Consequenties gepakt met wheelie

Status
Niet open voor verdere reacties.
De vraag is wat je te wachten staat. Je geeft echter zelf al aan dat het een domme actie was. Uit het feit dat je deze vraag (toch) stelt, maak ik op dat je desondanks blijkbaar denkt dat er wel meer mensen dergelijke domme acties uithalen, gepakt zijn, weten wat de vervolgstappen zijn en jou een antwoord kunnen geven op jouw vraag.
Zo weten we met z'n allen dus meteen hoe jij over de gemiddelde MF-bezoeker denkt :+

Hoe deze gemiddelde MF-bezoeker over jou (of jouw actie) denkt, krijg je dan als dank op je bordje O-)

})

Goede suggestieve analyse, helaas wel een beetje vergezocht. :+
 
Ik heb er verder ook geen probleem mee dat iemand een wheely maakt,

Ik heb daar wel problemen mee, nadat ik door een wheeliende motorrijder die de macht over het stuur verloor ben aangetikt en daardoor achterop een geparkeerde auto terecht kwam (althans de motor, ik zelf rolde er gelukkig net langs).

Stunten met de motor hoort gewoon niet op de openbare weg.
 
Ik heb daar wel problemen mee, nadat ik door een wheeliende motorrijder die de macht over het stuur verloor ben aangetikt en daardoor achterop een geparkeerde auto terecht kwam (althans de motor, ik zelf rolde er gelukkig net langs).

Stunten met de motor hoort gewoon niet op de openbare weg.
Dat geldt alleen voor mensen die het niet kunnen. TS zal nooit de macht over het stuur (leuk begrip trouwens als je sturende wiel in de lucht hangt en het alleen nog maar een balanskwestie is) verliezen tijdens een wheelie.
 
Laatst bewerkt:
Waarom gelijk een jaar?

Je kunt ook eerst even op een normale manier uitleggen waarom het zo gevaarlijk kan zijn op een openbare weg.
Laat je ze even nadenken en dan zal 70% zeggen, meneer u hebt idd gelijk.
De volgende keer doe ik het alleen nog op een verlaten b-weg of parkeerplaats.
 
Dat geldt alleen voor mensen die het niet kunnen. TS zal nooit de macht over het stuur (leuk begrip trouwens als je sturende wiel in de lucht hangt en het alleen nog maar een balanskwestie is) verliezen tijdens een wheelie.


Beetje raar om er vanuit te gaan dat een mens geen fouten maakt, dat doen we namelijk allemaal. Het kan 100 keer goed gaan, maar je hoeft maar 1 keer een foutje te maken om iemand anders leven zuur te maken. Het maken van wheelies op drukke kruispunten en het rijden met dik 100km/u op de teller op een 50 weg laat dan ook merken dat TS het te hoog in z'n bol heeft van z'n eigen kunsten en geen risico's kan inschatten. Erg gevaarlijk als je het mij vraagt.. |( Hoe goed je ook denkt te kunnen rijden.
 
Laatst bewerkt:
Beetje raar om er vanuit te gaan dat een mens geen fouten maakt, dat doen we namelijk allemaal. Het kan 100 keer goed gaan, maar je hoeft maar 1 keer een foutje te maken om iemand anders leven zuur te maken. Het maken van wheelies op drukke kruispunten en het rijden met dik 100km/u op de teller op een 50 weg laat dan ook merken dat TS het te hoog in z'n bol heeft van z'n eigen kunsten en geen risico's kan inschatten. Erg gevaarlijk als je het mij vraagt.. |( Hoe goed je ook denkt te kunnen rijden.

Ik voelde toch sarcasme bij die opmerking van SadBunny
 
Waarom gelijk een jaar?

Het is ook niet "gelijk", hij is voor de tweede keer betrapt bij het maken van een wheelie.

Je kunt ook eerst even op een normale manier uitleggen waarom het zo gevaarlijk kan zijn op een openbare weg.
Laat je ze even nadenken en dan zal 70% zeggen, meneer u hebt idd gelijk.
De volgende keer doe ik het alleen nog op een verlaten b-weg of parkeerplaats.
TS is nogal hardleers, binnen twee maanden was hij de "wijze les" alweer vergeten...
 
Beetje raar om er vanuit te gaan dat een mens geen fouten maakt, dat doen we namelijk allemaal. Het kan 100 keer goed gaan, maar je hoeft maar 1 keer een foutje te maken om iemand anders leven zuur te maken. Het maken van wheelies op drukke kruispunten en het rijden met dik 100km/u op de teller op een 50 weg laat dan ook merken dat TS het te hoog in z'n bol heeft van z'n eigen kunsten en geen risico's kan inschatten. Erg gevaarlijk als je het mij vraagt.. |( Hoe goed je ook denkt te kunnen rijden.


Dus jij houd je w.s aan alle verkeersregels,of heb je voor jezelf je eigen regels wat wel en niet kan?
 
Ik voelde toch sarcasme bij die opmerking van SadBunny

Lag er m.i inderdaad best dik bovenop ;)
Ik voelde toch sarcasme bij die opmerking van SadBunny

Hé godver, t is ook al zo laat op de vrijdagmiddag.. Tijd voor weekend.

Beetje raar om er vanuit te gaan dat een mens geen fouten maakt, dat doen we namelijk allemaal. Het kan 100 keer goed gaan, maar je hoeft maar 1 keer een foutje te maken om iemand anders leven zuur te maken. Het maken van wheelies op drukke kruispunten en het rijden met dik 100km/u op de teller op een 50 weg laat dan ook merken dat TS het te hoog in z'n bol heeft van z'n eigen kunsten en geen risico's kan inschatten. Erg gevaarlijk als je het mij vraagt.. |( Hoe goed je ook denkt te kunnen rijden.


Dus jij houd je w.s aan alle verkeersregels,of heb je voor jezelf je eigen regels wat wel en niet kan?

Heb ik iets eerder in dit topic ook al uitgelegd. Het belangrijkste is de veiligheid voor anderen. Als jij met je fiets een dubbele salto wilt maken landend op één wiel, moet je dat gerust doen. Ook als je 600km/u rechtuit wil knallen moet dat mogelijk zijn. Maar overal is een plek en tijd voor. Zo is er geen plek voor snelheidspiraten binnen de bebouwde kom en geen plek voor wheelies op drukke wegen. Zo moeilijk is het allemaal niet.. :] Ik zal ook heus niet iedere regel altijd volgen, maar ik zorg er wel voor dat ik ze volg zodra ik in de buurt van anderen ben.
 
Heb ik iets eerder in dit topic ook al uitgelegd. Het belangrijkste is de veiligheid voor anderen. Als jij met je fiets een dubbele salto wilt maken landend op één wiel, moet je dat gerust doen. Ook als je 600km/u rechtuit wil knallen moet dat mogelijk zijn. Maar overal is een plek en tijd voor. Zo is er geen plek voor snelheidspiraten binnen de bebouwde kom en geen plek voor wheelies op drukke wegen. Zo moeilijk is het allemaal niet.. :] Ik zal ook heus niet iedere regel altijd volgen, maar ik zorg er wel voor dat ik ze volg zodra ik in de buurt van anderen ben.


En zo bepaalt ieder voor zichzelf en anderen dus de verkeersveiligheid,
en dat verschilt dus nogal p.p :Y
 
Hé godver, t is ook al zo laat op de vrijdagmiddag.. Tijd voor weekend.Heb ik iets eerder in dit topic ook al uitgelegd. Het belangrijkste is de veiligheid voor anderen. Als jij met je fiets een dubbele salto wilt maken landend op één wiel, moet je dat gerust doen. Ook als je 600km/u rechtuit wil knallen moet dat mogelijk zijn. Maar overal is een plek en tijd voor. Zo is er geen plek voor snelheidspiraten binnen de bebouwde kom en geen plek voor wheelies op drukke wegen. Zo moeilijk is het allemaal niet.. :] Ik zal ook heus niet iedere regel altijd volgen, maar ik zorg er wel voor dat ik ze volg zodra ik in de buurt van anderen ben.






Laat me niet lachen jonge _O-

Hoe vaak ik niet dagelijks in gevaar word gebracht door heel veel vrouwen, maar ook mannen met een verkeersinzicht van nulkommanul.
En niet in de spiegels kijken hè, never nooit. En maar links blijven plakken zwaar onder de snelheid terwijl ik links naast een vrachtwagen zit en over 200 meter in moet voegen naar rechts :? En ik kan nergens heen.
Ze zien niks en de spiegels daar kunnen ze wel geld van maken :r
 
En zo bepaalt ieder voor zichzelf en anderen dus de verkeersveiligheid,
en dat verschilt dus nogal p.p :Y

Ben ik het niet mee eens. Er zijn verkeersregels welke opgezet voor de veiligheid van eenieder die deelneemt aan het verkeer. Mocht er geen verkeer om je heen zijn of er een bijzondere situatie voordoet kan je gaan afwijken van de algemene regel. Maar in dichtbevolkte gebieden of onoverzichtelijke situaties heb je je gewoon aan de verkeersregels te houden wil je "veilig" rijden. Iedere andere vorm van eigen interpretatie is onvoorspelbaar voor andere weggebruikers en kan dus leiden tot gevaarlijke situaties.

Ga maar eens een weekje in India op de motor zitten, daar heeft ook iedereen z'n eigen regels verzonnen. Dan zie je het resultaat van slecht verkeersinzicht gecombineerd met slechte naleving van de verkeersregels.

Hé godver, t is ook al zo laat op de vrijdagmiddag.. Tijd voor weekend....

Laat me niet lachen jonge _O-

Hoe vaak ik niet dagelijks in gevaar word gebracht door heel veel vrouwen, maar ook mannen met een verkeersinzicht van nulkommanul.
En niet in de spiegels kijken hè, never nooit. En maar links blijven plakken zwaar onder de snelheid terwijl ik links naast een vrachtwagen zit en over 200 meter in moet voegen naar rechts :? En ik kan nergens heen.
Ze zien niks en de spiegels daar kunnen ze wel geld van maken :r

Sinds wanneer is het onkunde van een ander een geldige reden voor jou om je te misdragen? :? "Ja meneertje, hoezo reed u op één wiel?" "Ja die trut achter me 5 minuten geleden gebruikte haar knipperlichten ook niet.." Zou een mooie wereld zijn zo. :+

Het is nu eenmaal zo dat motorrijden meer risico met zich meebrengt, dat weet je vanaf dag 1. En dat is geen reden om jezelf dan ook maar buitensporig te gedragen in situaties die het niet toelaten.
 
Ben ik het niet mee eens.

Er zijn verkeersregels welke opgezet voor de veiligheid van eenieder die deelneemt aan het verkeer.


Mocht er geen verkeer om je heen zijn of er een bijzondere situatie voordoet kan je gaan afwijken van de algemene regel. Maar in dichtbevolkte gebieden of onoverzichtelijke situaties heb je je gewoon aan de verkeersregels te houden wil je "veilig" rijden. Iedere andere vorm van eigen interpretatie is onvoorspelbaar voor andere weggebruikers en kan dus leiden tot gevaarlijke situaties.
Er zijn verkeersregels.... en waarvoor zijn de andere verkeersregels dan bedoeld :?

En geen ander verkeer om je heen....dan kan je gaan afwijken van de algemene regel :?
Wanneer voldoet de situatie aan "geen ander verkeer om je heen" ? Wie welke definitie hangt daaraan vast ? En welke regels kan je dan wel of niet zelf interpreteren ? En in welke straal om jou heen mag er dan geen verkeer zijn ? Stel dat je iemand over het hoofd hebt gezien ?

Ik snap wat je bedoeld !!

Maar je aan verkeersregels houden, ook als je denkt dat er niemand in de buurt is, zal toch altijd veiliger zijn dan eigen interpretaties erop na houden op welke momenten dan ook. Zeker als andere verkeersdeelnemers dat ook zouden doen ;)
 
Hoe vaak ik niet dagelijks in gevaar word gebracht door heel veel vrouwen, maar ook mannen met een verkeersinzicht van nulkommanul.
En niet in de spiegels kijken hè, never nooit. En maar links blijven plakken zwaar onder de snelheid terwijl ik links naast een vrachtwagen zit en over 200 meter in moet voegen naar rechts :? En ik kan nergens heen.
Ze zien niks en de spiegels daar kunnen ze wel geld van maken :r

Links naast een vrachtwagen blijven rijden omdat je niet verder vooruit kunt getuigt ook niet echt van anticiperend rijden. Het is veel handiger achter die vrachtwagen te blijven rijden en er in één keer voorbij te gaan als er ruimte is. Zo kun je altijd uitvoegen, en je wilt op de motor ook niet naast een vrachtwagen rijden als die een klapband krijgt.
 
Er zijn verkeersregels.... en waarvoor zijn de andere verkeersregels dan bedoeld :?

En geen ander verkeer om je heen....dan kan je gaan afwijken van de algemene regel :?
Wanneer voldoet de situatie aan "geen ander verkeer om je heen" ? Wie welke definitie hangt daaraan vast ? En welke regels kan je dan wel of niet zelf interpreteren ? En in welke straal om jou heen mag er dan geen verkeer zijn ? Stel dat je iemand over het hoofd hebt gezien ?

Ik snap wat je bedoeld !!

Maar je aan verkeersregels houden, ook als je denkt dat er niemand in de buurt is, zal toch altijd veiliger zijn dan eigen interpretaties erop na houden op welke momenten dan ook. Zeker als andere verkeersdeelnemers dat ook zouden doen ;)


Dat bedoel ik maar,niet dat ik er wat mee doe ,maar daarom kan hij niet iemand veroordelen want in feite doet hij t zelfde -O-
 
Links naast een vrachtwagen blijven rijden omdat je niet verder vooruit kunt getuigt ook niet echt van anticiperend rijden. Het is veel handiger achter die vrachtwagen te blijven rijden en er in één keer voorbij te gaan als er ruimte is. Zo kun je altijd uitvoegen, en je wilt op de motor ook niet naast een vrachtwagen rijden als die een klapband krijgt.


Dat klopt.

Maar vanmorgen ook weer, ik had er op het gemakje 4 keer langs gekund, de vrachtwaggel.
Achteraf bleken er 2 wrijven voor in de Peugeot te zitten, die aan één stuk met elkaar zaten te kleppen. Voor de rest zagen ze niets, helemaal niets, alleen elkaar.

Was al de derde keer deze week, je word gewoon bijna vermoord door 2 wijven en een manwijf.
Der is niet op te anticiperen.

Oké kan wel, maar dan word de reistijd 3 keer zo lang. Stel je voor dat auto geen richting aangeeft en toch opeens...
Stel je voor dat einde 2de strook over een kilometer is en wijven blijven 70 rijden terwijl je honderd mag en dat ze geen gas gaat geven om mij ook niet de ruimte te geven om veilig naar rechts te gaan...
Stel je voor... :o |(









:+
 
Dat klopt.

Maar vanmorgen ook weer, ik had er op het gemakje 4 keer langs gekund, de vrachtwaggel.
Achteraf bleken er 2 wrijven voor in de Peugeot te zitten, die aan één stuk met elkaar zaten te kleppen. Voor de rest zagen ze niets, helemaal niets, alleen elkaar.

Was al de derde keer deze week, je word gewoon bijna vermoord door 2 wijven en een manwijf.
Der is niet op te anticiperen.

Oké kan wel, maar dan word de reistijd 3 keer zo lang. Stel je voor dat auto geen richting aangeeft en toch opeens...
Stel je voor dat einde 2de strook over een kilometer is en wijven blijven 70 rijden terwijl je honderd mag en dat ze geen gas gaat geven om mij ook niet de ruimte te geven om veilig naar rechts te gaan...
Stel je voor... :o |(









:+


Wel lekkere wijven ?? maakt toch iets goed vindt ik :t :+
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan