cbr 600 kopen

jopie328

Rookie
7 jul 2004
10
0
Assendelft
Ik wil een CBR 600 kopen (eerste motor) nu heb ik een mooie gezien uit 95 met 57000 km op de teller. Deze motor is wel altijd dealer onderhouden + onderhoudshistorie vanaf 95 is aanwezig bij deze motor. Ik vind zelf dat ie veel gelopen heeft en vraag me af of ie over 2 jaar met 70000 km nog wel wat waard is anders kan ik beter voor een CBR met minder kilometers gaan kijken.

ps: deze motor is te koop voor 4000 euro.

Bijlage: 68228.jpg
 
Als ie goed onderhouden is en er staan geen rare dingen in de geschiedenis heb je best een mooie fiets voor dat geld denk ik. Maar met 't oog op de kilometers is ie met nog 20000 erbij moeilijk te verkopen.
 
Weet het niet hoe het zit in NL. Maar heb destijds mijn CBR 98 verkocht met 70000km na 2.5 jaar. Wel heb er wel geteld 1500 euro op verloren bij aanschaf.
Alles hangt een beetje af van de staat van je fietsje natuurlijk
 
Op zich is 57000 voor een fiets van 8- 9 jaaroud niet veel, natuurlijk. Das nog geen 8000 km per jaar. En CBR's zijn over het algemeen vrij betrouwbare fietsen. Dus als ie nog in goede staat is, kun je je er niet echt een bult aan vallen, lijkt me (tenzij je er mee onderuit gaat, natuurlijk ;) ).

Je kunt dan beter een fiets met 57000 in goeie staat kopen, dan een afgeragd ding met 25k op de klok.
 
Oke ik moet dus even goed letten op de staat van de motor, deze lijkt mij OK aangezien de huidige eigenaar de motor van zijn broer heeft gekocht. De motor gaat weg wegens de komst van een baby. De motor heeft geen beschadingingen en de hele onderhoudshistorie vanaf '95 zit erbij. De motor heeft pas een grote beurt gehad waarbij de ketting + tandwielen zijn vervangen.
 
Oke ik moet dus even goed letten op de staat van de motor, deze lijkt mij OK aangezien de huidige eigenaar de motor van zijn broer heeft gekocht. De motor gaat weg wegens de komst van een baby. De motor heeft geen beschadingingen en de hele onderhoudshistorie vanaf '95 zit erbij. De motor heeft pas een grote beurt gehad waarbij de ketting + tandwielen zijn vervangen.
ik vind hem een beetje duur,3500 is een stuk beter,bovendien komt die baby eraan dus hij MOET hem verkopen,en jij hoeft niks dus dat kan de prijs goed drukken.
 
De motor gaat weg wegens de komst van een baby.
Was dat voor onzin? Moet die baby in de garage slapen en staat de motor in de weg? Of slaapt de motor in de babykamer ofzo? Je motor wegdoen vanwegen de komst van een baby... Tsk. B|

:P
 
Tja, dat was zijn argument. Zijn vrouw had gezegd of de baby weg of de motor }) (misschien op een wat andere manier natuurlijk)
Toen heeft ie besloten om zijn motor te verkopen.
 
wat een rare stelling ,of de baby of de motor,ben blij dat mijn vrouwtje helemaal gek is van motoren en auto's,komt ze in ieder geval niet met van die gekke uitspraken aan.
 
Deze mag je hebben voor 4800€ bj'99 16.300km
Cbr600F_99.jpg
 
ik vind 4000 wel wat prijzig voor 95 er met meer dan 50000 volgens mij is 3300 wel een leuke prijs voor de moto als ie goed onderhouden is kan ie wel wat kmers hebben mijne is van 99 en 44000 en gebruikt nog geen olie. Zou gewoon wat onderhandelen.
Voor die prijs vind je er namelijk wel meer
 
Vind hem redelijk duur.

Ik heb vorig jaar een 1996-er verkocht met 11000 km op de teller. Import DLD. Nwe banden + recent onderhoud voor iets boven de 5000 Euro.
We zijn inmiddels 1 jaar verder, maar de motor in kwestie is 1 jaar ouder en heeft 5x zoveel gereden.
 
Op zich is 57000 voor een fiets van 8- 9 jaaroud niet veel, natuurlijk. Das nog geen 8000 km per jaar. En CBR's zijn over het algemeen vrij betrouwbare fietsen. Dus als ie nog in goede staat is, kun je je er niet echt een bult aan vallen, lijkt me (tenzij je er mee onderuit gaat, natuurlijk ;) ).

Je kunt dan beter een fiets met 57000 in goeie staat kopen, dan een afgeragd ding met 25k op de klok.

ik heb er 1 van '92 en heeft 42.000 op de teller.. 3500 per jaar? :?
 
Baby meenemen op de motor en bij een stoplicht 'per ongeluk'laten vallen. wat je vindt mag je houden dus die vindt wel een nieuw paar ouders en je mag de motor houden. ik denk dat je best een mooie CBR hebt dan, 57000 vind ik niet overdreven veel en de onderhoudshistorie is aanwezig. misschien een beetje afdingen nog. })
 
Ik heb toch nog 600 van de prijs af weten te krijgen, heb de motor dus uiteindelijk voor 3400 gekocht, morgen ga ik hem waarschijnlijk ophalen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan