Goedemorgen Bikers,
Zal me even voorstellen. Ik BEN Warrior en de trotse eigenaar sinds een maand of drie van een yamaha royal star uit 1999. Nu heb ik het volgende zeer merkwaardige probleem:
Toen ik de motor kocht (particulier) reedt de motor prima. De koppelingsplaten waren recent vervangen. Na een week rijden kreeg ik last van een slippende koppeling. Dit gebeurde bij warm weer.
Toen maar eens de vloeistof gaan controleren. Deze leek bijna op koffie. Dus deze vervangen en het probleem was tijdelijk weg. Vervolgens kwam het probleem terug. Dus revisie gedaan van de koppelingspomp op zowel het blok als ook op het stuur. Nergens luchtbelletjes tijdens het ontluchten.
Nu als de motor koud is heb ik nergens problemen. Maar wanneer na ongeveer 20 minuten rijden de motor op bedrijfs temperatuur is krijg ik weer last van slippende koppeling. Nachtje staan en de problemen zijn tijdelijk weg. Totdat de motor weer warm is. Dus de motor ontkoppelt prima, maar het lijkt erop dat of de zuiger van de koppelingspomp niet terug gaat of dat de clutch push rod niet terug gaat. Dus de zuiger drukt de clutch push rod goed in maar bij warme motor lijkt 1 van de 2 niet terug te gaan waardoor de koppeling slipt. Dit gebeurd dus niet bij een koude motor.
Moet de clutch push rod vast zitten in het kommetje van de koppelingspomp op het blok? Want dit is niet het geval.
Volgens mij wanneer je de koppelingspomp in knijpt gaat de zuiger uit (van de koppelingspomp op het blok) en drukt deze de clutch push rod in. Daardoor ontkoppelt het geheel.
Wanneer je de koppeling hendel weer laat opkomen dan gaat de zuiger weer terug en zou automatisch? de clutch push rod ook terug gaan waardoor het geheel weer koppelt. Er zit ook niet teveel DOT4 in het reservoir en ook zit in de motor de voorgeschreven (werkplaatshandboek) motorolie.
Wie oh wie weet raad?
Met vriendelijke groet
Warrior27
Zal me even voorstellen. Ik BEN Warrior en de trotse eigenaar sinds een maand of drie van een yamaha royal star uit 1999. Nu heb ik het volgende zeer merkwaardige probleem:
Toen ik de motor kocht (particulier) reedt de motor prima. De koppelingsplaten waren recent vervangen. Na een week rijden kreeg ik last van een slippende koppeling. Dit gebeurde bij warm weer.
Toen maar eens de vloeistof gaan controleren. Deze leek bijna op koffie. Dus deze vervangen en het probleem was tijdelijk weg. Vervolgens kwam het probleem terug. Dus revisie gedaan van de koppelingspomp op zowel het blok als ook op het stuur. Nergens luchtbelletjes tijdens het ontluchten.
Nu als de motor koud is heb ik nergens problemen. Maar wanneer na ongeveer 20 minuten rijden de motor op bedrijfs temperatuur is krijg ik weer last van slippende koppeling. Nachtje staan en de problemen zijn tijdelijk weg. Totdat de motor weer warm is. Dus de motor ontkoppelt prima, maar het lijkt erop dat of de zuiger van de koppelingspomp niet terug gaat of dat de clutch push rod niet terug gaat. Dus de zuiger drukt de clutch push rod goed in maar bij warme motor lijkt 1 van de 2 niet terug te gaan waardoor de koppeling slipt. Dit gebeurd dus niet bij een koude motor.
Moet de clutch push rod vast zitten in het kommetje van de koppelingspomp op het blok? Want dit is niet het geval.
Volgens mij wanneer je de koppelingspomp in knijpt gaat de zuiger uit (van de koppelingspomp op het blok) en drukt deze de clutch push rod in. Daardoor ontkoppelt het geheel.
Wanneer je de koppeling hendel weer laat opkomen dan gaat de zuiger weer terug en zou automatisch? de clutch push rod ook terug gaan waardoor het geheel weer koppelt. Er zit ook niet teveel DOT4 in het reservoir en ook zit in de motor de voorgeschreven (werkplaatshandboek) motorolie.
Wie oh wie weet raad?
Met vriendelijke groet
Warrior27