MotoRobin
Die hard MF'er
- 29 jun 2020
- 612
- 1.555
Zo met het koude weer wil ik weer eens beginnen aan een nieuw reisverslag. Volgende stukjes zullen komen afhankelijk van hoeveel tijd ik heb om te schrijven. Veel leesplezier!
Het is mei en ik ben al sinds de zomer niet meer op vakantie geweest. De hoogste tijd dus om er op uit te trekken. Uiteraard weer op de motor. Waarheen is in het voorjaar altijd toch een tikkeltje lastig. Ook al heb ik de hele winter woon-werk gereden en kan ik best tegen een spatje regen, toch zou ik graag al wat zon en warmer weer zien.
Daarnaast zit ik al een tijdje te azen op de TET Denemarken. Je hebt daar een stuk strand waar je gewoon op mag rijden, lijkt mij erg gaaf om eens te doen. Met 5 werkdagen vrij en met hemelvaart als extra vrije dag kan ik 11 dagen op pad zijn. Daarom plan ik naast de TET Denemarken ook losjes een route in over de TET Polen richting Tsjechië, Slowakije en Hongarije met het idee ik kijk wel waar ik uitkom.
Helaas, als ik een week voor vertrek kijk naar de weersvoorspellingen, lijkt het niet al te best te worden in de regio Denemarken/Polen. Ik moet dus op zoek naar een alternatief. Mijn oog valt op het Franse eiland Corsica. Zo in de Middellandse Zee zal het weer er vast al aangenaam zijn.
Snel zoek ik op wat de mogelijkheden zijn voor de veerboten. Beschikbaarheid valt enigszins tegen. Vooral bij de langere nachtelijke overtochten, omdat hutten vaak al volgeboekt zijn en wel verplicht zijn. Voor de terugweg krijg ik er eentje gevonden van zondag op maandag. Dit gaat wel betekenen dat ik in 1 dag 1100 km moet rijden op de terugweg. Ach ja, moet kunnen denk ik.
Voor de heenweg wil ik iets meer tijd nemen. Het is mijn bedoeling om op vrijdag na de lunch te vertrekken. Zo kijkend naar de mogelijkheden besluit ik een veerboot vanuit Livorno te boeken op zondagochtend. Daarmee heb ik 1.5 dag om daar te komen, maar het is dan ook zo’n 1300 km. Als tussendoortje lijkt het mij een mooi plan om aan de oostkant door Zwitserland te rijden en Liechtenstein eventjes mee te pakken.
Omdat ik veel kilometers plan te rijden op de grote reisdagen en eigenlijk wel door Zwitserland moet ik mij er toch bij neerleggen om dat dure vignet aan te schaffen. Meteen weer een €45 af mogen tikken voor dat ding. Het scheelt tenminste een hoop kilometers binnendoor of om te rijden. Alleen jammer dat ze in Zwitserland nog niet zijn overgestapt op een vignet op kenteken. Ben niet zo’n fan van stickers die ik weer eraf moet halen na een tijdje.
Een paar dagen voor vertrek ontvang ik hem en ga ik op zoek naar een geschikt plekje om te plakken. Zo aan de binnenkant van het ruitje lijkt mij een uitstekende plek. Nu alleen nog de spullen inpakken en wachten tot vrijdag.
Vooraf
Het is mei en ik ben al sinds de zomer niet meer op vakantie geweest. De hoogste tijd dus om er op uit te trekken. Uiteraard weer op de motor. Waarheen is in het voorjaar altijd toch een tikkeltje lastig. Ook al heb ik de hele winter woon-werk gereden en kan ik best tegen een spatje regen, toch zou ik graag al wat zon en warmer weer zien.
Daarnaast zit ik al een tijdje te azen op de TET Denemarken. Je hebt daar een stuk strand waar je gewoon op mag rijden, lijkt mij erg gaaf om eens te doen. Met 5 werkdagen vrij en met hemelvaart als extra vrije dag kan ik 11 dagen op pad zijn. Daarom plan ik naast de TET Denemarken ook losjes een route in over de TET Polen richting Tsjechië, Slowakije en Hongarije met het idee ik kijk wel waar ik uitkom.
Helaas, als ik een week voor vertrek kijk naar de weersvoorspellingen, lijkt het niet al te best te worden in de regio Denemarken/Polen. Ik moet dus op zoek naar een alternatief. Mijn oog valt op het Franse eiland Corsica. Zo in de Middellandse Zee zal het weer er vast al aangenaam zijn.
Snel zoek ik op wat de mogelijkheden zijn voor de veerboten. Beschikbaarheid valt enigszins tegen. Vooral bij de langere nachtelijke overtochten, omdat hutten vaak al volgeboekt zijn en wel verplicht zijn. Voor de terugweg krijg ik er eentje gevonden van zondag op maandag. Dit gaat wel betekenen dat ik in 1 dag 1100 km moet rijden op de terugweg. Ach ja, moet kunnen denk ik.
Voor de heenweg wil ik iets meer tijd nemen. Het is mijn bedoeling om op vrijdag na de lunch te vertrekken. Zo kijkend naar de mogelijkheden besluit ik een veerboot vanuit Livorno te boeken op zondagochtend. Daarmee heb ik 1.5 dag om daar te komen, maar het is dan ook zo’n 1300 km. Als tussendoortje lijkt het mij een mooi plan om aan de oostkant door Zwitserland te rijden en Liechtenstein eventjes mee te pakken.
Omdat ik veel kilometers plan te rijden op de grote reisdagen en eigenlijk wel door Zwitserland moet ik mij er toch bij neerleggen om dat dure vignet aan te schaffen. Meteen weer een €45 af mogen tikken voor dat ding. Het scheelt tenminste een hoop kilometers binnendoor of om te rijden. Alleen jammer dat ze in Zwitserland nog niet zijn overgestapt op een vignet op kenteken. Ben niet zo’n fan van stickers die ik weer eraf moet halen na een tijdje.
Een paar dagen voor vertrek ontvang ik hem en ga ik op zoek naar een geschikt plekje om te plakken. Zo aan de binnenkant van het ruitje lijkt mij een uitstekende plek. Nu alleen nog de spullen inpakken en wachten tot vrijdag.
Laatst bewerkt: