Chinese remblokken

Frits Pannenkoek

MF veteraan
3 feb 2020
1.448
416
  • Merk: YAMAHA
  • Type: FJR 1300
  • Bouwjaar:2002
  • Kmstand:35000
  • Probleem:Remblokken
  • Wanneer is het probleem onstaan: nog niet
  • Wat is er al aan gedaan Blokken gekocht


Ga het kort houden heb omdat me voorste remblokken bijna zijn versleten een setje uit China besteld .

Nu weet ik dat er dure merken zijn bv Brembo etc etc en dan is het op zeker goed ???


Mijn vraag is zijn nou echt alle remblokken die niet veel kosten uit China bagger.


wou gewoon eens een goedkoop setje testen omdat ik normaal altijd dure shit koop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ik gebruik alleen de gerenomeerde merken remblokken. De V-Max gaat sprint snel maar moet ook snel en veilig kunnen stoppen in geval van....
Ik ga niet riskeren dat de blokken me om de oren vliegen bij een noodstop.
Achterrem gebruik ik nagenoeg nooit of ik rij als een ouwe 💰.
 
Ik werd door @Worldbeater attent gemaakt op dit topic ...
... Mijn vraag is zijn nou echt alle remblokken die niet veel kosten uit China bagger.
Nee.
... wou gewoon eens een goedkoop setje testen omdat ik normaal altijd dure shit koop
Ik ben er ook eens mee begonnen, als test, en ben aan mijn derde set bezig.
Ik betaal 16 á 19 € voor de 6 remblokken, die mij bij RAD.EU 75 á 85 € kosten.
Ze remmen even goed, en gaan even lang tot zelfs langer mee.
Vorige set heeft er 40.000km ingezeten, al moet ik wel zeggen dat ik veel op de motorrem afrem ook.

Op de volgende foto zijn alle 6 remblokken van AliExpreepss, maar ook de drie shijven komen via AliExpress (Arashi in dit geval, 187€ tegenover pakweg 540€).
20191231_205424.jpg


En op de volgende foto's ziet u de vorige set, die er dus 40.000km ingezeten hebben, naast de nieuwe set, die er nu bijna 7000km in zit.
20200114_104234.jpg

20200114_110312.jpg
 
Laatst bewerkt door een moderator:
In 2003 was asbest in ieder geval nog niet verboden in China.
Een collega was er toen op zakenreis en zag een groepje arbeiders kleine asbestplaatjes met de hand breken.
Hij schrok zich een hoedje.. achteruit en wegwezen hier. :o

Ik ga wel even aan mijn Chinese leverancier vragen wat er in zit. :P
Edit. Ik heb gevraagd of ze ook een hogere kwaliteit blokken met asbest kunnen leveren.
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Bedankt voor je duidelijke uitleg en de genomen moeite laat het even op me inwerken we hebben nog tijd om te beslissen.Vindt u riemschijven ook erg stoer misschien wat voor Sinterklaas haha Super fijn weekend daar 👍
 
Iedereen heeft natuurlijk zijn/haar eigen ervaringen. Mijn ervaringen met Chinese (rem)spullen zijn goed. Op mijn pekelfiets heb ik een tijd met Chinese aftermarket remschijven gereden met Chinese remblokken. Geen klachten ten opzichte van het origineel.

Ondertussen heb ik op dezelfde pekelfiets (GPZ500) Chinese oversized remschijven (310mm) gemonteerd, met Chinese remklauwen, met Chinese remblokken, met Chinese remleidingen en met een Chinese radiale rempomp. Het GPZtje remt harder dan hij ooit origineel heeft kunnen doen :}

f3ceac1333773281.jpg
 
loskomende remvoering,
Je motor afspuiten in de winter en buiten laten in vrieskoude zou een rede kunnen zijn waarom remvoering wellicht los zou komen, althans dat gaf iemand ooit eens aan hier op mf.
Ook onregelmatig slijtage komt naar mijn idee vaker voor, hoewel dat dit ook weer valt en staat met vastzittende remzuigers...
Ik ga liever voor de betere merken, neem hiermee liever geen risico's. Ook met hoofdremcilinders met zo n los vloeistofpotje doe ik ook niet aan. Vaak genoeg gezien dat de slang tussen de pomp en pot remvloeistof zweet 🤔.
En wat te denken van die T6061 supersterk...alu stepjes waar je je voeten op plaats. Toch ben ik bang dat er een afbreekt als ik ga staan op het moment dat ik een drempel op snelheid neem.
Er is nogal een hoop rommel naar mijn idee.
En dan heb je nog remhandels met slechte passing. Kettingsets van onbekend merk voor een habbekrats. Desondanks en nogmaals, gisteren complete set arashi schijven besteld voor 190 eurie. Tijdens regulier onderhoud controleer ik regelmatig. Mf staat vol met goede rrecensies omtrend die dingen. Maar daar ging het volgens mij niet over ☝️
 
Nou, de spellingscontrole op mijn mobiel weet bijna ieder bericht nog te verkrachten, maar ik wacht opnieuw op antwoord. :+

Knipsel11.jpg

Misschien voelt hij zich ook wel fijn bij mijn Chinglish. :P
 
”My friend, next time we will put extra asbestos for you in brake pads ok?”

Mijn zakelijke leverancier zei altijd wat je wilde horen, dacht hij :)
Oftewel, welk antwoord je ook krijgt, de waarde ervan is meestal twijfelachtig.
Ja, het is wellicht te hoog gegrepen om een volledige materiaalspecificatie van de compound te krijgen. :+
Maar ik ga het wel proberen. :+

Hij kan wel zeggen dat asbest sinds enige jaren verboden is.
Daar hecht ik dan wel waarde aan. En daar ging het om. :)
 
Hij kan wel zeggen dat asbest sinds enige jaren verboden is.
Daar hecht ik dan wel waarde aan. En daar ging het om. :)
Ja zit wat in. Maar je weet dat er in China met zowel milieu als met veiligheid als met de waarheid redelijk losjes wordt omgegaan...

Ik heb ooit eens geklaagd over een lading M3 boutjes die compleet r*k was. Samples waren prima natuurlijk, de rest brak al af als je ernaar keek. De zwarte kleur verbleekte als ze een paar dagen in de zon lagen. Antwoord van de Chinees: ”We will make better next time”. Zit je dan met 100 kg waardeloze rommel.
Ik hou het bij Babi Pangang en gadgets van Ali. Zakelijk lukt het niet best.
 
Ja, het is wellicht te hoog gegrepen om een volledige materiaalspecificatie van de compound te krijgen. :+
Maar ik ga het wel proberen. :+

Hij kan wel zeggen dat asbest sinds enige jaren verboden is.
Daar hecht ik dan wel waarde aan. En daar ging het om. :)
Het frictiemateriaal maakt hij niet zelf. Dat komt gewoon van een grote fabriek waar ze hetzelfde materiaal voor de merk industrie gebruiken. Daar gaan ze echt geen Asbest aan toevoegen. Als dat ontdekt wordt zijn ze ook hun grote contracten kwijt.
 
Ik werd door @Worldbeater attent gemaakt op dit topic ...

Nee.

Ik ben er ook eens mee begonnen, als test, en ben aan mijn derde set bezig.
Ik betaal 16 á 19 € voor de 6 remblokken, die mij bij RAD.EU 75 á 85 € kosten.
Ze remmen even goed, en gaan even lang tot zelfs langer mee.
Vorige set heeft er 40.000km ingezeten, al moet ik wel zeggen dat ik veel op de motorrem afrem ook.

Op de volgende foto zijn alle 6 remblokken van AliExpreepss, maar ook de drie shijven komen via AliExpress (Arashi in dit geval, 187€ tegenover pakweg 540€).
Bekijk bijlage 1475893

En op de volgende foto's ziet u de vorige set, die er dus 40.000km ingezeten hebben, naast de nieuwe set, die er nu bijna 7000km in zit.
Bekijk bijlage 1475894
Bekijk bijlage 1475895

Allemaal heel leuk als je rijdt als een tamme slang..... maar op het circuit of in de bergen moet ik blind kunnen vertrouwen op mijn remmen als ik op een (haarspeld)bocht aan kom vliegen.

Daarom voor mij absoluut geen Chinese shit waarvan niets duidelijk is.

Daarbij lijkt het me verstandiger om op dit moment de lokale ondernemers wat te steunen, na het leed dat ons allen nu overkomt en zijn oorsprong in China vindt.
 
Vrij simpele beredenering als je het mij vraagt.
Ook van de bekende merken zijn horror verhalen te vinden over het los laten van remblokken etc etc. Dus dat kan je gewoon niet uitsluiten lijkt mij..
Wat e kan doen is je spullen regelmatig controleren en tijdig vervangen en daar zit het grootste punt denk ik.

Wat betreft je laatste zin, het geeft al een beetje aan hoe je "er in "staat..
Waarom moeten mensen een lokale ondernemer ineens gaan steunen ? 9/10 gaat voor de prijs.. is een setje blokken op internet goedkoper dan bestellen ze het daar. Dat gaat net zo lang door tot die lokale ondernemer er niet meer is en je verplicht word ergens anders heen te gaan.
Lokale ondernemer kan ook zorgen dat hij mee kan met internet, dus goeie web shop of gewoon goede prijzen zegt men dan.
 
Vrij simpele beredenering als je het mij vraagt.
Ook van de bekende merken zijn horror verhalen te vinden over het los laten van remblokken etc etc. Dus dat kan je gewoon niet uitsluiten lijkt mij..
Wat e kan doen is je spullen regelmatig controleren en tijdig vervangen en daar zit het grootste punt denk ik.

Wat betreft je laatste zin, het geeft al een beetje aan hoe je "er in "staat..
Waarom moeten mensen een lokale ondernemer ineens gaan steunen ? 9/10 gaat voor de prijs.. is een setje blokken op internet goedkoper dan bestellen ze het daar. Dat gaat net zo lang door tot die lokale ondernemer er niet meer is en je verplicht word ergens anders heen te gaan.
Lokale ondernemer kan ook zorgen dat hij mee kan met internet, dus goeie web shop of gewoon goede prijzen zegt men dan.

Als er bij gerenommeerde merken zulk soort problemen bekend zijn worden de dealers daarvan op de hoogte gesteld en kunnen actie ondernemen. In de 25 jaar dat ik in de motorfietsen werk heb ik het nog niet meegemaakt dat bij de A-merken die ik monteer zulke problemen zijn geweest.

De lokale ondernemer kan vrijwel niet op tegen China en dozenschuivers. Daarvoor moet hij te veel service verlenen en zijn de vaste lasten te hoog.....
 
Nou dan werk je uitsluitend aan het nieuwste van het nieuwste spul ?
Heb toch echt mensen gezien waarbij brembo, nissin, lucas blokken los waren gelaten van de houder.
en nee daar gaat de leverancier de dealers niet van op de hoogte stellen, omdat het gaat om verouderde zooi of om verkeerd behandeld materiaal.

Of denk je dat bovenstaande merken in europa geproduceerd worden ?

Je hoeft als lokale ondernemer neit op tegen de chinese dozenschuivers.. je moet een fatsoenlijke prijs voor merk spul neerleggen, zodat vergelijken bij een ander ( met hetzelfde spul ) geen grote verschillen op levert.

Jij bent werkzaam in de motoren merk ik, daardoor kijk je er wellicht anders tegen aan.
 
Nogmaals, iedereen heeft natuurlijk zijn/haar eigen ervaringen.

Met de eerder genoemde setup van de voorrem van mijn GPZ500, volledig uit Chinese componenten, heb ik nog geen problemen ondervonden. Met de GPZ rijd ik in de Luxemburgse Ardennen op het randje van de banden met de stepjes aan de grond. Ik denk dat dat niet onder de noemer "rijden als een tamme slang" valt.

Wel controleer ik de remmen vaker dan originele Japanse of Europese remmen. Zoals hier door iemand anders al vermeld, lijkt het standaard geleverde slangetje tussen het reservoir en de rempomp te zweten. Deze vervang ik door een stukje slang van Brembo. Ook lijkt de remvloeistof sneller te verouderen dan in een systeem opgebouwd uit Japanse/Europese remsystemen. Mogelijk diffundeert er meer waterstof door het Chinese rubber? Maar als ik netjes elk jaar of elke twee jaar de remvloeistof vervang (zoals eigenlijk bij iedere motor gedaan zou moeten worden...) dan is er niets aan de hand.
 
Nou dan werk je uitsluitend aan het nieuwste van het nieuwste spul ?
Heb toch echt mensen gezien waarbij brembo, nissin, lucas blokken los waren gelaten van de houder.
en nee daar gaat de leverancier de dealers niet van op de hoogte stellen, omdat het gaat om verouderde zooi of om verkeerd behandeld materiaal
.

Of denk je dat bovenstaande merken in europa geproduceerd worden ?

Je hoeft als lokale ondernemer neit op tegen de chinese dozenschuivers.. je moet een fatsoenlijke prijs voor merk spul neerleggen, zodat vergelijken bij een ander ( met hetzelfde spul ) geen grote verschillen op levert.

Jij bent werkzaam in de motoren merk ik, daardoor kijk je er wellicht anders tegen aan.

Dat is achterstallig onderhoud...… maar het risico dat het bij normaal onderhouden motoren gebeurd is nihil. Dit in tegenstelling tot wilde/onbekende merken.

En ja, dat heb ik genoeg gezien.... zo uit de verpakking.
 
Nou moet ik zeggen en hecht er geen oordeel aan please

Dat ik nu omdat de auto snel verkocht gaat worden ook de goedkoopste shit gekocht hebt betreffende remschijven en blokken bij Mister auto .


En de auto remt prima alleen merk ik dat me velgen sneller vies zijn dus de blokken slijten sneller volgens mij


Weet zeker dat die blokken ook Chinees zijn of uit een land komen waar ze bijna gratis werken
 
Het frictiemateriaal maakt hij niet zelf. Dat komt gewoon van een grote fabriek waar ze hetzelfde materiaal voor de merk industrie gebruiken. Daar gaan ze echt geen Asbest aan toevoegen. Als dat ontdekt wordt zijn ze ook hun grote contracten kwijt.
Dat verwacht ik ook, maar ik hoor het graag van de leverancier. :Y
Er werd hier ook al in twijfel getrokken of er wellicht asbest in zou kunnen zitten.
Ik vond het wel een leuke casus en test. Voor wat het waard is. ;)
 
  • Leuk
Waarderingen: HCx
Dat is achterstallig onderhoud...… maar het risico dat het bij normaal onderhouden motoren gebeurd is nihil. Dit in tegenstelling tot wilde/onbekende merken.

En ja, dat heb ik genoeg gezien.... zo uit de verpakking.
Chinees is rommel zei de Iphone enthousiast.
Chinees is rommel zei de BMW fanaat.
Er zijn inderdaad veel rommelmerken uit China maar er zijn er ook die gewoon goede producten maken.
Worldbeater gebruikt zijn blokken op het circuit zonder problemen.


Nou moet ik zeggen en hecht er geen oordeel aan please

Dat ik nu omdat de auto snel verkocht gaat worden ook de goedkoopste shit gekocht hebt betreffende remschijven en blokken bij Mister auto .


En de auto remt prima alleen merk ik dat me velgen sneller vies zijn dus de blokken slijten sneller volgens mij


Weet zeker dat die blokken ook Chinees zijn of uit een land komen waar ze bijna gratis werken
Originele BMW remblokken laten ook enorm veel remstof achter en die zijn duur.
Een remblok is een compromis van vele eigenschappen waaronder remstof.
 
Terug
Bovenaan Onderaan