CR500 en RDW

Youp

MF veteraan
25 jun 2003
13.851
0
Somewhere in Limburg
Facebook
ik heb een vraagje, er zijn CR500's op kenteken zoals iedereen wel weet... dit zijn er zeer weinig zoals ook wel iedereen weet..

nou vraag ik me af hoe die dingen in hemelsnaam ooit door de RDW keuring zijn gekomen en is het realistisch/mogelijk om een full cross CR om te gaan bouwen naar bijv. een SM en hem dan te laten RDW keuren? ik heb namelijk het idee (vraag me toch af hoe ik daar bij kom O-) ) dat geluid en emissie twee punten zijn waarop hij never te nooit niet goedgekeurd zal worden :P
 
moet je effe aan ze vragen... :)

wat ik soms wel eens lees is dat ze er een framenummer inslaan van een motor met een kenteken...een XR ofzo...van een frame wat ze dan gewoon kapotslijpen en wegtieven.
Dan staat er wel XR op het kenteken..maar wie weet dat nou...
 
moet je effe aan ze vragen... :)

wat ik soms wel eens lees is dat ze er een framenummer inslaan van een motor met een kenteken...een XR ofzo...van een frame wat ze dan gewoon kapotslijpen en wegtieven.
Dan staat er wel XR op het kenteken..maar wie weet dat nou...

ja dat is me bekend, maar er zijn ook CR500's met een origineel kenteken :)
 
wat ik soms wel eens lees is dat ze er een framenummer inslaan van een motor met een kenteken...een XR ofzo...van een frame wat ze dan gewoon kapotslijpen en wegtieven.
Dan staat er wel XR op het kenteken..maar wie weet dat nou...
Hoe snel denk je dat de aramandat je aanhoudt met een CR500 op straat? :o
ja dat is me bekend, maar er zijn ook CR500's met een origineel kenteken :)
Nee! :+ :]
 
ja dat is me bekend, maar er zijn ook CR500's met een origineel kenteken :)

Ja, die zijn er inderdaad alleen niet onder de naam Honda. Destijds lag de typegoedkeuring voor die dingen bij 1 bedrijf en dat was het enige bedrijf die ze in NL op kenteken kon zetten. Tegenwoordig kan die constructie niet meer. Ik had ook een kenteken van een CR500 en daar stond als merk HM op met als aantekening dat de basis een Honda CR500 was.
 
Ik heb toch echt honda cr500r op mijn kenteken staan

Bij het RDW zijn ze wel vaker slordig. Probeer ze maar eens te vragen wat hun eigen regels zijn. Maar wellicht is het een keer veranderd ofzo. Volgens mij was het wel echt zo dat de typegoedkeuring bij een bepaald bedrijf lag. Mijn kenteken was van 1992 en daar stond geen Honda op. Iets van WBH ofzo (weet ik niet meer precies)
 
Op mijn kentekenbewijs staat gewoon bouwjaar 1986, afgegeven 09-1987, Honda CR500. 8-)
 
De eisen toendertijd lagen nog eens stuk lager, en als je nu komt voor een kenteken gelden de huidige eisen.
 
De eisen toendertijd lagen nog eens stuk lager, en als je nu komt voor een kenteken gelden de huidige eisen.

hmmz ook als je komt met een motor van een ouder bouwjaar? (lees frame O-) )

mijn auto bijvoorbeeld is in oktober ofzo pas RDW gekeurd voor de eerste keer in nederland... en hij is uit 1973.. dat was echter geen probleem, ze hanteren dan de standaard van 1973....
 
Nog niet echt duidelijkheid he, Youp.
emo.gif


Hoe werkt dat eigenlijk bij een motor zonder kenteken?
Heb je helemaal geen papieren bij dat ding?
Staat er ergens nog iets van een framenummer op de fiets zelf?
 
Nog niet echt duidelijkheid he, Youp. (Afbeelding)

Hoe werkt dat eigenlijk bij een motor zonder kenteken?
Heb je helemaal geen papieren bij dat ding?
Staat er ergens nog iets van een framenummer op de fiets zelf?

staat wel een framenummer op (dacht ik....) verder helemaal niks van papieren ofzo... nog minder als bij een brommertje ofzo :')
 
Ja, die zijn er inderdaad alleen niet onder de naam Honda. Destijds lag de typegoedkeuring voor die dingen bij 1 bedrijf en dat was het enige bedrijf die ze in NL op kenteken kon zetten. Tegenwoordig kan die constructie niet meer. Ik had ook een kenteken van een CR500 en daar stond als merk HM op met als aantekening dat de basis een Honda CR500 was.

HM = Honda Motors ?! :?
 
Youp, jij zocht nog een voorbeeldje van de kosten van een voorspatbord. :P

klik!

Via Google en cross kom je diverse verzendhuizen tegen.
(deze kwam ik toevallig tegen en heeft niet zoveel ;) )
 
Terug
Bovenaan Onderaan