Circuit Zolder

k4GSX-R750

Die hard MF'er
5 jul 2007
487
1
Ridderkerk
Wie heeft er wel eens op het circuit van Zolder gereden?
Ik ga er maandag op scheuren :] en ben wel benieuwd of ik een beetje goeie tijden kan neerzetten.
Dus van iedereen die z'n beste rondetijd nog weet zou ik ze graag willen weten.
En wat vonden jullie van het circuit?
 
Wie heeft er wel eens op het circuit van Zolder gereden?
Ik ga er maandag op scheuren :] en ben wel benieuwd of ik een beetje goeie tijden kan neerzetten.
Dus van iedereen die z'n beste rondetijd nog weet zou ik ze graag willen weten.
En wat vonden jullie van het circuit?

Ik was er laatst met een opendag...

WAS SUPER !!! zag nog wat bekende van mf ... gast met een busa en zijn dochter/vriendin met r6 ( beide blauw ).. en nog een vriend.


Heb er gratis gebungeed ... en mochten rondje circuit doen met 200 man ... dat was wel beetje opletten dat iedereen rekening met elkaar hield..


Het is echt een supertof circuit... En ik denk dat vooral na het lange stuk de 2 vetste bochten komen... Degene in de open vlakte dus en de andere bochten liggen wat meer tussen de bosjes...

( geen idee over geluidsmeting... kijk hier wel ff voor uit )
 
Ik heb m'n standaard uitlaatje maar weer ff eronder gezet, hoop dat het zo goed is..

Vaak wel... Maar hoorde dat zelfs dat nog niet altijd genoeg is... Dat heb ik al van een r6 gehoord en ik d8 ook van een andere zx6r..

Eerder opschakelen schijnt een optie te zijn.. of in groepje blijven rijden.. Dan tellen de metingen niet.



Maar waarschijnlijk zal het wel meevallen :)

Iig veel plezier !!! maar dat zal wel lukken..
 
Ik zou echt balen als ik eraf wordt gehaalt i.v.m. geluid.
Hoop ook weer heel thuis te komen.

Is de 1e keer dus ik doe lekker rustig aan.

Ik zal nog wat rondvragen aan de groep met wie ik meega over die uilaatkwestie.
Ik ga met goedhart mee en heb gehoort dat er 120 kaarten beschikbaar waren en het was helemaal uitverkocht dus wordt zeker wel gaaf.

Alleen hopen dat het weer een beetje meezit.
 
Laatst bewerkt:
Ik was er laatst met een opendag...

WAS SUPER !!! zag nog wat bekende van mf ... gast met een busa en zijn dochter/vriendin met r6 ( beide blauw ).. en nog een vriend.


Heb er gratis gebungeed ... en mochten rondje circuit doen met 200 man ... dat was wel beetje opletten dat iedereen rekening met elkaar hield..


Het is echt een supertof circuit... En ik denk dat vooral na het lange stuk de 2 vetste bochten komen... Degene in de open vlakte dus en de andere bochten liggen wat meer tussen de bosjes...

( geen idee over geluidsmeting... kijk hier wel ff voor uit )

Wielertoerist :+

:W
 
Ik ben er vrijdag nog geweest. :)

Geluid kan idd voor sommige standaard fietsen een probleem zijn. Bij de briefing krijg je (als het goed is) te horen waar de twee geluidsmeetpunten staan. Hier moet je dus voor de zekerheid even inhouden of short-shiften. De eerste keer dat je teveel geluid maakt, krijg bij de volgende doorkomst een zwarte vlag met je startnummer. Je moet dan aan het eind van de ronde de pits in. Daar krijg je een aantekening bij je startnummer. Wordt je daarna nog een keer gepakt met teveel geluid, dan is het einde circuitdag.
 
Ander trucje is 2 transponders bij je hebben, kan je nooit van de baan af worden gehaald omdat de meting dan niet geld. :P
Heb ik een keer gedaan omdat mijn maat een sessie ervoor onderuit was gegaan.
 
Ben net terug van de circuitdag.
Het was echt supergaaf, alleen heb ik maar 3 sessies gereden terwijl er 6 gepland stonden maar omdat het begon te regenen 's middags heb ik afgehaakt.
Zag iemand zwaar onderuitgaan aan het einde van het rechte stuk bij start/finish die zich onderuit remde met ongeveer 150km/h dus ik vond het wel best ;)

Ik zat in de beginners groep maar dat was echt drama, mensen op het rechte stuk die max. 90 reden en een bochtensnelheid van een slak :P dus de 1e 2 sessies waren echt veel te traag want in de beginnersgroep mag er eigelijk niet worden ingehaald maar om zelf toch een beetje te kunnen scheuren heb ik het toch maar een paar keer gedaan.
3e sessie was echt super, heb lekker kunnen knallen en geen last gehad van anderen, veel mensen ingehaalt :]

kortom het was echt heel erg gaaf en goedhart had het supergoed geregeld met een heerlijke bbq de avond ervoor, bier, muziek. :}
 
me nummer
full
 
ha ha

maandag de 17 met een stel vrienden op zolder wat een dag, voor mij de eerste keer, en die anderen ja de zoveelste. maar moet even wat kwijt
whooeeee ooooooooeeee oooeeee !!!!!!!!!!!

wat is dat vet zeg!!!,
ik op mijn cbr 600 meteen met de jongens en meisjes ( zag er minstens 1) van groep c mee nummer 171. eerste rondje nog achter een marshel aan, en daarna mocht ik. een rondje de nieuwe pilot powers warm rijden, ook het blokje en van af toen vol het gas er op. na de eerste sessie de rullen er aan op splinter nieuwe banden zo hoort het toch....

jammer van de regen want maar 4 sessies gereden maar we komen gewoon volgend jaar wat vaker.
 
Nou, ik zou ook wel eens een dagje circuit willen doen. Lijkt me ook wel zalig om eens lekker bochtjes te kunnen nemen zonder op te letten voor ander verkeer / politie.
Wat kost dat zo ongeveer???
 
deze keer koste het 120 euro, maar is heel verschillend.
www.motorsportschool.nl
www.motorsportlifestyle.nl
hou die site maar in de gate.
 
Enige wat minder is, is de kwaliteit van asfalt. Niet te vergelijken met die van Spa, plus op Spa hoef je je niet druk te maken over het geluid. Ik zou zeggen probeer het daar ook eens. Dikke pret!
 
Laatst bewerkt:
Het was een wel een r1, weet alleen niet meer welke kleur.
Weet nog wel dat het een circuitracer was, geen straatmotor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan