Chinese remblokken

Frits Pannenkoek

MF veteraan
3 feb 2020
1.448
416
  • Merk: YAMAHA
  • Type: FJR 1300
  • Bouwjaar:2002
  • Kmstand:35000
  • Probleem:Remblokken
  • Wanneer is het probleem onstaan: nog niet
  • Wat is er al aan gedaan Blokken gekocht


Ga het kort houden heb omdat me voorste remblokken bijna zijn versleten een setje uit China besteld .

Nu weet ik dat er dure merken zijn bv Brembo etc etc en dan is het op zeker goed ???


Mijn vraag is zijn nou echt alle remblokken die niet veel kosten uit China bagger.


wou gewoon eens een goedkoop setje testen omdat ik normaal altijd dure shit koop
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Chinees is rommel zei de Iphone enthousiast.
Chinees is rommel zei de BMW fanaat.

Er zijn inderdaad veel rommelmerken uit China maar er zijn er ook die gewoon goede producten maken.
Worldbeater gebruikt zijn blokken op het circuit zonder problemen.



Originele BMW remblokken laten ook enorm veel remstof achter en die zijn duur.
Een remblok is een compromis van vele eigenschappen waaronder remstof.

Gelukkig heb ik van alletwee geen producten. :)

Ik raad ze ook beiden aan niemand aan vanwege de problematische kwaliteit...…..
 
Worldbeater gebruikt zijn blokken op het circuit zonder problemen.
Ik rij dan geen ONK natuurlijk, gewoon circuitdagen met af en toe een wedstrijdje.
Mijn droom zijn wel al sinds jaren een setje blokken van Brembo, maar voor die prijs heb ik er geen ervaring mee. _O-

Knipsel11.jpg


En ben ook geen master met trailbraking. Dit seizoen start ook weer slecht ondanks de goede voornemens (podium MSL). ;)
 
Dat is achterstallig onderhoud...… maar het risico dat het bij normaal onderhouden motoren gebeurd is nihil. Dit in tegenstelling tot wilde/onbekende merken.

En ja, dat heb ik genoeg gezien.... zo uit de verpakking.

Veroudering zie ik anders dan slecht onderhoud.
Sommige mensen rijden nu eenmaal niet veel.. of remmen niet veel ofzo :P
Jij kan aan de dikte van de blokken niet zien of de boel nog goed aan elkaar zit , mocht het anders zijn horr ik graag hoe je dat bekijkt.
Of heb je een aantal jaar staan voor een set ?

Het is heel makkelijk om alles met een duur merk goed te vinden en alles wat goedkoop is slecht.. maar de waarheid is dat er ook uit china goede producten komen.
 
Loskomen van voeringmateriaal door inwerking van pekel valt bij mij onder achterstallig onderhoud. Loslaten van remvoering doordat de blokken een paar keer goed heet zijn geworden vind ik baggerkwaliteit. Dat is een behoorlijk verschil.....

Het klopt dat er uit China ook goede producten komen.

Alleen zijn dat wel de producten die daar door A merken geproduceerd worden, en over het algemeen niet de merkloze artikelen...….

En bijvoorbeeld MotoMaster remblokken zijn goede kwaliteit en kosten niet de wereld, het hoeft echt niet altijd duur te zijn.
 
Als er bij gerenommeerde merken zulk soort problemen bekend zijn worden de dealers daarvan op de hoogte gesteld en kunnen actie ondernemen. In de 25 jaar dat ik in de motorfietsen werk heb ik het nog niet meegemaakt dat bij de A-merken die ik monteer zulke problemen zijn geweest.

De lokale ondernemer kan vrijwel niet op tegen China en dozenschuivers. Daarvoor moet hij te veel service verlenen en zijn de vaste lasten te hoog.....
Dan krijg ik hetzelfde als bij mijn ktm 1190 zeker, dat ik binnen 6 maanden 3x terug moet om andere remschijven te krijgen omdat ze steeds krom trekken. Kreeg iedere keer weer gratis nieuwe op
 
De Loncing motorfietsen zijn erg goed, zeker niet minder als de motoren die in Europa of Japan gebouwd worden
Zijn het niet alleen de blokken?
Ik heb zelf drie Beemertjes, waarvan eentje uit India.
Ook in de Motoplus duurtest over 50.000 kilometer wordt de lakkwaliteit van het chassis en gecoate kunstoffen geprezen.
 
Duidelijk hoe zachter het blok hoe meer remstof maar beter remmen in het kort
Klopt niet helemaal.
Maar waarschijnlijk niet met pisbakken materialen
Aannames...
Dit topic is er vol van op enkele echte ervaringen na die genegeerd wordt.
Als het goedkoop/chinees is en kapot gaat wordt er al snel geroepen dat goedkoop=duurkoop.
Als iets duur/europees kapot gaat zijn de reacties milder en kan een productiefout altijd wel eens gebeuren.

KTM, ook zo'n europees merk dat volledig probleemloos is..../end sarcasm
 
Zijn het niet alleen de blokken?
Ik heb zelf drie Beemertjes, waarvan eentje uit India.
Ook in de Motoplus duurtest over 50.000 kilometer wordt de lakkwaliteit van het chassis en gecoate kunstoffen geprezen.
Initieel wel maar intussen zit er geen Europees meer bij. Wat mij betreft niet erg, Ik heb momenteel twee 1100 vierkleppers en heb een Funduro gehad, Dan levert China prima kwaliteit.
 
Brembo heeft weer niet goed in de productie gekeken. :P

 
Terug
Bovenaan Onderaan