Eerste circuitdag

Du ca ti

Rookie
3 jul 2021
3
1
Beste leden,

Ik ga in augustus mijn eerste circuitdag doen via motorsportschool zolder.
Ik heb reeds 1jaar ervaring en rij met een ducati supersport 939s.
Ik heb hierdoor ook gekozen voor les 1 te volgen en 5 begeleide ritten te doen.
Mijn vraag nu is. Als ik enkel 's morgens in leren pak en met een rugzak met wat eten en drank aankom is dit voldoende of zie ik dit verkeerd ? Graag advies.
 
Neem VEEL water mee (indien je op Zolder je waterflesje niet kan bijvullen).
 
Even kijken wat voor eisen ze stellen qua banden, minimale profieldiepte etc. Check je remmerij, tank nog even voor je het circuit op gaat.
 
Zonnebril, teenslippers, T-shirt, korte broek, petje -> je wil in augustus echt niet de hele tijd in het leder rondlopen. En zeker als de zon goed schijnt heb je veel kans op zonnebrand daar => zonnecreme.
 
Beste leden,

Ik ga in augustus mijn eerste circuitdag doen via motorsportschool zolder.
Ik heb reeds 1jaar ervaring en rij met een ducati supersport 939s.
Ik heb hierdoor ook gekozen voor les 1 te volgen en 5 begeleide ritten te doen.
Mijn vraag nu is. Als ik enkel 's morgens in leren pak en met een rugzak met wat eten en drank aankom is dit voldoende of zie ik dit verkeerd ? Graag advies.
Neem ook een rol ductape en wat tie-raps mee, voor de zekerheid! Spiegels zul je af moeten plakken, maar dat kun je gemakkelijk met de ductape. Ohja, trek ook even een stukje ductape over transponder, die is erg duur als je hem verliest onder het rijden. Verder op niveau 1 zal er niet veel geks gebeuren, je kunt je tas in de box zetten waar je telkens les krijgt. 12 Augustus ga ik ook weer naar Zolder. :t
 
Als je motor in orde staat, dan heb je daar geen zorgen aan. Spiegels afplakken hoef volgens mij niet, die kan je ook inklappen.