Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Circuitbanden-Topic

Dat valt wel mee. Vorige eigenaar weegt in de 90 kilo en heeft in elk geval de voorvering daarop aangepast.
 
Als je zwaarder bent veert de vering moeilijker uit. Dus dan juist minder uitgaande demping instellen.
Meer ingaand en veervoorspanning helpt maar het beste is de juiste zwaarte veren gaan zoeken.
 
Ik heb geprobeerd wat te zoeken met de zoekfunctie maar krijg niet of weinig resultaat.
Zijn er hier mensen met ervaring met de Conti Slicks?
Huidige banden zijn Pirelli's, snelste tijd is 1.58 op Assen en hoop dit jaar weer wat seconden eraf te rijden natuurlijk.
Alleen merk ik ook nu al dat de bandenslijtage ook harder gaat, en de Pirelli's zijn natuurlijk vrij prijzig. Contis zijn wat goedkoper, maar lees er weinig ervaringen over.
Iemand die mij hier wat meer er over kan vertellen?
 
Als je zwaarder bent veert de vering moeilijker uit. Dus dan juist minder uitgaande demping instellen.
Meer ingaand en veervoorspanning helpt maar het beste is de juiste zwaarte veren gaan zoeken.
Met minder uitgaand komt hij toch helemaal niet meer terug geveerd?
 
Ik heb met conti gereden en ben er erg tevreden over.
Mijn pr is slechts een lage 1.59 op Assen dus weet niet hoe de slijtage is wanneer je een stuk sneller bent, maar met mijn tijden valt de slijtage erg mee.
Ik heb er nog een paar liggen en die bewaar ik voor de volgende circuitmotor
 
Dankje voor je reactie. Geven ze ook goede feedback? Waarschuwen etc? Heb je medium of de soft?
 
Heb medium achter en zacht voor.

Ben nog niet in de situatie gekomen van feedback of waarschuwen.

Of ik ben er nog niet snel genoeg voor, of ik heb het gewoon niet gemerkt.

Rij ook met pirelli supercorsa SP en die voel ik wel eens gecontroleerd glijden
 
Heren

Heb nog een nieuwe Racetec K3 voorband liggen.
Wil deze dit seizoen gaan gebruiken voor de ZAC, rondetijd 1.56, of zouden jullie eerder een K2/K1 steken bij deze tijden?
 
Heren

Heb nog een nieuwe Racetec K3 voorband liggen.
Wil deze dit seizoen gaan gebruiken voor de ZAC, rondetijd 1.56, of zouden jullie eerder een K2/K1 steken bij deze tijden?

Troy Corser rijdt er 1.48 mee op een standaard BMW bij Racing School Europe
 
Helaas kan ik nog niet rijden als Troy en heb geen S1000RR. Toch wel even een wat betere basis dan een ouwe standaard ZX6

Maar ik kijk wel even, het zou moeten kunnen.
 
Hou die K3 voor als het wat kouder is (voorjaar/najaar)..........of ochtendtrainingen.
1e rondje niet al te abrupt of op de max. remmen en dan kom je wel een eind.

Maar met die rondetijden zou ik wel eerder een K2/K1 steken.
 
Waar halen jullie je plakloodjes vandaan eigenlijk? Kan niet echt veel adresjes vinden voor zwarte. Hetgeen wat ik vind lijkt mij wat prijzig voor wat gewicht
 
Is het nog altijd zo dat je bij Pirelli best de combi sc1 voor / sc2 achter hebt, en bij Metzeler K0 voor en K1 achter (SC's en RR's)?
 
Heren

Heb nog een nieuwe Racetec K3 voorband liggen.
Wil deze dit seizoen gaan gebruiken voor de ZAC, rondetijd 1.56, of zouden jullie eerder een K2/K1 steken bij deze tijden?
Kan prima, ik heb met de Supercorsa BSB (schijnt SC2,6 te zijn zeg maar) 1:50 te gereden en heet ook geen Corser

Hou die K3 voor als het wat kouder is (voorjaar/najaar)..........of ochtendtrainingen.
1e rondje niet al te abrupt of op de max. remmen en dan kom je wel een eind.

Maar met die rondetijden zou ik wel eerder een K2/K1 steken.
Maar wel eens met Solex.


Waar halen jullie je plakloodjes vandaan eigenlijk? Kan niet echt veel adresjes vinden voor zwarte. Hetgeen wat ik vind lijkt mij wat prijzig voor wat gewicht

Gewoon plaklood en zwarte stift erop.