UPDATE:
Vandaag het volgende uitgevoerd (wel jammer het was natuurlijk prachtig weer om een rondje te rijden...)
Allereerst smorgens naar van de bosch en de ruiter gefietst (met de trapfiets, 8 km enkele reis... was heerlijk door de stad langs het zandpad...)
Aldaar 4 nieuwe vonkpluggen gehaald, en een sappie voor door het sap om de carbs nogmaar eens grondig te reinigen via die weg... Na 31 (eenendertig!!!) euro te hebben betaald doorgefiets naar de Brezan voor 2 bussen remreiniger en een dop 18 (ofzoiets) waarmee ik mijn bougies (nummer 3) eruit kan halen. Toen weer heerlijk terug gefietst.....
Thuis aangekomen eerst maar even het huishouden gedaan (ja zeker ben tegenwoordig een huisman (ahum....) toen begonnen met de motor.
Gelijk de bougiedop geprobeerd... WEL GVD... De buiten diameter van de dop is te groot... HANDIG... Moet ik dus weer terug naar de brezan om dat ding terug te brengen. Dus bij deze ook maar een oproep naar een dop waar mee dat ik dat wel kan?
Toen begonnen met het verwijderen van de carburateurs... Ging allemaal vlotjes, netjes de klemmetjes los, kabels los (had al ontdekt dat de choke kabel aan de stuurkant kapot aan het gaan was (nog 2 van de veel strengetjes zat vast) dus die moet ook nieuw.... Carbs naar binnen gebracht, begonnen met demonteren, beetje voorzichtig alles los maken (beetje met de hamer de schroefjes laten schrikken) en alles los, 10 nieuwe schroefjes gehaald, en alles na schoonmaak (moet ik eerlijk gezegd bekennen dat allles best wel schoon was....de bakjes er af, deksels er boven vanaf, schoonmaken, doorblazen beetje weken in remreiniger) alles weer monteren (nog niets met de onderlingen afstelling. Maar daarom komt waarschijnlijk morgen Koekum even langs)
Ohja wat ook me nog opviel is dat de inlaatrubbers een beetje rare binnenkant hadden... blijkbaar heeft iemand ooit eens bedacht dat de versmalling die in het midden zit (is eigenlijk geen versmalling omdat hij namelijk dan netjes recht doorloopt en nu een verbreding heeft (snap iemand dit nog?).
Ik heb toen het slachtwerkje maar even netjes netjes afgemaakt en nu zijn ze weer rond in plaats van willekeurige sterren....
Vervolgens alles weer netjes dicht gemaakt, naar het schuurtje gebracht en gemonteerd. Kabels erop. Paste allemaal heel netjes en vlotjes....
na het metalen achterframe (eigenlijk de bodem van de airbox) weer vast zat (na grondige reiniging) even gestart.... klonk allemaal goed... nu even afwachten tot morgen het oordeel van de meters naar voren komt.
tot zover... de update...