Cb750kz cafe racer

marco-xr500

MF'er
23 jun 2007
58
0
hengelo
Hallo mensen.
Sinds kort rijd ik weer op een cb750 k7 naar mijn werk.
Heb hem gekocht met in achterhoofd er een cafe racer van te maken.
Nou zag ik op marktplaats ineens een cb750kz zwart te koop staan voor niet veel geld.
Geheel cafe racer klaar eigenlijk heb hem dan ook direct gekocht.
Nou is het volgende het geval hij loopt niet mooi er zitten open luchtfilters op en grotere sproeiers 110 dacht ik.
Nou is mijn vraag is hier op hetforum iemand die dit kan verhelpen? Dus afstellen op tijd zetten synchroonstellen en eventueel mits nodig kleppen stellen.
Ik heb hier best een paar euries voor over maar waar de motorzaak mee aankwam vind ik een belachelijk bedrag.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zo'n KZ gehad. Weg gedaan om gezeik met laadsysteem.

Volgens mij zijn die in '84 niet meer gemaakt, maar hij zal wel een hele tijd "nieuw" te koop hebben gestaan. Hij was vrij snel achterhaald door de bol d'or modellen. (waarvan gelukkig wel veel spul uitwisselbaar is)

Ik vind het nogal vreemd als je alles blingbling maakt en andere sproeiers erin en datum erbij toen-en-toen ontsteking op tijd gezet en nieuwe olie en bougies...

...en dan vervolgens van het synchroniseren laten afhangen dat ie slecht loopt. :?


Ik zou bang zijn dat de vorige eigenaar hem niet meer netjes aan het lopen kreeg en toen geen zin meer had in het hele project. Maar ja, met wat volharding moet ie sowieso netjes aan het lopen te krijgen zijn. Hij ziet er alvast wel heel netjes uit. :Y


(regio Eindhoven zal te ver zijn? Dan kan je van het benzine-geld net zo goed naar de motorzaak.)
 
Was precies mijn gedachte niet meer goed aan het lopen krijgen dus maar weg ermee.
Ik denk maar zo mocht het echt niet willen oude luchtfilter terug en orginele sproeiers er in ja toch of zie ik dat verkeerd?
En mocht ik echt niemand vinden die het wil doen (had al gevraagd bij motorzaak) die gaf al aan ooh open luchtfilters beginnen we niet aan. Dan meld ik me wel rij ik liever naar eindhoven dan weer een motorzaak binnen te gaan :) want ja benzine is duur maar daar heb je wel plezier aan motorzaak is
geen rij plezier :)
En was ook mijn idee erbij ziet er leuk uit moet wel aan het lopen gemaakt worden :) mischien iets te blingblingie lol
 
IK heb mijn eerste motorjaren op zo'n KZ gereden en vind ze eigenlijk mooier als de bol'd or. De reden dat hij niet mooi loopt zit voor meer dan 90% zekerheid in de open luchtfilters, daar zijn deze fietsen niet op af te stellen. Synchroniseren zal hierbij niet helpen. De beste optie is een originele luchtfilterbak, ook al past dat niet helemaal bij het caferacer uiterlijk.
Een andere optie is originele K&N filters, en die per 2 carbs er op zetten. Deze cv carbs zijn te gevoelig om met imitatie K&N te rijden.


De mijn had destijds een giuliari sportzadel en M stuur en de in die tijd bijna niet te vermijden marshall uitlaat.


En als je dat gefixed hebt, mag je best een keer langskomen, wil ik de carbs wel voor je synchroniseren. Dan lopen ze toch wel wat mooier.
 
Laatst bewerkt:
thnxs voor de info vroembert ik ga het maandag aan horen en als de machine verder in orde lijkt neem ik hem mee voor die 750 euro.

heb je mischien een winkel waar ik die originele K&N filters kan vinden die er per twee op gaan?
Heb wel ff ge googled maar kan zelf niks vinden :)


alvast bedankt
 
oja ik hoef er dus niet eens aan te beginnen om andere sproeiers te proberen zeg maar 114 en 116 en dan de inlaat rubbers vervangen voor nieuwe en op zoek gaan naar andere plaatsen waar hij wellicht valse lucht krijgt?
 
119 euro plus verzEndkosten valt op zich nog mee als hij daar goed op loopt die org airbox is eigenlijk geen gezicht.
Zo zijn er nog wel meer dingen die me niet bevallen aan de motor maar dat is van latere zorg.

Ga wel topic aanmaken voor de verdere ombouw aanpassingen :)
 
Hallo mensen.
Sinds kort rijd ik weer op een cb750 k7 naar mijn werk.
Heb hem gekocht met in achterhoofd er een cafe racer van te maken.
Nou zag ik op marktplaats ineens een cb750kz zwart te koop staan voor niet veel geld.
Geheel cafe racer klaar eigenlijk heb hem dan ook direct gekocht.
Nou is het volgende het geval hij loopt niet mooi er zitten open luchtfilters op en grotere sproeiers 110 dacht ik.
Nou is mijn vraag is hier op hetforum iemand die dit kan verhelpen? Dus afstellen op tijd zetten synchroonstellen en eventueel mits nodig kleppen stellen.
Ik heb hier best een paar euries voor over maar waar de motorzaak mee aankwam gind ik een belachelijk bedrag.
Om deze motor gaat het trouwen
Ps hij is al gereserveerd :) biedden heeft geen zin meer :)

http://m.marktplaats.nl/a/motoren/motoren-honda/m607848992-honda-cb-750-1984-caferacer.html
 
Hij staat in de schuur loopt inderdaad niet 100% denkdat de stationair sproeier de oorzaak is er zitten wel Zijn hoofdsproeiers vervangen met maat 115.
Hij komt hier goed mee op toeren enkel stationair afstellen is niet echt mogelijk.
Het lijkt me dus eerst zaak de stationair sproeiers ook richting 80 of iets groter te nemen? Er zit nu 68 in. Heb er al een topic over geleZen hier met gsx carbs enz maar wil toch eerst zo proberen. Heb er zelf nog een goed lopende cb750k7 staan is dit ook om te wisselen met de kz?
Tevens nog een setje carbs voor de kz los erbij van een donor motor ook een 84'er
Er zijn nog meerdere kleine dingetjes te veranderen zoals remschakelsetje want schakelen is een probleem zo en achterrem gebruiken al helemaal niet mogelijk :) .
Voorrem die bijna niks doet dus dat word weer ontluchten. Hopelijk wil de ontluchting nippel los. Dat was bij mijn vorige kz ook een problematisch geval.
Maar daar gaan we een nieuw topic over openen.
Heb er al meerdere gehad nu dus weet wel het een en ander.
Trouwens het meeste hier van het forum.
Maar denk dat ik jullie hulp hard nodig zal hebben.


Groeten marco
 
Laatst bewerkt:
Gefeliciteerd met je definitieve aankoop.
Hij ziet er al aardig af uit, alleen even de puntjes op de i.

Heel veel plezier ermee
 
het project heeft een tijd stil gestaan ben er nu weer mee aan de gang.

en wat blijkt blok is gewoon op en inmiddels er onder weg gehaald. had er nog twee blokjes liggen een hiervan leek met compressie test nog redelijk te zijn en heb ik dus ingebouwd.

helaas bleek na inbouwen dat de benzine toevoerbuis van de carburateurs was afgeknapt dus moet er weer naar carbs gezocht worden.
inmiddels gevonden en worden morgen geplaats.

foto's zijn er ook genoeg gemaakt volgens ergens deze week.

ik hoop dat dit blok wel ok is anders moet ik toch echt op zoek naar het 4e blok onderhand.

mensen zijn lang niet zo eerlijk als ik gehoopt had blijkt wel weer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan