Circuitervaring achterop?

TBV98

Rookie
19 mei 2020
10
5
Beste allen,

Het lijkt mij al enige tijd gaaf om een keer als passagier mee over 'n circuit te rijden. Ik vraag mij of het mogelijk en toegestaan is in NL om een aantal rondes als duopassagier op een circuitmotor mee te rijden? Heeft iemand tips bij wie of waar ik hiervoor terecht zou kunnen?
Alvast bedankt :)
 
Een circuitmotor heeft zelden een duo zadel ;). Ken de regels op dat vlak niet exact, maar ik heb het nog nooit gezien bij "normale" rijders. Wel georganiseerd bij professionele rijders. Vroeger bij barry veneman op zandvoort gezien, en recenter xavier simeon op mettet. Of als je echt veel centjes hebt de ducati motogp duoseater :P . Als je bij een bekende achterop wil is de nordschleife een optie, die staat officieel te boek als tolweg, maar moet je wel een motor met kenteken hebben.
 
Ja, wellicht een goed idee om bij een bekende achterop te gaan, maar ik heb geen idee of dat verzekeringstechnisch ook kan en mag? En of jezelf uiteraard over motorkleding beschikt.
 
Via racing school europe achterop bij troy corser. Echt een super gave ervaring, inclusief driftend de bocht in en de nodige wheelies. Motorkleding is daar ook te leen/huur.
 
Ducati X2 is op uitnodiging, alleen tijdens de Britse MotoGP kon je boeken. Sprak vorig jaar een Nieuw Zeelander op de Red Bull Ring die het daar ging doen. Ik geloof dat het iets van €1,500 was.

In Oostenrijk reden ze (Mamola en Battanini) toen ook
1092293589_spx2pas5.thumb.jpg.368100ea49044b17fce51885bd4a18d5.jpg





Zelf hebben mijn vrouw en ik een rondje op Assen gedaan met Randy Mamola in 2016.

Opkomen Veenslang
rd.jpg

2-up iets van 240kmh en dan aanremmen Ruskenhoek...
 
Laatst bewerkt:
Toeval :?

 
Terug
Bovenaan Onderaan