Circuitbanden-Topic

Ik vind de Corsa 2 zelf een uitstekende band. Op de voorband zie ik echt een afscheiding tussen de 2 compounds, de zijkant is echt heel zacht en plakkerig. Lijkt wel SC2 compound.
 
Als er iemand aankomt bij circuit met een straatfiets met weinig ervaring, langs HK gaat voor wat PRELOAD tuning, en rond gaat rijden met 1.6 bar in de PiPo's. Durf ik op een dag met zon er geld op de zetten dat die ergens de grindbak induikt. Ongeacht de rondetijden.

1.6 bar kom je goed aan het zwabberen met pipo's.
Hoor wel vaker goed bedoeld "advies" waarbij men circuitbanden-bandenspanning vergelijkt met straatbanden-bandenspanning............gaat geheid fout.
 
Ik vind 2.3 voor en achter vaak wel gepast, is het warmer ga je achter iets naar lager.
Maar dat is mijn eigen stel regel.

Circuit met straat banden rijd ik 2.2 en 2.0

Vorig jaar een dag gereden met de bridgestone r11, rij je volgens mij achter op 1.9 warm

Pilot power heb ik even mee gereden, dramatische band en geen enkele spanning geeft het gevoel wat andere banden wel geven
 
1.6 bar kom je goed aan het zwabberen met pipo's.
Hoor wel vaker goed bedoeld "advies" waarbij men circuitbanden-bandenspanning vergelijkt met straatbanden-bandenspanning............gaat geheid fout.

Zo is het,juist gesproken 👍

Pipo's dienen ook op het circuit op hun hoge spanning te staan,door slap karkas,maar liever geen pipo's op het circuit
 
Hallo allemaal,

Ik meld me hier even voor advies ik ben namelijk op zoek naar een goede straat/circuitband.

Ik rij nu op Michelin Pilot Power 3 en ik merkte de laatste paar dagen dat mijn achterband wat ging zoeken. Nadat er lucht uit was gehaald bij zo'n truck had ik er daarna geen last meer van maar 1,9 achter voor een straatband deed bij velen de wenkbrauwen fronsen. Ik heb wat terug gelezen in dit topic en las dat dit "zoeken" typerend schijnt te zijn voor deze banden. Misschien had het niet eens zozeer met snelheid te maken (ik rij 2:19 op Assen) maar met mijn onervarenheid, afijn ik voel me er niet prettig bij en wil nu wat anders.

Ik sprak een bandenman die bood mij semi slicks aan maar ja geen optie als je soms nog op straat rijd. Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 is dat wat? En hoe doen die het met regen op straat/circuit? Met de Michelins geen klagen daarover maar toen reed ik wel langzamer.
 
Hallo allemaal,

Ik meld me hier even voor advies ik ben namelijk op zoek naar een goede straat/circuitband.

Ik rij nu op Michelin Pilot Power 3 en ik merkte de laatste paar dagen dat mijn achterband wat ging zoeken. Nadat er lucht uit was gehaald bij zo'n truck had ik er daarna geen last meer van maar 1,9 achter voor een straatband deed bij velen de wenkbrauwen fronsen. Ik heb wat terug gelezen in dit topic en las dat dit "zoeken" typerend schijnt te zijn voor deze banden. Misschien had het niet eens zozeer met snelheid te maken (ik rij 2:19 op Assen) maar met mijn onervarenheid, afijn ik voel me er niet prettig bij en wil nu wat anders.

Ik sprak een bandenman die bood mij semi slicks aan maar ja geen optie als je soms nog op straat rijd. Pirelli Diablo Rosso Corsa 2 is dat wat? En hoe doen die het met regen op straat/circuit? Met de Michelins geen klagen daarover maar toen reed ik wel langzamer.

Ff teruglezen, daar staat je antwoord.

Ik ga denk ik zelf eens de nieuwe Michelin Power GP proberen. Kijken of dat wat is, rij toch nog wel eens op straat met de SRAD en qua tijden haal ik de 2:00 nog niet.
 
Ff teruglezen, daar staat je antwoord.

Ik ga denk ik zelf eens de nieuwe Michelin Power GP proberen. Kijken of dat wat is, rij toch nog wel eens op straat met de SRAD en qua tijden haal ik de 2:00 nog niet.
Je hebt gelijk ik had er overheen gelezen 🙈
Nou dan gaan de Rosso Corsa 2 het worden! Ben benieuwd...

Ik hoop voor je dat die GP beter houden dan de PP!
 
Iemand die mij kan helpen/verhelderen wat er bij mij fout ging bij de Renault bocht afgelopen maandag? Voor -RS11 achter -S21 bij vertrek ~2.2 bar, voorband anderhalve sessie oud.

achterbandje die het niet meer zag zitten?

 
Temperatuur? Tempo? Hoeveelste ronde? Leeftijd achterband? Circuit ervaring? Type motor? TC?
laatste ronde van de 20min dus moeten warm zat zijn, leeftijd achterband: 2018. circuit ervaring:hobby sinds 3 jaar met 3/4 circuitdagen per jaar, type motor: SRAD750 '96 dus verre van TC.

Mag in een ander topic komen natuurlijk, aangezien geen cup rijder.
 
Iemand die mij kan helpen/verhelderen wat er bij mij fout ging bij de Renault bocht afgelopen maandag? Voor -RS11 achter -S21 bij vertrek ~2.2 bar, voorband anderhalve sessie oud.

achterbandje die het niet meer zag zitten?

Ik had afgelopen maandag hetzelfde probleem in dezelfde bocht, 3e sessie 4e ronde, ook s21. Voor 2.1 achter 1.9.
Maar bleef er gelukkig nog net op zitten, oorzaak te vroeg(en teveel) op het gas denk ik
 
Ik had afgelopen maandag hetzelfde probleem in dezelfde bocht, 3e sessie 4e ronde, ook s21. Voor 2.1 achter 1.9.
Maar bleef er gelukkig nog net op zitten, oorzaak te vroeg(en teveel) op het gas denk ik
Kijk, dat is nou info waar ik wat aan heb ! Gelukkig heb jij hem nog kunnen redden.
Is het asfalt van Zandvoort wellicht nog te "smooth"? naar verhouding veel meer rode vlaggen geweest dan Assen en Spa bij elkaar.
 
In die bocht gaat men vaak te vroeg op het gas en dan ga je wijd (of onderuit).
Motor laten rollen en geduld hebben totdat je de apex hebt gehad en de bocht daadwerkelijk hebt afgerond, dan pas (vol) op het gas..

Volgens mij liep je er een beetje wijd ook.
 
laatste ronde van de 20min dus moeten warm zat zijn, leeftijd achterband: 2018. circuit ervaring:hobby sinds 3 jaar met 3/4 circuitdagen per jaar, type motor: SRAD750 '96 dus verre van TC.

Mag in een ander topic komen natuurlijk, aangezien geen cup rijder.
Wat ik lees en zie: bijna 20 minuten met een S21 straatband op asfalt goed opgewarmd in de zon, dus die gaat richting de bovenkant van z'n temperatuurbereik, afhankelijk van je tempo.

Ik ben op mijn SRAD met straatbanden gewend dat ik op hete dagen waarschuwingen krijg in de vorm van een "kwispelende" achterkant en dan ga ik wat voorzichtiger op het gas en meer werken met m'n lichaamshouding zodat ik het stuur zo los mogelijk vasthoud. Als je je stuur te stevig vast hebt dat kan de motor zichzelf niet corrigeren, goede vering helpt.

Vorig jaar tijdens de hittegolf was had ik al na 3 rondjes merkbaar gripverlies met Rosso Corsa 2 maar kreeg duidelijke feedback. Gaf die bij jou geen waarschuwingen en hoe zit het met je vering?
 
Wat ik lees en zie: bijna 20 minuten met een S21 straatband op asfalt goed opgewarmd in de zon, dus die gaat richting de bovenkant van z'n temperatuurbereik, afhankelijk van je tempo.

Ik ben op mijn SRAD met straatbanden gewend dat ik op hete dagen waarschuwingen krijg in de vorm van een "kwispelende" achterkant en dan ga ik wat voorzichtiger op het gas en meer werken met m'n lichaamshouding zodat ik het stuur zo los mogelijk vasthoud. Als je je stuur te stevig vast hebt dat kan de motor zichzelf niet corrigeren, goede vering helpt.

Vorig jaar tijdens de hittegolf was had ik al na 3 rondjes merkbaar gripverlies met Rosso Corsa 2 maar kreeg duidelijke feedback. Gaf die bij jou geen waarschuwingen en hoe zit het met je vering?

Dit dus.

Volgende keer ooki een r11 achterband, die glijd je niet zomaar onder de kont weg.
 
Wat ik lees en zie: bijna 20 minuten met een S21 straatband op asfalt goed opgewarmd in de zon, dus die gaat richting de bovenkant van z'n temperatuurbereik, afhankelijk van je tempo.

Ik ben op mijn SRAD met straatbanden gewend dat ik op hete dagen waarschuwingen krijg in de vorm van een "kwispelende" achterkant en dan ga ik wat voorzichtiger op het gas en meer werken met m'n lichaamshouding zodat ik het stuur zo los mogelijk vasthoud. Als je je stuur te stevig vast hebt dat kan de motor zichzelf niet corrigeren, goede vering helpt.

Vorig jaar tijdens de hittegolf was had ik al na 3 rondjes merkbaar gripverlies met Rosso Corsa 2 maar kreeg duidelijke feedback. Gaf die bij jou geen waarschuwingen en hoe zit het met je vering?
Had na de eerste sessie geen blauwe zijkanten op mn band, heb geen waarschuwing gevoeld. Heb uiteraard nog zat te leren qua lichaamshouding en relaxt op de motor zitten wat je aangeeft.

Ga ook m'n achtervering maar eens laten reviseren (of een ander erop schroeven), daar is ook nog een hoop winst te behalen. Evenals ook een r11 achterband er opzetten.

Tnx voor de tips gents.
 
Even een zijsprong richting remblokken als dat mag. Toen ik de motor kocht zaten er Ferodo FDB605CE (of CF) remblokken op. Dit type kan ik echter niet terugvinden, zou dit nu de XRAC (race) of de ST (gesinterd) zijn? En iemand een idee hoeveel dagen een echte race-compound mee gaat?

Heb nu gesinterde EBC blokken en die remmen ook hard, maar de Ferodo gaven meer gevoel, als het nodig was kon je nog net dat beetje extra remmen.
 
Iemand die mij kan helpen/verhelderen wat er bij mij fout ging bij de Renault bocht afgelopen maandag? Voor -RS11 achter -S21 bij vertrek ~2.2 bar, voorband anderhalve sessie oud.

achterbandje die het niet meer zag zitten?


En wellicht te ver buiten de ideale lijn dus meer vuil.

RS11 ken ik niet, maar zoals idd gezegd S21 is een wegband die wellicht te warm werd. Durf ook niet te zeggen of 2.2 een goeie bandenspanning is. Hoe dan ook teveel gas voor de situatie gezien je achterband er vandoor gaat.
 
Rijd er iemand met Metzeler Racetec K3?
Welke bandenspanning houd je aan?
Op gpreifen.com geven ze 1.5 bar koud aan voor de achterband en 2.0 bar koud voor de voorband. Is dat niet aan de lage kant?


 
Rijd er iemand met Metzeler Racetec K3?
Welke bandenspanning houd je aan?
Op gpreifen.com geven ze 1.5 bar koud aan voor de achterband en 2.0 bar koud voor de voorband. Is dat niet aan de lage kant?


Koud, dan kom je op ongeveer 1,8 bar; 2,3 bar warm uit.. Dat lijkt mij best oké...
 
Rijd er iemand met Metzeler Racetec K3?
Welke bandenspanning houd je aan?
Op gpreifen.com geven ze 1.5 bar koud aan voor de achterband en 2.0 bar koud voor de voorband. Is dat niet aan de lage kant?



Dat is wat de fabrikant aan geeft en die zit erop. Je mag er denk ik vanuit gaan dat die het beter weet dan wij met z'n allen bij elkaar. Zeker voor een eerste dag met een nieuwe band zou ik dat gewoon aanhouden. Kan je daarna altijd nog met tienden gaan spelen als het niet bevalt...
 
Rijd er iemand met Metzeler Racetec K3?
Welke bandenspanning houd je aan?
Op gpreifen.com geven ze 1.5 bar koud aan voor de achterband en 2.0 bar koud voor de voorband. Is dat niet aan de lage kant?



Bij racing school europe rijden we met 2.1 voor en 1.9 achter, koud. Top band. Voorband niet te ver oprijden 😉
 
Terug
Bovenaan Onderaan