Reisverslag 2023: Île de Corse

Ik heb inderdaad gewoon de tolwegen genomen. Werkelijk geen idee meer wat dat gekost heeft eigenlijk. Met viamichelin kun je dat wel uitrekenen en dat klopt aardig volgens mij. Dacht dat het een paar keer een paar euro was voor wat kortere stukken Zwitserland - Milaan. Daarna een vrij groot stuk tol wat 2 tot 3 tientjes was. Misschien in totaal 60 tot 70 euro op en neer aan Italiaanse tol plus de 45 euro voor het Zwitserse vignet. De boot was in ieder geval een klap duurder.
Ik heb gisteren een retour voor de boot Livorno - Bastia kunnen boeken voor 91 euro, motor plus 1 passagier, was een aanbieding voor die datum.
Route gaat dus via Italië worden. :)
 
Paar jaar geleden kwam ik begin van de avond in Livorno van de ferry vanaf Sardinië.
Geen hotel,(het was al laat en overal vol?) maar ook geen camping dicht in de buurt.
Toen ben ik ergens in de bush gaan slapen. Nee, rond Livorno lijken er niet veel campings te zijn.
Of La Valle nog zou hebben geholpen? (zie op maps dat camping ligt zelfs voorbij Pisa)
 
Paar jaar geleden kwam ik begin van de avond in Livorno van de ferry vanaf Sardinië.
Geen hotel,(het was al laat en overal vol?) maar ook geen camping dicht in de buurt.
Toen ben ik ergens in de bush gaan slapen. Nee, rond Livorno lijken er niet veel campings te zijn.
Of La Valle nog zou hebben geholpen? (zie op maps dat camping ligt zelfs voorbij Pisa)
Vanaf de boot is het 45 minuten rijden (of een uur als je met de caravan Google maps volgt en een route op gestuurd wordt met een breedtebeperking van 1,90 zonder keer-mogelijkheid).

Als je van te voren boekt en even via Whatsapp contact houdt over de aankomsttijd zijn ze extreem behulpzaam.
 
Ik kwam na 21.00h aan in Livorno
Ook niets voorbereid. Ik dacht nog wel een hotel te kunnen vinden. Maar overal was het vol(?)

Prima geslapen in de bush. Ik had alle spullen voor ontbijt bij me, zelfs nog koffie gezet.
 
Terug
Bovenaan Onderaan