Sender
MF veteraan
Ik vind de Corsa 2 zelf een uitstekende band. Op de voorband zie ik echt een afscheiding tussen de 2 compounds, de zijkant is echt heel zacht en plakkerig. Lijkt wel SC2 compound.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Corsa 2 zijn besteld. Ook bandenwarmers zijn besteld. bedankt voor de goede informatie weerIk vind de Corsa 2 zelf een uitstekende band. Op de voorband zie ik echt een afscheiding tussen de 2 compounds, de zijkant is echt heel zacht en plakkerig. Lijkt wel SC2 compound.
Als er iemand aankomt bij circuit met een straatfiets met weinig ervaring, langs HK gaat voor wat PRELOAD tuning, en rond gaat rijden met 1.6 bar in de PiPo's. Durf ik op een dag met zon er geld op de zetten dat die ergens de grindbak induikt. Ongeacht de rondetijden.
1.6 bar kom je goed aan het zwabberen met pipo's.
Hoor wel vaker goed bedoeld "advies" waarbij men circuitbanden-bandenspanning vergelijkt met straatbanden-bandenspanning............gaat geheid fout.
Hallo allemaal,
Ik meld me hier even voor advies ik ben namelijk op zoek naar een goede straat/circuitband.
Ik rij nu op Michelin Pilot Power 3 en ik merkte de laatste paar dagen dat mijn achterband wat ging zoeken. Nadat er lucht uit was gehaald bij zo'n truck had ik er daarna geen last meer van maar 1,9 achter voor een straatband deed bij velen de wenkbrauwen fronsen. Ik heb wat terug gelezen in dit topic en las dat dit "zoeken" typerend schijnt te zijn voor deze banden. Misschien had het niet eens zozeer met snelheid te maken (ik rij 2:19 op Assen) maar met mijn onervarenheid, afijn ik voel me er niet prettig bij en wil nu wat anders.
Ik sprak een bandenman die bood mij semi slicks aan maar ja geen optie als je soms nog op straat rijd. Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 is dat wat? En hoe doen die het met regen op straat/circuit? Met de Michelins geen klagen daarover maar toen reed ik wel langzamer.
Je hebt gelijk ik had er overheen gelezenFf teruglezen, daar staat je antwoord.
Ik ga denk ik zelf eens de nieuwe Michelin Power GP proberen. Kijken of dat wat is, rij toch nog wel eens op straat met de SRAD en qua tijden haal ik de 2:00 nog niet.
Je hebt gelijk ik had er overheen gelezen
Nou dan gaan de Rosso Corsa 2 het worden! Ben benieuwd...
Ik hoop voor je dat die GP beter houden dan de PP!
laatste ronde van de 20min dus moeten warm zat zijn, leeftijd achterband: 2018. circuit ervaring:hobby sinds 3 jaar met 3/4 circuitdagen per jaar, type motor: SRAD750 '96 dus verre van TC.Temperatuur? Tempo? Hoeveelste ronde? Leeftijd achterband? Circuit ervaring? Type motor? TC?
Ik had afgelopen maandag hetzelfde probleem in dezelfde bocht, 3e sessie 4e ronde, ook s21. Voor 2.1 achter 1.9.Iemand die mij kan helpen/verhelderen wat er bij mij fout ging bij de Renault bocht afgelopen maandag? Voor -RS11 achter -S21 bij vertrek ~2.2 bar, voorband anderhalve sessie oud.
achterbandje die het niet meer zag zitten?
Kijk, dat is nou info waar ik wat aan heb ! Gelukkig heb jij hem nog kunnen redden.Ik had afgelopen maandag hetzelfde probleem in dezelfde bocht, 3e sessie 4e ronde, ook s21. Voor 2.1 achter 1.9.
Maar bleef er gelukkig nog net op zitten, oorzaak te vroeg(en teveel) op het gas denk ik
Wat ik lees en zie: bijna 20 minuten met een S21 straatband op asfalt goed opgewarmd in de zon, dus die gaat richting de bovenkant van z'n temperatuurbereik, afhankelijk van je tempo.laatste ronde van de 20min dus moeten warm zat zijn, leeftijd achterband: 2018. circuit ervaring:hobby sinds 3 jaar met 3/4 circuitdagen per jaar, type motor: SRAD750 '96 dus verre van TC.
Mag in een ander topic komen natuurlijk, aangezien geen cup rijder.
Wat ik lees en zie: bijna 20 minuten met een S21 straatband op asfalt goed opgewarmd in de zon, dus die gaat richting de bovenkant van z'n temperatuurbereik, afhankelijk van je tempo.
Ik ben op mijn SRAD met straatbanden gewend dat ik op hete dagen waarschuwingen krijg in de vorm van een "kwispelende" achterkant en dan ga ik wat voorzichtiger op het gas en meer werken met m'n lichaamshouding zodat ik het stuur zo los mogelijk vasthoud. Als je je stuur te stevig vast hebt dat kan de motor zichzelf niet corrigeren, goede vering helpt.
Vorig jaar tijdens de hittegolf was had ik al na 3 rondjes merkbaar gripverlies met Rosso Corsa 2 maar kreeg duidelijke feedback. Gaf die bij jou geen waarschuwingen en hoe zit het met je vering?
Had na de eerste sessie geen blauwe zijkanten op mn band, heb geen waarschuwing gevoeld. Heb uiteraard nog zat te leren qua lichaamshouding en relaxt op de motor zitten wat je aangeeft.Wat ik lees en zie: bijna 20 minuten met een S21 straatband op asfalt goed opgewarmd in de zon, dus die gaat richting de bovenkant van z'n temperatuurbereik, afhankelijk van je tempo.
Ik ben op mijn SRAD met straatbanden gewend dat ik op hete dagen waarschuwingen krijg in de vorm van een "kwispelende" achterkant en dan ga ik wat voorzichtiger op het gas en meer werken met m'n lichaamshouding zodat ik het stuur zo los mogelijk vasthoud. Als je je stuur te stevig vast hebt dat kan de motor zichzelf niet corrigeren, goede vering helpt.
Vorig jaar tijdens de hittegolf was had ik al na 3 rondjes merkbaar gripverlies met Rosso Corsa 2 maar kreeg duidelijke feedback. Gaf die bij jou geen waarschuwingen en hoe zit het met je vering?
Iemand die mij kan helpen/verhelderen wat er bij mij fout ging bij de Renault bocht afgelopen maandag? Voor -RS11 achter -S21 bij vertrek ~2.2 bar, voorband anderhalve sessie oud.
achterbandje die het niet meer zag zitten?
Koud, dan kom je op ongeveer 1,8 bar; 2,3 bar warm uit.. Dat lijkt mij best oké...Rijd er iemand met Metzeler Racetec K3?
Welke bandenspanning houd je aan?
Op gpreifen.com geven ze 1.5 bar koud aan voor de achterband en 2.0 bar koud voor de voorband. Is dat niet aan de lage kant?
Motorradreifen kaufen beim Spezialist - GP-Reifen
Motorradreifen für die Rennstrecke oder Straße. Spezialist für Motorrad Reifen ✓ Sondermischungen für deine Traumzeit ✓ Individuelle Beratung die dic…www.gp-reifen.com
Motorradreifen kaufen beim Spezialist - GP-Reifen
Motorradreifen für die Rennstrecke oder Straße. Spezialist für Motorrad Reifen ✓ Sondermischungen für deine Traumzeit ✓ Individuelle Beratung die dic…www.gp-reifen.com
Sluit ik me bij aan.Koud, dan kom je op ongeveer 1,8 bar; 2,3 bar warm uit.. Dat lijkt mij best oké...
Rijd er iemand met Metzeler Racetec K3?
Welke bandenspanning houd je aan?
Op gpreifen.com geven ze 1.5 bar koud aan voor de achterband en 2.0 bar koud voor de voorband. Is dat niet aan de lage kant?
Motorradreifen kaufen beim Spezialist - GP-Reifen
Motorradreifen für die Rennstrecke oder Straße. Spezialist für Motorrad Reifen ✓ Sondermischungen für deine Traumzeit ✓ Individuelle Beratung die dic…www.gp-reifen.com
Motorradreifen kaufen beim Spezialist - GP-Reifen
Motorradreifen für die Rennstrecke oder Straße. Spezialist für Motorrad Reifen ✓ Sondermischungen für deine Traumzeit ✓ Individuelle Beratung die dic…www.gp-reifen.com
Rijd er iemand met Metzeler Racetec K3?
Welke bandenspanning houd je aan?
Op gpreifen.com geven ze 1.5 bar koud aan voor de achterband en 2.0 bar koud voor de voorband. Is dat niet aan de lage kant?
Motorradreifen kaufen beim Spezialist - GP-Reifen
Motorradreifen für die Rennstrecke oder Straße. Spezialist für Motorrad Reifen ✓ Sondermischungen für deine Traumzeit ✓ Individuelle Beratung die dic…www.gp-reifen.com
Motorradreifen kaufen beim Spezialist - GP-Reifen
Motorradreifen für die Rennstrecke oder Straße. Spezialist für Motorrad Reifen ✓ Sondermischungen für deine Traumzeit ✓ Individuelle Beratung die dic…www.gp-reifen.com