CB750 ohc straat racert

nokkenas kettingwiel boutje onder cilinder terug gevonden.
29F7636F-2D8B-4B29-8E5A-651F4732A668.jpeg
 
Deze JIS kruiskopjes
BA6FA06E-685C-43A9-BF28-179D59FDA294.jpeg
waren behoorlijk verrot , met wat moeite toch eruit gekregen.
 
Onderbouw is er niet al te best aan toe.
Glijlagers versleten en sporen op de krukas…
9721DA7E-D7DA-4481-B63C-9D2ACE1219DC.jpeg
F2A87ACF-BA3F-4DA7-8046-C4A9C3F0A43C.jpeg
40A54DA4-37EF-475C-BBAB-30609E49F72C.jpeg
283CC486-8414-4113-826C-A29745F41FB2.jpeg
D50ABC50-7BC1-43D8-8F0C-F61423AB70CB.jpeg
7BBCF332-28A5-4074-97A9-20B8321B5737.jpeg
 
Ga je de tank nog behandelen tegen de nieuwe benzine of wordt dit een dummy tank met een aluminium exemplaar er onder?
Verder nog frame verstevigingen in gedachten?
Ik volg!
 
Artikel over een, naar mijn mening, netjes geslaagde verbouwde CB750:

 
Ga je de tank nog behandelen tegen de nieuwe benzine of wordt dit een dummy tank met een aluminium exemplaar er onder?
Verder nog frame verstevigingen in gedachten?
Ik volg!
Tank word open gezaagd en voorzien van een nieuwe laag epoxy om uitdampen van oude benzine tegen te gaan.
Daarna e10 bestendige tank coating.
Meteen tank coating werkt niet dat laat op oud polyester weer los.....

Frame word nog verstevigd en voorzien van modificatie voor makkelijker demonteren blok.
 
Artikel over een, naar mijn mening, netjes geslaagde verbouwde CB750:

Inderdaad een mooi exemplaar.
Originele tank staat ook mooi .
Heb er jammer genoeg geen 1 en project word een schuur opruiming dus roeien met de riemen.....
 
Onderdelen leggen klaar , ben helaas met een verbouwing bezig…. ( iets met hout en stenen)
Eerst dat klaar en dan verder.
 
Let even goed op als je K en F onderdelen door elkaar gaat gebruiken met de olietoevoer en retour richting de cilinderkop.
Deze is namelijk anders en kan nogal tot een smeerboel lijden bij verkeerde combinaties.
 
Let even goed op als je K en F onderdelen door elkaar gaat gebruiken met de olietoevoer en retour richting de cilinderkop.
Deze is namelijk anders en kan nogal tot een smeerboel lijden bij verkeerde combinaties.
Heb me ingelezen daarin.
Cilinders en koppen bij elkaar houden begreep ik.
Dus f2 kop bij f2 cilinders en k kop bij k cilinders.
Bedankt voor de waarschuwing.
 
Klopt dat is idd belangrijk, maar ook in het bovenste carter zit wat verschil met de retourkanalen meen ik.
Dat had te maken met wat extra vlees rondom de retour of aanvoer. Hier zie je een K2 en F2 cilinder vanaf de onderkant. Je ziet duidelijk een verschil hierin.

Ik kan het zo snel niet meer vinden maar wellicht dat het met een bus te maken had om een van de cilinder studs. Maar als je iig de cilinder en kop bij elkaar houdt moet het wel op te lossen zijn.

DSCN0574.jpg
 
Laatst bewerkt:
Sludge plug kogeltjes in krukas verwijderd en meteen draad erin getapt tbv de nieuwe plugjes.
Wat een rotzooi kwam eruit....
20221212_115555.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan