(Ik weet niet of dit topic hier thuis hoort heren mods).
Deze zomer een 2003 model GSX-R1000 gekocht. Om de motor een beetje te leren kennen heb ik in augustus een circuitdag op Zandvoort gedaan.
Ik heb voor de Tarzanbocht het meedere keren het volgende probleem gehad:
Op het rechte stuk kom je aan met een behoorlijke snelheid, iets voor de borden 150 draai ik het gas dicht, rem af en schakel terug.
Tijdens het terugschakelen (met gas dicht) slipte het achterwiel door op een natte baan en stuiterde bij droge baan.
Niet echt een prettige manier om de bocht in te gaan.
De (achter)bandspanning van de BT-012 was ca. 2,4 bar. De standaard vering had ik ingesteld volgens de test uit Moto73 voor circuitgebruik. De temperatuur was iets boven de 20 graden.
Ik vraag me af of ik iets fout doe omdat ik zoiets nooit eerder heb meegemaakt.
Of heeft dit te maken met het grote koppel van de deze 1000?
Graag jullie tips of ervaringen.
Bij voorbaat dank.
Als je een hoog koppel hebt, heb je toch ook meer remkracht op de motor.
De ZX-10 heeft zelfs al zo'n slipkoppeling hiertegen.
Maar hoe heb jij het toen opgelost?
Ik krijg het niet opgelost, alleen verbeterd door aan de voorkant de zaak wat harder af te stellen en de uitgaande demping aan de achterkat wat te verhogen.
Je zou ook nog wat met de olie in de poten kunnen doen.
Maar dat is allemaal gerommel in de marge. Echte oplossing: investeren in goede vering.
bij www.hoegeetech.com
hij heeft voor de gsxr1000 een slipkoppeling tekoop
Gaan we volgend jaar meteen proberen; Later terugschakelen, beetje gas geven.
Dan maar wat minder snel...
Ben al blij dat er meerdere met het probleem zijn.
Alvast bedankt voor de (snelle) tips
Not true. Diezelfde compressie drukt direct daarna de zuiger weer naar beneden, dus de netto remmende werking is 0. Het wordt veroorzaakt doordat bij gesloten gasklep het spruitstuk vacuum trekt tijdens de inlaatslag van de zuiger.Enige koppel dat bij remmen van invloed is, is het remkoppel dat gegenereerd wordt doordat de zuiger door de compressie moet drukken.
1,9 is volgens mij ècht te laag!Bandenspanning is toch ook wel wat te hoog voor op het circuit, 2,4? Ik heb me laten vertellen dat 1,9 moet. Werkte in elk geval voor mij.
voor het zwabberen: als je remt, rem dan voluit maar eerst met je achterrem en een halve seconde later met je voorrem erbij.