2 cilinders liep
namelijk 1 en 4.
2 en 3 hadden er geen zin in
maar na controle bleek wel dat er een vonk was op beide bougies.

dus ga ik ervan uit dat de carb van 2 en 3 verstopt zitten
of zijn er nog mogelijkheden
vooraleer ik terug begin met demonteren?
 
Das altijd lastig om vanachter de computer te weten of...... '(

Maar als het idd na ong een kilometer gebeurde, lijkt het erop, dat de motor je vlotterkamers leeggereden heeft.
Ik zou in eeste aanleg gaan zoeken in de benzinetoevoer. Grote kans dat daar het foutje zit. ;)

Succes!!
 
misschien moet ik ook maar eens de benzine filtertjes ervan tussen halen
en kijken of dat iets oplevert.
 
Hey, is weer lang geleden !
het is je andere 550 die niet meer rijdt? of de racer?
hoe ga jij je kuip bevestigen? ik zoek namelijk ook nog hoe ik het ga doen. maar indien je een kuipsteun maakt wil ik wel helpen(/kijken) en dan maken we die in 2 tweevoud?

zelf ben ik bezig met een nieuwe kabelboom te maken, dus als je ooit nog is elektrische probs hebt moet ik de kabelboom tegen dan wel vanbuiten kennen :D
 
vorig weekend leek het me een uitgelezen weertje om een toerke te doen,
't was fris maar droog en het strooizout was reeds weggespoeld door de vele regen.
Na welgeteld 1km was het plezier over,
motor verloor vermogen
dus snel langs de kant.
't was al vrij snel duidelijk dat hij maar op 2 cilinders liep
namelijk 1 en 4.
2 en 3 hadden er geen zin in
maar na controle bleek wel dat er een vonk was op beide bougies.

dus ga ik ervan uit dat de carb van 2 en 3 verstopt zitten
of zijn er nog mogelijkheden
vooraleer ik terug begin met demonteren?
De timing kan ook verlopen zijn, check je punten maar eens: 1 en 4 zitten op 1 punt, 2 en 3 zitten op de andere...
 
gewoon kijken of die na een tijdje gestaan te hebben wel op 4 poten loopt.
als die daarna weer kapt zit het in de benzine toevoer. Filters leveren vaak problemen op.
Als dat het niet is den ik dat je vlotterhoogte niet klopt.
 
dieter, heb jij dat 500 frame nog ? Heb je al gemaild, maar nog geen antwoord terug...
Kan misschien een 500 op de kop tikken, maar zitten geen papieren meer bij. Er is ook nog een 75'er, maar daarvan is het frame verzaagd...Kortom ; frame nodig !!!
 
heb nog een Nederlands 500 frame liggen of was het nu een 550 frame,
zal het van't weekend nog eens nakijken.
Heb er geen papieren bij enkel nog de blauwe plaat,
maar daar weten jullie misschien wel raad mee.
Heb ooit via het RDW het adres van de laatst bekende eigenaar opgevraagd
naar die heeft nooit gereageerd op mijn schrijven.
 
heb nog een Nederlands 500 frame liggen of was het nu een 550 frame,
zal het van't weekend nog eens nakijken.
Heb er geen papieren bij enkel nog de blauwe plaat,
maar daar weten jullie misschien wel raad mee.
Heb ooit via het RDW het adres van de laatst bekende eigenaar opgevraagd
naar die heeft nooit gereageerd op mijn schrijven.

Ah...maar es kijken. We contacten er nog ff over ok ?
 
vorig weekend leek het me een uitgelezen weertje om een toerke te doen,
't was fris maar droog en het strooizout was reeds weggespoeld door de vele regen.
Na welgeteld 1km was het plezier over,
motor verloor vermogen
dus snel langs de kant.
't was al vrij snel duidelijk dat hij maar op 2 cilinders liep
namelijk 1 en 4.
2 en 3 hadden er geen zin in
maar na controle bleek wel dat er een vonk was op beide bougies.

dus ga ik ervan uit dat de carb van 2 en 3 verstopt zitten
of zijn er nog mogelijkheden
vooraleer ik terug begin met demonteren?

Idd, carb verstopt of de toevoer is niet lekker (plat gedraaid rubbertje in de benzinekraan, vuil, oude tankcure die niet goed is aangebracht, verstopt filter..)
 
Terug
Bovenaan Onderaan