Corsica beste reistijd

fjr-rebel

MF'er
27 mrt 2005
41
0
raalte
Wij willen dit jaar graag met de motor naar corsica , en aangezien alleen horizon reizen dit maar in hun programma heeft staan , en wij niet kunnen in september , willen we zelf wat proberen.
Het liefst gaan we dan eind april begin mei , kan iemand ons zeggen hoe het klimaat dan op dat moment daar is , we komen niet speciaal voor het strand willen gewoon het eiland door kruisen.
b.v een hotel voor een paar dagen aan de oostkust en 1 voor een paar dagen aan de westkust.
En is er iemand die mij misschien een paar mooie routes kan toe zenden van het eiland het liefst op gps.

b.v.d han
 
Wij willen dit jaar graag met de motor naar corsica , en aangezien alleen horizon reizen dit maar in hun programma heeft staan , en wij niet kunnen in september , willen we zelf wat proberen.
Het liefst gaan we dan eind april begin mei , kan iemand ons zeggen hoe het klimaat dan op dat moment daar is , we komen niet speciaal voor het strand willen gewoon het eiland door kruisen.
b.v een hotel voor een paar dagen aan de oostkust en 1 voor een paar dagen aan de westkust.
En is er iemand die mij misschien een paar mooie routes kan toe zenden van het eiland het liefst op gps.

b.v.d han

Hallo Han,

Ik ben dit jaar in juli naar Corsica geweest. Zelfs toen was het weer prima. Op het vaste land wil het vaak nogal warm zijn, op Corsica waait het lekker en voelt het niet zo warm aan.
Eind april/begin mei kan ook prima zijn, je kunt echter ook wel regen hebben. Mijn broer was in deze tijd op Sardinië en heeft de hele week regen gehad. Maar ik denk dat het meer een uitzondering was.
Wat Corsica betreft is het gewoon een fantastisch gebied om te rijden. Vooral de westkust is de moeite waard. Ik heb dit jaar gebruik gemaakt van campings, maar hotels zijn er ook genoeg.
Ik ben naar Livorno in Italië gereden. Ik heb ter plekke een ticket voor de overtocht gekocht bij Mobylines en ben vervolgens de volgende dag aan boord gegaan om naar Corsica te vertrekken. Als je de afvaarttijden goed bestudeerd is het ook gewoon mogelijk om na het kopen van een ticket gelijk aan boord te gaan. Plaats zat.
Op de terugweg ben ik met de gele boten van Corsica ferries geweest, bij deze maatschappij vond ik ales beter geregeld.
Mijn mening is, zoek thuis lekker uit wat je wilt zien en waar je wilt rijden en rijd dan gewoon naar Livorno. Koop een bootticket en rijd lekker rond op Corsica. Aangezien je een GPS hebt kun je ook altijd een hotel vinden.
Georganiseerd vind ik zonde van het geld, maar dat is mijn persoonlijke mening.
Ik ben nog bezig mijn reisverslag on-line te zetten maar heb deze nog niet klaar.
Veel plezier alvast.

IMG_3894.jpg


IMG_3926.jpg
 
...en aangezien alleen horizon reizen dit maar in hun programma heeft staan...

Kijk ook eens op de site van MRO/Vrij Uit als het 2008-programma bekend is. Corsica maakte in 2007 ook deel uit van het reisaanbod waarbij de groepsreis in juli 2007 geweest zou zijn.
 
Hoi,

Ben vorig jaar geweest.. Vanuit Livorno overgestoken, tickets toen (Mei) geen enkel probleem (en niet duur ook)
Wel slecht weer gehad, maar ja, dat heb ik altijd als ik met de motor weg ben, dus ach.. Normaal gesproken zou het daar prima weer moeten zijn rond die tijd.

Corsica is echt een van de meest waanzinnige plaatsen waar ik op de wereld geweest ben. Zeker met de motor echt heel bijzonder. Fantastische landschappen, ontzettend mooie wegen, lekker eten. Hotels etc ook geen probleem, wel (op z'n Frans) niet goedkoop.

Echte routes heb ik niet voor je, maar aanraders zijn:

  • De Col di Verghio (D84) vanaf de kust . Landschap wisselt ongeveer elke bocht
  • De Restonica vanaf Corte, doodlopende weg die je naar het midden van het land brengt. Geweldig, maar heel erg smal, geen racebaan..
  • Het rondje om de punt D80 (Cap Corse) zeker doen (met de klok mee is veiliger trouwens, als je moet uitwijken ga je niet over de rand, maar tegen de berg) Zit een geweldig leuke bed and breakfast in Nonzia.. Aanrader!!
Corte is cool, echte Corsicaanse bergstad.. Bonifacio ook, Ajaccio vond ik niet zo heel erg boeiend, Bastia is wel aardig.

Eigenlijk zijn alle wegen mooi om te rijden, behalve de N wegen, zijn grote brede doorgaande saaie stukken gloednieuw asfalt.. Wel leuk om ff een stukje te knallen, maar echt te breed om leuk te zijn onder de 160 (en daar staat nou juist de Gendarme met radars)

Zou de hele oostkust over proberen te slaan, bijna helemaal vlak, alleen maar resorts, motortechnisch echt het minst boeiende.
Wegdek is op sommige stukken heel erg slecht trouwens, dus hou wel rekening met wat langere reistijden dan je in de alpen misschien gewend bent.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan