Centraal verzekerings(vragen) topic

Status
Niet open voor verdere reacties.
Stel,

ik ga een motor kopen tweedehands bij een particulier,
Motor staat op volledig vermogen, ikzelf zit aan de 25kw regel vast.

Verkoper is bereid de motor naar een dealer naar keuze te brengen voor het afvoeren naar 25kw.

Als wij bij de koop het kenteken laten overschrijven naar mijn naam,
kan de verkoper vervolgens dan de motor op zijn verzekering nog naar de dealer rijden? :?
of moet die hem dan eerst naar de dealer rijden, dan pas de overschrijving op naam doen ?

edit:

gevonden op rdw site, na tenaamstelling ben je dus WA verzekerings plichtig :$
 
Laatst bewerkt:
Stel,

ik ga een motor kopen tweedehands bij een particulier,
Motor staat op volledig vermogen, ikzelf zit aan de 25kw regel vast.

Verkoper is bereid de motor naar een dealer naar keuze te brengen voor het afvoeren naar 25kw.

Als wij bij de koop het kenteken laten overschrijven naar mijn naam,
kan de verkoper vervolgens dan de motor op zijn verzekering nog naar de dealer rijden? :?
of moet die hem dan eerst naar de dealer rijden, dan pas de overschrijving op naam doen ?

edit:

gevonden op rdw site, na tenaamstelling ben je dus WA verzekerings plichtig :$


:?

Het maakt de RDW helemaal niks uit WIE de WA verzekering regelt. Sterker nog, gaat ze ook helemaal niks aan.

Niemand eigenlijk, als de motor maar verzekerd is, en als maar aan de polisvoorwaarden wordt voldaan.
 
ik zie net in de polisvoorwaarden ,

wanneer kenteken is overschreven naar iemand anders zijn naam, je niet verzekerd bent B|
 
ik zie net in de polisvoorwaarden ,

wanneer kenteken is overschreven naar iemand anders zijn naam, je niet verzekerd bent B|

Zit je in de polis van de verkoper te lezen :?
 
Laatst bewerkt door een moderator:
:?

Het maakt de RDW helemaal niks uit WIE de WA verzekering regelt. Sterker nog, gaat ze ook helemaal niks aan.

Niemand eigenlijk, als de motor maar verzekerd is, en als maar aan de polisvoorwaarden wordt voldaan.

En laat daar nu net instaan dat degene die het kenteken op naam heeft ook verplicht is deze te verzekeren... De RDW zal het weinig boeien idd, maar je verzekeraar kan er moeilijk over doen..
 
Laatst bewerkt:
Gisteren was ik vol trots mijn honda cbf aan poetsen die ik nu 2 maanden geleden nieuw heb gekocht.
Toen wou ik de motor op de middenbok zetten, om het achterwiel schoon te maken.
Tijdens het opbokken schoot mijn voet van het pedaal af en je raad het al, de motor schoot naar voren en viel om -O- die (200kg hou je niet tegen).

Nu zitten er krassen op de spiegel valbeugel en grootste probleem de uitlaat.
Gelukkig is die nu goed verzekerd(all risk bij univé)

Ik heb al rond gekeken wat zo'n orginele demper kost ruim 600 euro.
Nu mijn vraag
Een akrapovic demper kost ook ruim 600 euro
Zou ik in plaats van zo'n orginele ook een ander type kunnen kiezen?
:]
 
even de maatschappij belllen, normaal kan dat. Je stuurt een offerte
(als er geen expert bij komt kijken) in van de originele demper, en na ontvangst van de centen koop je daar je akra demper voor..
 
En laat daar nu net instaan dat degene die het kenteken op naam heeft ook verplicht is deze te verzekeren... De RDW zal het weinig boeien idd, maar je verzekeraar kan er moeilijk over doen..

Bij mijn polis niet.
 
Gisteren was ik vol trots mijn honda cbf aan poetsen die ik nu 2 maanden geleden nieuw heb gekocht.
Toen wou ik de motor op de middenbok zetten, om het achterwiel schoon te maken.
Tijdens het opbokken schoot mijn voet van het pedaal af en je raad het al, de motor schoot naar voren en viel om -O- die (200kg hou je niet tegen).

Nu zitten er krassen op de spiegel valbeugel en grootste probleem de uitlaat.
Gelukkig is die nu goed verzekerd(all risk bij univé)

Ik heb al rond gekeken wat zo'n orginele demper kost ruim 600 euro.
Nu mijn vraag
Een akrapovic demper kost ook ruim 600 euro
Zou ik in plaats van zo'n orginele ook een ander type kunnen kiezen?
:]


Balen.

Houd er wel rekening mee dat;

je no claim weg is
en je het schadebedrag krijgt, wat niet noodzakelijkerwijs het hele bedrag van nieuwe onderdelen is.
 
Altijd zonde met een nieuwe motorfiets. Weet dat veel mensen de standaard uitlaat vrij snel verwisselen voor een mooier exemplaar. Over een paar jaar kan je voor weinig geld een tweedehands kopen die nauwelijks gebruikt is. Dan houd je alleen de krassen op de valbeugel en spiegel over.

Zoals Martell al aangeeft kost claimen je op de langere termijn ook geld, en waarschijnlijk heb je een eigen risico. Bij een kleine schade kan je vaak beter de schade voor eigen rekening nemen.
 
Het meeste is al gezegd (schadebedrag mogelijk lager dan aanschafwaarde, eigen risico) maar hangt af van je polisvoorwaarden of het interessant is; zoals bijv no claimgarantie.
 
ik ga een motor kopen tweedehands bij een particulier,
Motor staat op volledig vermogen, ikzelf zit aan de 25kw regel vast.

Verkoper is bereid de motor naar een dealer naar keuze te brengen voor het afvoeren naar 25kw.

Als wij bij de koop het kenteken laten overschrijven naar mijn naam,
kan de verkoper vervolgens dan de motor op zijn verzekering nog naar de dealer rijden? :?
of moet die hem dan eerst naar de dealer rijden, dan pas de overschrijving op naam doen ?

edit:

gevonden op rdw site, na tenaamstelling ben je dus WA verzekerings plichtig :$

Zodra de motor op jouw naam staan, moet jij hem inderdaad verzekeren. En omdat de motor nog niet naar 25kWis omgezet mag jij er zelf niet mee rijden. Maar de verkoper of een willekeurig met een geldig onbeperkt rijbewijs A mag wel met die motor rijden. Dus die kan hem naar de dealer rijden, de beperking laten uitvoeren en als alles geregeld is, mag jij met de motor gaan rijden.

Let wel op dat officieel de beperking alleen geldig is als het kentekenbewijs is aangepast en het RDW er dus bij betrokken moet zijn. Veel verzekeraars accepteren wel een beperking op uitdraai maar dan ben je formeel gezien nog steeds in overtreding dus je kunt er wel een boete voor krijgen.
 
Vanmiddag bij de verzekering geïnformeerd, het schade bedrag ligt rond de 900 euro.
Als ik het laat vergoeden door de verzekering gaat het me 850 euro kosten incl. no claim verlies en eigen risico.
Dus dat word zelf dokken, helaas pindakaas -O-

Wat hebben we geleerd rustig opbokken, en niet meer de motor laten vallen O-)

Bedankt voor de informatie/tips
 
Hoi :W

Kep een probleem -O-
Wit Iveco busje/vrachtwagentje, type 35-10.1, met kenteken 73-VP-BF heeft op 24 augustus mijn motor omgegooid en is daarna weggereden.
Inmiddels vastgestelde schade: 1135 euro.
Bestuurster heeft mijn motor aangereden (ik stond geparkeerd) en is daardoor omgevallen. Bestuurster heeft het gezien want die is uitgestapt en heeft gekeken. Is daarna ingestapt en weg gereden volgens verklaring van getuige (buurman).

Interpolis, waar de auto (tegenpartij) is verzekerd, heeft contact opgenomen met eigenaar busje/vrachtautootje en bedrijfsnaam wat er op de zijkant staat (volgens getuige) komt niet overeen met "catering dimensions". Wat er niet klopte of wat er wel op staat en welk bedrijf het wel is geven ze niet.
Kenteken en omschrijving van busje/vrachtautootje klopt wel.
Kreeg het gevoel dat interpolis dus niet overgaat tot uitbetaling omdat de door getuige opgegeven naam op de zijkant in zijn getuige verklaring, niet klopt.

I'm f*cking pissed!!! En dan druk ik me nog erg zachtjes uit

Gezeik loopt al vanaf 24 augustus en ik kom gewoon niet verder.

Elke hulp is welkom

Ps Unive raadde mij aan om het via rechtsbijstand te laten lopen. Hun vandaag gebeld en ze zeiden dit hoort niet bij ons maar bij je allrisk verzekering en ik ga vandaag alles door sturen naar hun.
Ik snap het niet meer hoor -O-
Afgelopen maandag eindelijk m'n geld binnen gekregen :Z Ze zoeken het maar verder uit :(
Wat ze wel weer sneaky hebben gedaan is het schade bedrag, excl. btw, veranderd zodat ze incl de inmiddels 21%btw op het totaal bedrag komen van 1133 euro wat dus voor de belastingverhoging het totaalbedrag was incl 19%btw. -O-
Meteen maar gebeld (en het gesprek opgenomen) en die vrouw van Univé gaf telefonisch door dat dat een fout is en moest er nog wel om lachen en zei: "hebben ze dat truucje weer gebruikt?"
Dit staat nu op geluidsband dus zal de rest ook wel terug krijgen })
 
2 simpele vraagjes:

1. Ik heb 3 maanden geleden een ongeluk gehad en waarschijnlijk blijkt dat het niet mijn schuld is geweest. Ik verlies dus geen schadevrije jaren neem ik aan?
2. Zijn schadevrije jaren opgebouwd met de motor ook geldig voor de auto? En dan bedoel ik als ik geen motor meer verzekerd heb. (Auto dus enige voertuig)
 
Wat een gezeur met knmv. Ik heb afgelopen zaterdag mijn motor verzekerd maar nadat ik gister nog steeds geen bevestiging had ontvangen heb ik ze maar even gebeld,. Blijkt dat er niks is doorgegeven en ik de motor nu een week onverzekerd heb!! Kans dat ik nu dus een fikse boete krijg.
De mevrouw die mij aan de telefoon heeft geholpen wist mij te vertellen dat ze misschien mijn verz met terugwerkende kracht kon laten ingaan. Dit kon ze helaas niet beloven, ik moest maar even mailen en bevestigen dat ik geen schade heb gereden afgelopen week.

Iemand ervaring hiermee?


hier mijn mail:


Geachte heer/mevrouw,





Zaterdagochtend 13-okt j.l heb ik een andere motor gekocht. Daar ik mijn vorige motor bij jullie had verzekerd wou ik ook graag mijn net aangekochte motor bij jullie verzekering.

Hiervoor heb ik het nummer 026 35 28 512 gebeld, het nummer op mijn ledenpas. Helaas heb ik geen naam van de mevrouw genoteerd die mij geholpen heeft maar ik heb in de geschiedenis van mijn telefoon wel kunnen vinden dat ik om 10u40 heb gebeld voor een duur van 14:07 minuten. Wellicht dat hier mee te achterhalen is wie ik heb gesproken.

In iedergeval was het duidelijk dat ik belde om mijn verzekering om te zetten naar mijn nieuwe motor en de mevrouw aan de telefoon heeft mij alle benodigde gegevens gevraagd om mijn motor te verzekeren. (kenteken oude motor, kenteken nieuwe motor, meldcode zelfs of ik dezelfde verzekering (wa + ) wou behouden. Dit heb ik bevestigd en alles was geregeld, ik kon de weg op. De bevestiging zou ik later thuis per post ontvangen.

Nu ik op vrijdag 19-10 nog geen bevestiging heb gehad van mijn verzekering heb ik reeds gebeld met nummer 071-3643150. Hier is mij verteld dat er helemaal geen verzekering is afgesloten voor mijn nieuwe motor. Dit betekend dus dat ik nu een week onverzekerd heb gereden en ik nu dus een fikse boete riskeer. Dit terwijl er voor mij geen enkele aanleiding bestond om te denken dat mijn motor niet verzekerd was.

Ik kan hierbij bevestigen dat ik de afgelopen week geen enkele schade heb gereden. Geluk bij ongeluk heb ik ook maar een kilometer of 200 gereden sinds de aankoop van mijn motor.

Graag wil ik de verzekering met terugwerkende kracht op 13-okt in laten gaan. Het mag voorzich spreken dat ik me ook niet verantwoordelijk voel voor de eventuele boete ik nu kan verwachten voor het onverzekerd hebben van mijn motor.



Met vriendelijke groet,



....
 
Laatst bewerkt:
2 simpele vraagjes:

1. Ik heb 3 maanden geleden een ongeluk gehad en waarschijnlijk blijkt dat het niet mijn schuld is geweest. Ik verlies dus geen schadevrije jaren neem ik aan?
2. Zijn schadevrije jaren opgebouwd met de motor ook geldig voor de auto? En dan bedoel ik als ik geen motor meer verzekerd heb. (Auto dus enige voertuig)


Als de tegenpartij aansprakelijkheid aanvaard verlies je die niet en vraag 2 kun je het beste aan je verzekeraar stellen, iedereen gaat hier anders mee om...
 
Hier ook een vraag, ik ben al een tijdje aan t googlen, maar echt duidelijk wordt het mij niet.
Ik ben van plan om, tijdelijk, een extra motor erbij te nemen in Berlijn. Daar woont mijn meisje namelijk, en het is leukmals ik dan daar ook wat kan rijden. Ik rij op en neer met de trein, vanwege koffers e.d. En ik zie t niet zitten om dat eind telkens op de ktm te doen.

Nu kan ik daar vrij simpel een motor kopen, maar volgens mij kan ik die als inwoner van NL daar niet op mijn naam zetten. Zij wil hem wel op haar naam zetten, maar ze heeft geen motorrijbewijs. Dus kan ze hem denk ik ook niet zelf officieel verzekeren? Of zijn de regels daar anders?
Ik heb dat jaren terug namelijk zelf gehad met mijn eerste motor, die had ik gekocht voor ik mijn rijbewijs had, netjes belasting betalen, motor op slot in de schuur en even later een dikke boete omdat ik de motor niet verzekerd had. Wat niet eens kon, daar ik er niet mee mocht rijden, dus verzekeren kon niet. (ik bleek t kenteken te moeten schorsen en dan was t probleem klaar, maar dat wist ik toen niet)

Dus wat te doen? Ik wil de motor graag daar kopen ivm de veel goedkopere prijzen, maar wil wel legaal en verzekerd rond rijden.
Ik heb begrepen dat als ik wel hier een motor koop en dan daar lange tijd heb staan (meer dan een half jaar), dit ook niet mag.

Een auto kopen op haar naam is geen probleem, maar een motor lijkt misschien niet te kunnen?
 
Nu kan ik daar vrij simpel een motor kopen, maar volgens mij kan ik die als inwoner van NL daar niet op mijn naam zetten.

Klopt.

Zij wil hem wel op haar naam zetten, maar ze heeft geen motorrijbewijs. Dus kan ze hem denk ik ook niet zelf officieel verzekeren? Of zijn de regels daar anders?

Ik weet niet of het in Duitsland anders is geregeld dan in Nederland. In Nederland kun je in ieder geval wel een motor op je naam hebben staan als je geen motorrijbewijs hebt. Wel kan de verzekeraar daar moeilijk over doen en zal in ieder geval willen weten wie dan wel de motorfiets gaat besturen. Kan zijn dat ze dan de verzekering weigeren als het om een niet-inwoner gaat. Kwestie van navraag doen bij diverse verzekeraars.
 
2 simpele vraagjes:

1. Ik heb 3 maanden geleden een ongeluk gehad en waarschijnlijk blijkt dat het niet mijn schuld is geweest. Ik verlies dus geen schadevrije jaren neem ik aan?

Waarschijnlijk is dat zo, maar schuld en aansprakelijkheid gaan niet altijd samen. Het is mogelijk dat je geen schuld hebt, maar toch aansprakelijk bent. Het is dan afhankelijk van de voorwaarden van je verzekeraar of je schadevrije jaren gaat verliezen.
 
Dus wat te doen? Ik wil de motor graag daar kopen ivm de veel goedkopere prijzen, maar wil wel legaal en verzekerd rond rijden.

Geen idee hoe het zit. Je zou contact moeten opnemen met het overheid van België of een van de verzekeringsmaatschappijen in België. Die kunnen het jouw gelijk vertellen hoe het zit. Heb je gelijk 100% zeker antwoord.

Ik heb begrepen dat als ik wel hier een motor koop en dan daar lange tijd heb staan (meer dan een half jaar), dit ook niet mag.
Er mag zo veel niet. Maar het is zeer lastig te bewijzen dat jouw motor daar langer dan 6 maanden staat. Wat ik je dan alleen aanraad om je motor ergens buiten zicht te zetten. ;)
 
2 simpele vraagjes:

1. Ik heb 3 maanden geleden een ongeluk gehad en waarschijnlijk blijkt dat het niet mijn schuld is geweest. Ik verlies dus geen schadevrije jaren neem ik aan?
Doorgaans niet.
2. Zijn schadevrije jaren opgebouwd met de motor ook geldig voor de auto? En dan bedoel ik als ik geen motor meer verzekerd heb. (Auto dus enige voertuig)

Meestal wel indien bij dezelfde maatschappij.
Bij een ander moet je even navraag doen, of ze het bewijs van opgebouwde jaren in een auto ook accepteren voor motor. De één doet het wel, de ander niet.
 
Hier ook een vraag, ik ben al een tijdje aan t googlen, maar echt duidelijk wordt het mij niet.
Ik ben van plan om, tijdelijk, een extra motor erbij te nemen in Berlijn. Daar woont mijn meisje namelijk, en het is leukmals ik dan daar ook wat kan rijden. Ik rij op en neer met de trein, vanwege koffers e.d. En ik zie t niet zitten om dat eind telkens op de ktm te doen.

Nu kan ik daar vrij simpel een motor kopen, maar volgens mij kan ik die als inwoner van NL daar niet op mijn naam zetten. Zij wil hem wel op haar naam zetten, maar ze heeft geen motorrijbewijs. Dus kan ze hem denk ik ook niet zelf officieel verzekeren? Of zijn de regels daar anders?
Dat moet je daar gewoon even navragen.
Was wss sneller dan deze post tikken ;)
Ik heb dat jaren terug namelijk zelf gehad met mijn eerste motor, die had ik gekocht voor ik mijn rijbewijs had, netjes belasting betalen, motor op slot in de schuur en even later een dikke boete omdat ik de motor niet verzekerd had. Wat niet eens kon, daar ik er niet mee mocht rijden, dus verzekeren kon niet. (ik bleek t kenteken te moeten schorsen en dan was t probleem klaar, maar dat wist ik toen niet)
ach, het kon dus wel... ;)
Daarnaast had je gewoon een motor kunnen verzekeren hoor. Ook al heb je geen rbw.
Dus wat te doen? Ik wil de motor graag daar kopen ivm de veel goedkopere prijzen, maar wil wel legaal en verzekerd rond rijden.
Ik heb begrepen dat als ik wel hier een motor koop en dan daar lange tijd heb staan (meer dan een half jaar), dit ook niet mag.

Een auto kopen op haar naam is geen probleem, maar een motor lijkt misschien niet te kunnen?
Aparte logica. Een auto wel, maar motor niet?

Noe ja; laat haar eens wat maatschappijen bellen. En haar motor-rbw halen :)
 
Thnx :)


En ja, haar motor rijbewijs, dat zou mooi zijn ;)
Maar eerst moet ze maar eens achterop mee durven, dat zal al een hele stap zijn haha
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan