Niet doen,deze banden waarschuwen slecht als ze te warm worden,met alle gevolgen van dien.
Been there done that
Had ik over gelezen inderdaad. Die worden het niet. Is er al iemand die ervaring heeft met de nieuw Metzeler M9RR hier? Die lijken me ook wel wat.
Als je dit topic enigszins had gelezen dan wist je dat Pilot Power een no go is op circuit. TT of Corsa 2 is uitstekend, je kan ook nog Diablo Rosso 3 gebruiken.Voor mijn Srad ben ik opzoek naar bandjes om het circuit op te gaan. Ik heb de machine enigszins budget opgebouwd dus voor de banden zou dit ook mogen maar is niet vereist. Zou ik met Pilot Powers nog uit de voeten kunnen? Echt snelle tijden rij ik nog niet. Andere opties die ik gevonden had maar wel duurder en een andere catergorie zijn Sportsmart TT, Bridgestone S22 of de Diablo Rosso Corsa 2. Op mijn wegmotor liggen Conti RoadAttack 3 en die gingen best aardig op Assen de laatste keer.
Als je dit topic enigszins had gelezen dan wist je dat Pilot Power een no go is op circuit. TT of Corsa 2 is uitstekend, je kan ook nog Diablo Rosso 3 gebruiken.
Voor mijn Srad ben ik opzoek naar bandjes om het circuit op te gaan. Ik heb de machine enigszins budget opgebouwd dus voor de banden zou dit ook mogen maar is niet vereist. Zou ik met Pilot Powers nog uit de voeten kunnen? Echt snelle tijden rij ik nog niet. Andere opties die ik gevonden had maar wel duurder en een andere catergorie zijn Sportsmart TT, Bridgestone S22 of de Diablo Rosso Corsa 2. Op mijn wegmotor liggen Conti RoadAttack 3 en die gingen best aardig op Assen de laatste keer.
De PP's waren prima voor de beginnende circuitrijder, de PP2ct waren zgn beter, maar waarschuwden minder snel als ze over de grens gingen.Alles spreekt elkaar tegen. De een zegt prima bruikbaar, ander weer niet doen. Dus waar trek je de grens. Maar bedankt voor je advies. PP worden het sowieso niet.
Ik heb ook een SRAD (600), reed op straat ook met de RA3 en heb op het circuit ervaring met de Sportsmart TT en de Corsa 2. Ga je bandenwarmers gebruiken of niet? S22 is meer straatgericht dan de andere twee en moet je eigenlijk vergelijken met de Sportsmart 3 of Diablo Rosso 3. Ik zou zeggen dat die ongeveer 90/10 straat/circuit zijn, de eerder genoemde banden 50/50, maar dat hebben anderen vast een idee over.Voor mijn Srad ben ik opzoek naar bandjes om het circuit op te gaan. Ik heb de machine enigszins budget opgebouwd dus voor de banden zou dit ook mogen maar is niet vereist. Zou ik met Pilot Powers nog uit de voeten kunnen? Echt snelle tijden rij ik nog niet. Andere opties die ik gevonden had maar wel duurder en een andere catergorie zijn Sportsmart TT, Bridgestone S22 of de Diablo Rosso Corsa 2. Op mijn wegmotor liggen Conti RoadAttack 3 en die gingen best aardig op Assen de laatste keer.
Zelf heb ik de Diablo Rosso Corsa 2 en rij hiermee 2:02 op assen (afgelopen vrijdag/zaterdag, erg warm 30a31 graden) met een 600f uit 1999. Zelf ben ik niet zodanig ervaren dat ik iets over grip kan vertellen maar ik heb tot zover volle vertrouwen in de banden en het gevoel dat ik nog meer eruit kan halen. De Marshall tijdens een CRT dag zag ik ook met rosso corsa 2 en die doen qua bandendruk koud 2.2 voor en achter 1.9 bar
Nice! Ik was er vrijdag ook, was echt een topdag.afgelopen vrijdag met heerlijk weer op zandvoort gereden.
met de aanbevolen bandendruk gereden (2.2 voor en 1.8 achter warm) en geen centje pijn of vreemde slijtsporen gezien op de band.
heel veel vertrouwen en geen uitstapjes , nou heb ik daar ook niet echt het tempo voor (2:05), maar toch een goed gevoel
wij moesten uit de lesgroep2A......we reden te hard (kwam omdat er ook groep 1 reed) en mochten als lesgroep 3c in, ja houding...dat probleem heb ik mijn hele leven al (zegt mijn moederNice! Ik was er vrijdag ook, was echt een topdag.
De banden vertonen bij mij ook nog geen rare slijtage, zien er perfect uit.
Snelste tijd 1:57.2, achter begon nu wel voeldbaar te gummen als ik onder enige hellingshoek op het gas ging.
Weet nog niet zeker of ik al een overstap wil gaan maken naar ander rubber aangezien mijn houding echt nog een stuk beter kan. Hang er nu de meeste bochten nog vrij lui naast.
Niemand reageerde, maar hoe bevalt deze band? Wat voor tijden rijd je er mee? €65 voor een band
Ik had al vernomen dat met het nieuwe asfalt het gevreesde zolder-patroon uitblijft, tot je de motor al slidend in de tc door de rechter bochten heen gaat trekken tenminste. Er waren zelfs mensen die tijdens een circuitdag Zolder een vreetspoor op de rechterkant weg reden.... De kans bestaat dat je met de andere banden die je getest hebt nu ook betere resultaten gaat behalen, al is een compK/TD een band die relatief gezien wat kan hebben.Vrijdag op Zolder gereden met de nieuwe Metzeler TD Slick (vervanger Compk). Band is me prima bevallen! Vorig jaar op 1 dag een Dunlop D212 M kapot gereden op Zolder en ook de Endurance Compound begon na 1 dag Mettet en 1 dag Zolder te glijden en was op. Temperaturen waren wel iets lager vrijdag en ik had de vering enigszins aangepast tov vorig jaar.
Snelste ronden waren in de 1.49, meeste zaten tussen 1.50 en 1.52. De band had altijd voldoende grip, geen enkel moment gehad dat de band begon te glijden. Het gevreesde Zolder-slijtage-patroon rechts is uitgebleven. Over de levensduur durf ik nog niets te zeggen, daarvoor moet ik nog een dag rijden. Maar vooralsnog ziet het er in elk geval goed uit, 3 dagen moet lukken denk ik (zeker als je op Zolder keertje omdraait). Met mijn tempo vooralsnog geen noodzaak voor een 'betere' band.
Een D213 GP Pro en een BT016 Pro, dat is nogal een verschil.Afgelopen vrijdag zolder, met bandenwarmers.
Voorband d213 GP pro op 2,4 warm
Achterband bt016 pro op 1,95 warm
Rondjes meestal 1:56, snelste 1:53.
De achterband lijkt er minder moeite mee te hebben gehad en dat voor een tourband.
Ik heb het idee dat het nieuwe asfalt dikke pk's van je achterband afsnoept. Als je geen pk's hebt, kan er ook niks gebeuren
Ja je moet wat met een 18x3,5inch achtervelg héEen D213 GP Pro en een BT016 Pro, dat is nogal een verschil.
Hou houdt de Bridgestone zich op het circuit? Ik heb er zelf slechte ervaringen mee (koud geen grip, lange opwarmtijd).
Maar je kunt er wel goedkoop mee gummen
Een D213 GP Pro en een BT016 Pro, dat is nogal een verschil.
Hou houdt de Bridgestone zich op het circuit? Ik heb er zelf slechte ervaringen mee (koud geen grip, lange opwarmtijd).
Maar je kunt er wel goedkoop mee gummen
Rosso 2 is een ouder model, goedkoper. Rosso Corsa 2 is het nieuwste model sportband van pirelli (dus duurder). Allebei goed voor af en toe een circuitdag op een droge baan, op een natte baan heb je veel liever de Corsa 2.wat is het verschil met de rosso 2 en de rosso corsa 2? ik heb vrijdag op Assen met PP gereden en wil die er af hebben. PP brachten me wel tot een 2.04 voor de eerste keer op het circuit.
Op een natte baan heb je liever sportieve Metzelers of Bridgestones. Het profiel van die pirelli's houdt snel op. Voorgenoemde 2 merken lopen verder door en zijn daardoor breder inzetbaar. Zacht karkas op assen helemaal nu met nieuw asfalt slijt rete snel (pirellis)Rosso 2 is een ouder model, goedkoper. Rosso Corsa 2 is het nieuwste model sportband van pirelli dus duurder. Allebei goed voor af en toe een circuitdag op een droge baan, op een natte baan heb je veel liever de Corsa 2.