Fazerman
Ex-ZAC#167
Voorlopig laatste kans op het hele spul voor een mooie prijs !!
(reden zie eindpost pag. 5 !)
Voor de mensen die niet op zoek zijn naar een leuk geprijsde motor of schrikken van de termen circuitrijden en Zomeravondcompetitie jullie horen niet tot mijn doelgroep en verspillen je tijd hier
Voor de mensen wiens aandacht ik nu nog heb volgt hier het complete verhaal :
Ik heb in de aanbieding mijn CBR600 uit 1995 (PC-31) met 26500km op de klok.
Omdat ik het financieel niet lonend vind om mijn nu nog redelijk standaard CBR nog verder richting circuit om te bouwen wou ik eens de interesse peilen om hem in huidige trim met alles wat ik er van heb liggen in één keer (liefst snel ) te verkopen.
Circuitrijden wil ik wel blijven doen maar als ik deze verder ga modificeren haal ik de kosten voor bijv, een dure verings-ombouw, race clipons, snelgas, stuurdemper, andere vertanding/lichte ketting etc... er later bij verkoop nooit meer uit
Daarnaast word hij door de diverse bovenstaande genoemde aanpassingen op straat ook niet echt comfortabeler te rijden....
De motor is momenteel dus in “straat/circuit-uitvoering” maar is met alle aanwezige standaard delen ook in een zaterdagje tijd helemaal naar volledig standaard-uitvoering terug te bouwen.
Er zit dus ook gewoon kenteken op en wegenbelasting en verzekering worden momenteel gewoon betaald, proefritje op deze “racer” dus geen probleem...
Ik heb hem zelf nu ruim 2 jaar in bezit en er ongeveer 4000km bijgezet, een dag of 20 circuit (o.a. Zomeravond competitie) en wat straat kilometers.
Mijn gebrekkige rondetijden zijn meer een teken van mijn onkunde als van de staat van de CBR , die kan veel meer en is door mij amper op de proef gesteld, kan nog jaren mee op straat of circuit, bijna “bullit-proof” die CBR’s
Ga zelf toch voor iets nieuwer zonder kenteken (samen rijden met mijn vrouwtje waar ik eigenlijk dat kenteken voor wou is de afgelopen twee jaar al 1 keer gebeurt , kids… ) als ik hem kan verkopen voor de juiste prijs, anders blijf ik er gewoon lekker op
De motor is voorzien van volgende aanpassingen t.o.v. standaard :
-Racekuip en zitje,
-Double bubble ruitje (Fabbri),
-Stalen remleidingen voor,
-Wilbers progressieve voorveren,
-Veervoorspanning-verstellers,
-Rem/schakelsetje, ongeveer 4 cm hoger als standaard en iets naar achter (meer grondspeling)
-Std. uitlaat omhoog gewerkt d.m.v. verdraaiing en zelfgemaakte uitlaat-ophangbeugel (meer grondspeling+met transponderclip).
-K&N luchtfilter, gasveren/naaldstand aangepast, afgesteld op testbank (MotorXtra)
-Koni 2615 progressief geveerde achterschokbreker,
(nieuw gekocht als goedkoop alternatief voor dure race-vering).
-Michelin Pilot Power’s 3 circuitdagen oud ( 13sessies, < 450km)
-Scooterkoplampjes en platte knippers voor,
-Standaard achterlicht zichtbaar in racekont,
-Standaard spiegels, paar krasjes
-Losse beugel met nummerplaat (met MF sticker !) en knippers achter,
-Aansluiting Optimate druppellader.
-Ombouwtijd straat/circuit (nummerplaat/spiegels/afplakken lichten)10 minuten !
Wat is er allemaal nog los bij :
-Al het originele kuipwerk (kleur zie foto hieronder), hier en daar lichte gebruiks krasjes, geen schuif-schade of scheuren, allemaal heel en redelijk netjes !
-Originele tank, paar lichte gebruiks krasjes
-Originele voorspatbord
-Originele Kuipruitje, lichte gebruiks krasjes
-Binnen-kuipdelen
-Middenbok
-Koplamp
-Zadel
-Passagiersstepjes
-Passagiershandgreep
-Achterspatbord+knippers
-bevestigingsmateriaal voor al het bovenstaande
-Setje extra remschijven (1 moet gericht/geslepen worden, andere is ok)
-Orginele schokbreker (heeft de beste tijd gehad...)
-Originele gasveren,
-Vast nog wel wat klein spul wat er standaard op zit en ik nu vergeten ben maar wel bij de rest op zolder ligt…
-Werkplaatshandboek, evt. ook een digitale copie
-Div. uitdraaien testbank
-Losse tailriser (vond ik te nerveus zonder stuurdemper)
-Setje Michelin Pilot Road (zaten erop bij aankoop en gelijk vervangen door “race-rubber”, alleen op straat gebruikt, zat profiel )
-Setje Metzeler Rensport (5 circuitdagen gebruikt, zat profiel voor straat)
-Pirelli Diablo voorband (5 circuitdagen gebruikt, zat profiel voor straat)
-Nw. Olie filter + 4 ltr. Gastrol 10W60 zit er in per 4/11/2006
-Setjes half versleten remblokken V+A, nog goed voor duizenden straat km’s
-Paar spuitbussen met restjes lak voor de racekuip
Staat van onderhoud :
Technisch helemaal in orde, regelmatig onderhoud aantoonbaar d.m.v. de meeste rekeningen en aanwezige vervangen onderdelen.
-Elke 1000 km nw. Olie+filter(staat al weer klaar, zie boven) is er 4/11/2006 ingegaan !
-Accu net nieuw 7/2006
-Remblokken voor, Performance Friction, dit voorjaar vervangen 6 dagen circuit gebruikt
-Voorvork oliekeerringen+olie, dit voorjaar vervangen 6 dagen circuit gebruikt
-Voorremklauwen van de winter gereviseerd, alle rubbers en versleten pennen vervangen.
-Nokkenaskettingspanner ongeveer 2500km geleden vervangen (CBR-kwaaltje)
-Ketting en tandwielen gaan nog wel even mee
-Alle standaard bevestigingspunten zijn nog op de motor aanwezig en kabelboom is ook gewoon standaard dus probleemloze terugbouw naar std. mogelijk
Is het dan al goud wat er blinkt
Nee hoor, er zijn ook een paar kleine aandachtspuntjes en wel zo eerlijk om ze maar gelijk te vermelden, scheelt bovendien misschien teleurstelling van twee kanten.
Aandachtspuntjes :
- deTellerset,het knopje van de dagteller is afgebroken en het rubbertje gescheurd tijdens montage van de scooterlampjes
Er zit nu een afgezaagde spijker in, hij gaat tot nu toe met wat geklooi telkens wel op 0000 maar moet eigenlijk nogmaals uit elkaar om een nieuw rubbertje te monteren en te kijken of er nog wat aan te fine-tunen valt zodat het wat beter werkt.
Bovendien overdrijft volgens de testbank de snelheidsmeter zwaar, heb je niet echt last van in de praktijk maar hoort niet (vallen de bonnen wel weer mee ) Heb inmiddels een extra tellerset gescoord die helemaal goed zou zijn, weliswaar met 36.000 op de klok maar ga kijken of ik er één werkende met goede KM-stand van kan maken, mooi klusje voor een regenachtige dag.
-Het zekeringklepje van de standaard bovenkuip is kwijtgeraakt , nieuwe is iets van 31 Euro maar vond ik zonde om te kopen en dan op zolder bij de rest te leggen. 9/11/2006, nw. besteld !
-Standaard uitlaat is dus een beetje gemodificeert en niet helemaal netjes meer, even schuren en spuiten, een nette tweedehands is ook maar iets van € 50,= en de meeste willen op straat sowieso toch een andere pijp erop...
-Spuitwerk op de racekuip (voor) laat op de plekken waar (andere) racenummers of afplakband heeft gezeten een beetje los, iets te weinig hechting/geschuurd
-Het is een Duitse import, niets boeiends maar geen 25KW mogelijk denk ik
Op de tellerset na met wat aandacht of een klein beetje geld allemaal dus snel op te lossen en/of niks vitaals, de motor rijdt niks minder door deze “gebreken”.
E.e.a. wil ik ook (deels) zelf nog wel oplossen/regelen voor aflevering maar dat hangt ook een beetje van de onderhandelingen/verkoopprijs af...
De motor is verder technisch gewoon goed en heeft behalve met de oude accu (die dus ook gelijk vervangen is) geen klap verkeerd gegeven.
Dan nu de vraagprijs; € 3450,= lijkt mij een mooi punt om de onderhandelingen te beginnen voor het hele spul
Motivatie : Een mooie PC-31 op bijv. Marktplaats doet deze vraagprijs ook ongeveer, de mijne is met de iets mindere standaard lakset en de paar kleine aandachtspuntjes misschien een paar honderd minder waard maar ter compensatie zit er dan wel weer erg veel extra aan en bij.
Voor een straatrijder zijn de racespullen en bandensets misschien overbodige extra’s en weer snel te verpatsen voor een paar honderd euro (denk dat alleen de racekuipset met tank en spatbord en banden al snel 400 euries oplevert) en dan hou je een leuke en goede CBR voor een mooie prijs over.
Een beginnend circuitrijder heeft er een betrouwbare en makkelijk rijdende racer met kenteken aan waar je leuk wat ervaring mee op kan doen, in de handen van de juiste stuurman nog steeds een niet te onderschatten fiets !
En bij een missertje zijn er zat tweedehands onderdelen voor normale prijzen te koop, eventueel kan je ook al het std. spul los verkopen (complete standaard lakset is ook snel een paar honderd euries) zodat de motor zelf uiteindelijk nog een beetje schappelijke prijs is voor een racer met kenteken.
Nou, beter kon ik het niet omschrijven, wel korter
Hieronder volgen nog wat foto's
(reden zie eindpost pag. 5 !)
Voor de mensen die niet op zoek zijn naar een leuk geprijsde motor of schrikken van de termen circuitrijden en Zomeravondcompetitie jullie horen niet tot mijn doelgroep en verspillen je tijd hier
Voor de mensen wiens aandacht ik nu nog heb volgt hier het complete verhaal :
Ik heb in de aanbieding mijn CBR600 uit 1995 (PC-31) met 26500km op de klok.
Omdat ik het financieel niet lonend vind om mijn nu nog redelijk standaard CBR nog verder richting circuit om te bouwen wou ik eens de interesse peilen om hem in huidige trim met alles wat ik er van heb liggen in één keer (liefst snel ) te verkopen.
Circuitrijden wil ik wel blijven doen maar als ik deze verder ga modificeren haal ik de kosten voor bijv, een dure verings-ombouw, race clipons, snelgas, stuurdemper, andere vertanding/lichte ketting etc... er later bij verkoop nooit meer uit
Daarnaast word hij door de diverse bovenstaande genoemde aanpassingen op straat ook niet echt comfortabeler te rijden....
De motor is momenteel dus in “straat/circuit-uitvoering” maar is met alle aanwezige standaard delen ook in een zaterdagje tijd helemaal naar volledig standaard-uitvoering terug te bouwen.
Er zit dus ook gewoon kenteken op en wegenbelasting en verzekering worden momenteel gewoon betaald, proefritje op deze “racer” dus geen probleem...
Ik heb hem zelf nu ruim 2 jaar in bezit en er ongeveer 4000km bijgezet, een dag of 20 circuit (o.a. Zomeravond competitie) en wat straat kilometers.
Mijn gebrekkige rondetijden zijn meer een teken van mijn onkunde als van de staat van de CBR , die kan veel meer en is door mij amper op de proef gesteld, kan nog jaren mee op straat of circuit, bijna “bullit-proof” die CBR’s
Ga zelf toch voor iets nieuwer zonder kenteken (samen rijden met mijn vrouwtje waar ik eigenlijk dat kenteken voor wou is de afgelopen twee jaar al 1 keer gebeurt , kids… ) als ik hem kan verkopen voor de juiste prijs, anders blijf ik er gewoon lekker op
De motor is voorzien van volgende aanpassingen t.o.v. standaard :
-Racekuip en zitje,
-Double bubble ruitje (Fabbri),
-Stalen remleidingen voor,
-Wilbers progressieve voorveren,
-Veervoorspanning-verstellers,
-Rem/schakelsetje, ongeveer 4 cm hoger als standaard en iets naar achter (meer grondspeling)
-Std. uitlaat omhoog gewerkt d.m.v. verdraaiing en zelfgemaakte uitlaat-ophangbeugel (meer grondspeling+met transponderclip).
-K&N luchtfilter, gasveren/naaldstand aangepast, afgesteld op testbank (MotorXtra)
-Koni 2615 progressief geveerde achterschokbreker,
(nieuw gekocht als goedkoop alternatief voor dure race-vering).
-Michelin Pilot Power’s 3 circuitdagen oud ( 13sessies, < 450km)
-Scooterkoplampjes en platte knippers voor,
-Standaard achterlicht zichtbaar in racekont,
-Standaard spiegels, paar krasjes
-Losse beugel met nummerplaat (met MF sticker !) en knippers achter,
-Aansluiting Optimate druppellader.
-Ombouwtijd straat/circuit (nummerplaat/spiegels/afplakken lichten)10 minuten !
Wat is er allemaal nog los bij :
-Al het originele kuipwerk (kleur zie foto hieronder), hier en daar lichte gebruiks krasjes, geen schuif-schade of scheuren, allemaal heel en redelijk netjes !
-Originele tank, paar lichte gebruiks krasjes
-Originele voorspatbord
-Originele Kuipruitje, lichte gebruiks krasjes
-Binnen-kuipdelen
-Middenbok
-Koplamp
-Zadel
-Passagiersstepjes
-Passagiershandgreep
-Achterspatbord+knippers
-bevestigingsmateriaal voor al het bovenstaande
-Setje extra remschijven (1 moet gericht/geslepen worden, andere is ok)
-Orginele schokbreker (heeft de beste tijd gehad...)
-Originele gasveren,
-Vast nog wel wat klein spul wat er standaard op zit en ik nu vergeten ben maar wel bij de rest op zolder ligt…
-Werkplaatshandboek, evt. ook een digitale copie
-Div. uitdraaien testbank
-Losse tailriser (vond ik te nerveus zonder stuurdemper)
-Setje Michelin Pilot Road (zaten erop bij aankoop en gelijk vervangen door “race-rubber”, alleen op straat gebruikt, zat profiel )
-Setje Metzeler Rensport (5 circuitdagen gebruikt, zat profiel voor straat)
-Pirelli Diablo voorband (5 circuitdagen gebruikt, zat profiel voor straat)
-
-Setjes half versleten remblokken V+A, nog goed voor duizenden straat km’s
-Paar spuitbussen met restjes lak voor de racekuip
Staat van onderhoud :
Technisch helemaal in orde, regelmatig onderhoud aantoonbaar d.m.v. de meeste rekeningen en aanwezige vervangen onderdelen.
-Elke 1000 km nw. Olie+filter
-Accu net nieuw 7/2006
-Remblokken voor, Performance Friction, dit voorjaar vervangen 6 dagen circuit gebruikt
-Voorvork oliekeerringen+olie, dit voorjaar vervangen 6 dagen circuit gebruikt
-Voorremklauwen van de winter gereviseerd, alle rubbers en versleten pennen vervangen.
-Nokkenaskettingspanner ongeveer 2500km geleden vervangen (CBR-kwaaltje)
-Ketting en tandwielen gaan nog wel even mee
-Alle standaard bevestigingspunten zijn nog op de motor aanwezig en kabelboom is ook gewoon standaard dus probleemloze terugbouw naar std. mogelijk
Is het dan al goud wat er blinkt
Nee hoor, er zijn ook een paar kleine aandachtspuntjes en wel zo eerlijk om ze maar gelijk te vermelden, scheelt bovendien misschien teleurstelling van twee kanten.
Aandachtspuntjes :
- deTellerset,
Er zit nu een afgezaagde spijker in, hij gaat tot nu toe met wat geklooi telkens wel op 0000 maar moet eigenlijk nogmaals uit elkaar om een nieuw rubbertje te monteren en te kijken of er nog wat aan te fine-tunen valt zodat het wat beter werkt.
Bovendien overdrijft volgens de testbank de snelheidsmeter zwaar, heb je niet echt last van in de praktijk maar hoort niet (vallen de bonnen wel weer mee )
-
-Standaard uitlaat is dus een beetje gemodificeert en niet helemaal netjes meer, even schuren en spuiten, een nette tweedehands is ook maar iets van € 50,= en de meeste willen op straat sowieso toch een andere pijp erop...
-Spuitwerk op de racekuip (voor) laat op de plekken waar (andere) racenummers of afplakband heeft gezeten een beetje los, iets te weinig hechting/geschuurd
-Het is een Duitse import, niets boeiends maar geen 25KW mogelijk denk ik
Op de tellerset na met wat aandacht of een klein beetje geld allemaal dus snel op te lossen en/of niks vitaals, de motor rijdt niks minder door deze “gebreken”.
E.e.a. wil ik ook (deels) zelf nog wel oplossen/regelen voor aflevering maar dat hangt ook een beetje van de onderhandelingen/verkoopprijs af...
De motor is verder technisch gewoon goed en heeft behalve met de oude accu (die dus ook gelijk vervangen is) geen klap verkeerd gegeven.
Dan nu de vraagprijs; € 3450,= lijkt mij een mooi punt om de onderhandelingen te beginnen voor het hele spul
Motivatie : Een mooie PC-31 op bijv. Marktplaats doet deze vraagprijs ook ongeveer, de mijne is met de iets mindere standaard lakset en de paar kleine aandachtspuntjes misschien een paar honderd minder waard maar ter compensatie zit er dan wel weer erg veel extra aan en bij.
Voor een straatrijder zijn de racespullen en bandensets misschien overbodige extra’s en weer snel te verpatsen voor een paar honderd euro (denk dat alleen de racekuipset met tank en spatbord en banden al snel 400 euries oplevert) en dan hou je een leuke en goede CBR voor een mooie prijs over.
Een beginnend circuitrijder heeft er een betrouwbare en makkelijk rijdende racer met kenteken aan waar je leuk wat ervaring mee op kan doen, in de handen van de juiste stuurman nog steeds een niet te onderschatten fiets !
En bij een missertje zijn er zat tweedehands onderdelen voor normale prijzen te koop, eventueel kan je ook al het std. spul los verkopen (complete standaard lakset is ook snel een paar honderd euries) zodat de motor zelf uiteindelijk nog een beetje schappelijke prijs is voor een racer met kenteken.
Nou, beter kon ik het niet omschrijven, wel korter
Hieronder volgen nog wat foto's
Laatst bewerkt: