Als je de "gasket" achter cover A bedoeld (de pakking tussen cover A en B), mijn kennis zet er telkens een nieuwe in. Waar hij ze vandaan haalt dat weet ik niet, ik kan eens navragen. Sixcenter zal ze toch ook nog wel hebben ?
De koperen banen waren bij mij ook behoorlijk ingesleten dus ik heb de rotorplaat met de koperen banen vervangen. We hebben de rotorplaat doorgezaagd om eens te kijken hoe dik die koperen banen zijn (zie foto rechts). Achteraf bleek het mee te vallen, had toch nog wel even mee kunnen gaan.
[afbeelding]
Goed om te weten dat je die rotorplaat apart kan vervangen. Ik dacht dat je dan de hele rotor moest vervangen.
Het seizoen loopt op zijn einde... Winterklaar maken komt weer op de agenda.
Het aftapschroefje van carburator nummer 5, sluit bij mij niet helemaal af. Ik heb er het afgelopen seizoen gewoon mee doorgereden, maar tijdens de wintermaanden wil ik er toch wel iets aan doen.
Het conisch gedeelte v/d schroef heb ik al proper gemaakt en dat scheelde wel iets, maar het drupt nog een beetje. Iemand een goede tip om de zitting in de vlotterkamer, waar dat conisch schroefje in past, te honen? Ik overweeg om die vlotterkamer te demonteren, zodat ik beter zie wat ik doe. Kan dat, zonder de hele rij carburatoren af te halen?
Ik heb van die mat zwarte zijkappen met "CBX" op. Op één van die kappen, zit een "poetsvlek". Die vlek glanst harder dan de rest van de kap. Iemand een goede tip om dat terug mat te krijgen?
Dat niet terug zakken in toeren kan diverse oorzaken hebben,zit er wel een retour
gaskabel op? De gasschuif deksels moeten super schoon zijn van binnen.
Valse lucht trekken door niet goed afsluitende rubbers van de inlaat,even testen met
remmenreiniger.Verder moeten de carburateurs goed synchroon staan,dat scheelt ook
herrie van de koppeling.En natuurlijk een juiste klepspeling.
Retour gaskabel en rubbers zit erop, remmenreiniger test ook uitgevoerd met geen resultaat. (ging niet sneller lopen).
Klepspeling klopt ook en carbs staan synchroon ( kwik meters).
Heb speling uit gaskabels gehaald en mengselschroef op 2.0 gezet en het is al beter.
Maar eerst eens effe wat km maken zodat alles zich kan zetten.
Heeft tenslotte lang stil gestaan.
Ik kan nu de koppeling effe loshalen en checken maar is dat een kwaaltje van de CBXen?
Frank
De enige juiste manier om dat goed af te stellen is met een uitlaatgassen tester per cilinder te meten en te stellen. Je stelt dan per cilinder het juiste CO percentage af.
Daarom zie je bij moderne supersports ook in elke uitlaatbocht een meet mogelijkheid zitten.