crash met letsel !!!!

he remco (zo heet je dus)
ik had al eens vernomen dat er iemand van de yamaha club ook met het zelfde
letsel rondliep. jij dus!
ik zelf ben bij 2 motorclubs aangesloten waarvan 1 mac zandvoort is.
7x per jaar is daar s'avonds vrijrijden voor de clubleden.
ik vond het gaaaaf en zal het zeker gaan missen.
over mijn herstel en mogelijkheid om weer op een motor te stappen is denk ik
nihil.
alleen al omdat mijn hand, net als de jouwe een raadsel word in herstel.
je moet toch je stuur met 2handjes vasthouden.
ik heb de enige mazzel dat het bij mij links is, die arm zwaait nu al alle kanten op.
dat we eerst maar weer auto mogen rijden en naar onze vrienden van achter glas zwaaien nemen we maar voor lief.
bedankt voor de reactie's tot nu toe en groeten. arno 8-)
 
he remco (zo heet je dus)

over mijn herstel en mogelijkheid om weer op een motor te stappen is denk ik
nihil. alleen al omdat mijn hand, net als de jouwe een raadsel word in herstel.
je moet toch je stuur met 2handjes vasthouden.
Niets blijft geheim Arno, zelfs mijn naam niet :)

Of we ooit motor zullen gaan rijden, tsja, dats een grote vraag, maar met 1 hand mag/kan je motorrijden. Als de motor is aangepast, kan dat wel. Laatst was op tv (ben de naam van het programma kwijt) een motorrijder te zien (een engelsman dacht ik), die door een motorongeluk zijn rechterarm en been moet missen, maar hij mag en kan weer motorrijden. Die heeft veel doorzettingsvermogen.

Heb ook een presentatie bijgewoont, waarbij iemand van het CBR ook dingen liet zien, van oa een vrouw, die een prothese had aan haar rechterarm, maar die haakte ze, om het zomaar oneerbiedig te zeggen, aan het stuur, en verder bediende ze de rest van de motor met de linkerhand (weet niet alle aanpassingen aan de motor). Dus, schrijf jezelf niet zomaar af, ik wil eerst weer auto kunnen rijden, en dan als er wat meer duidelijkheid over de rechterarm, dan ga ik toch stiekem weer meer over motorrijden denken. :]
 
Niets blijft geheim Arno, ..............

..................meer over motorrijden denken. :]

Dat heb ik ook gezien.... dat was bij Motor Experience....
Vandaag zag ik nog iemand van het forum bij dat programma.....

Jajaa..... onze echte Soespoes......

Grt. ikkes...

ps. gaa binnen kort met het CBR om de tafel om weer te kunnen rijden.
 
ha die Lex,

succes met het cbr rrrrrrrrrrrijden maaar.
ik moet de 19de en de 23ste voor controle naar LUMC.
misschien dat ik dan wat meer weet.
ben inmiddels 500pondspakken gemalenkoffiebonen verder. en wakker.
je moet het ook nog opdrinken.
voel me goed en raak al aardig gewend in deze life and kook een eind heen.
het ga jullie goed en succes met ALLES.

groeten arno 8-)
 
helaas heb ik niet alle tijd ,
verbouwing badkamer ( is nu klaar)
binnen nu en 2weken een baby op komst is.
LUMC geweest, neuroloog.
over 4 weken eindelijk naar ergo therapie kan.
rijbewijs laten wijzigen en aanpassingen in auto.

ik zit toch regelmatig topics te lezen bij MF.
voor reactie''s kijk ik in m'n post.
MF blijft m'n favoriet en hoop op nog vele reactie's
deze topic.
groeten arno 8-)
 
Lex en Remco...
hallo mannen, hoe gaat het ermee?
even geen motorpraat van mij, maar als ik in m'n voortuin in de zon zit
hoor ik al wat er aan komt of doe er een gok naar.
ben 5 april weer een gelukkige papa geworden van een dochter .
alles is goed verlopen , haar naam is Annique en woog 7 pond.
vandaag mocht ik haar in bad doen, ik zag er tegen op vanwege m'n arm omdat
je niet kan corrigeren.
ik moet zeggen dat het Super ging, wat jij ook al eerder zei Lex.
straks ga ik ergo therapie krijgen in leiden.
mag ook weer wat gaan werken dan. ( eindelijk)
rijbewijs papieren aan laten passen.

he Lex heb je al succes geboekt bij het CBR?
en Remco ben jij ook al weer mobiel, autotje dus.
ik mis de reactie 's een beetje op mijn topic en wil toch
ook graag weten hoe het met jullie gaat?
groeten Arno 8-)
 
Ik heb je verhaal vanaf het begin meegekregen en vind het tof dat je revalidatie de goede kant opgaat. In ieder geval ook van harte gefeliciteerd met je dochtertje.
 
Ik heb een jaar of twintig geleden een keer een citroen visa plat gereden ik zat toen op een Honda 500 turbo
Die visa was totalloss mijn honda ook .
En ik had een gebroken heup ,been ,kaak ,en een lamme arm
Dus dat betekende een week of 8 zieken huis vloeibaar voedsel (mijn kaken zaten op elkaar vast genaaid)
Maar om op die arm terug tekomen ik kon er 8 weken niets meedoen ,en kreeg als remedie stroom op mijn spieren (niet echt lekker)
Toen op eens na een week of 8 begon hij het weer tedoen (mijn arm) en na een week of 2 was hij weer zogoed als nieuw
Ik hoop voor jou dat het weer goed komt met je arm want ik weet hoe lastig het is
 
Hi Arno,

Als eerste gefeliciteerd met de geboorte van je dochter.
Een zeer grote motivatie, lijkt me, om verder te gaan.

Over mijzelf, helaas nog geen actieve beweging in mijn rechterarm, maar krijg wel de indruk, dat de biceps signalen aan het verzenden zijn, want het lijkt erop dat deze nl. zeggen, dat ik spierpijn heb. Of dat zo is, laten we het hopen. Wel lijkt mijn arm wat meer richting de schouderkop te blijven.

Ben nu 3 halve dagen in de week op het werk. Ben nog niet mobiel, want de rijtest zal pas plaats vinden op woensdag 12 mei.

Trouwens, ken jij Motor Mobiliteit voor Gehandicapten http://www.mmvg.nl/ ?
Bij het CBR ook een folder gekregen van ze. Motorrijden met eenhandige bediening is geen probleem. Nadeel, ze zitten in Assen en zijn de enige in geheel Nederland. Maar ik ga toch al wat stiekum dromen.
 
he remco,

is het zo dat je via een rijschool een test af gaat leggen of heb je zelf
al een aangepaste auto. automaat incl bediening op links en knop op stuur?
in iedergeval succes in mei.
heb jij alles wat je aan a b( e) rijbewijs had laten aanpassen?
op het formulier via rijschool of gemeentehuis.
of kan je eerst alleen voor b (e) een test afleggen?
op het formulier staat hier niets over vermeld.
13 - 5 mag ik naar leiden voor de ergo therapie,
daar vullen ze dan mijn handycap in op het formulier.
ik kijk er ook naar uit om weer te kunnen rijden.
wacht ook nog steeds op de verz van tegenpartij i.v.m aanschaf
auto (maat).
bedankt voor je reactie, groeten arno
 
Je moet met een auto met dubbele bediening verschijnen, als je eenhandig wilt gaat autorijden. Dat stond niet duidelijk in de uitnodiging die ik kreeg.

Ik zal vermoedelijk 3 codes/aantekeningen krijgen op het rijbewijs, te weten, automaat, stuurbekrachting en een algemene code dat je de belangrijkste schakelaars kan bedienen zonder het stuur los te laten.

Automaat mag blijven zitten, als deze te bedienen is, als je stilstaat.
Knop op het stuur is niet nodig, als de stuurbekrachtiging voldoende is.
En de algemene code is voor elke auto anders. Je moet ruitenwissers, lichten, knipperlicht kunnen bedienen. En niet bij alle auto's zitten ze op dezelfde plek.

Dmv het invullen van de Eigen Verklaring (verkrijgbaar op het stadhuis/deelgemeente), en een toelichting van de (revalidatie) arts op de met JA beantwoorden vragen, kan je de rijtest aanvragen.

Je kunt dat voor alle in 1 keer doen (scheelt kosten Eigen Verklaring en leges Rijbewijs), maar ze geven per EV maar 1 verklaring af, en ik wil nu B hebben, en evt later weer A.

Ook als ik nu alleen B doe, hoef ik tzt voor A alleen een rijtest te doen.

Afijn, gisteren de eerste les gehad, de instructeur was zeer tevreden, advies, nog een paar lesjes om het eenhandig sturen onder de knie te krijgen, en hij heeft gelijk de rijtest op 12 mei geregeld. En als de test goed gaat, krijg je, normaal gesproken binnen 2 weken na de test,
de verklaring van het CBR dat je weer mag rijden.

Pff, lange reactie, hopelijk heb ik overal op geantwoord :)

Op http://www.beverautoaanpassingen.nl/ kan je ook handige zaken vinden.
 
bedankt remco,

ik zal eerst een rijschool opbellen en informeren voor rijlessen.
verder moet ik nog wachten tot ik naar de therapie ga.
prettige paasdagen alvast.

groeten arno
 
Als ik dit zo allemaal lees, kan ik niks anders denken dan DAMN :(

Maargoed, daar ben jij ook niet mee geholpen natuurlijk ;)

Dus kan ik je niets anders toe wensen dan suc6! met revalideren :)
 
Beetje pech is dat wanneer je voor het eerst iets overkomt, je het buskruit steeds maar weer opnieuw uit moet vinden, terwijl er toch mensen zijn, die al jaaaaaren met dezelfde handicap zitten te klooien. Het grootste probleem is altijd je omgeving. Die slaat op tilt en in plaats van dat je geholpen wordt krijg je meestal te horen wat je niet meer kunt en dat je zielig bent. Meestal, het was mijn ervaring, ik heb het tig keer gehoord. Zit je zelf met je lijf in de poeier moet je je omgeving laten zien, dat je toch wat waard bent. Dus voed je eerst je omgeving op. Een lamme poot is het einde van de wereld niet, maar niemand kiest er voor en als het je overkomt, dan moet je wel verder.
Vervolgens zit je zelf met het een en ander. Ik was 19 toen ik mijn rechterarm het museum inreed. Weg medicijnenstudie en weg ontwikkelingshulp als arts zonder grens. Het beeld van ik als dokter baggerend op een Emzetje in de Afrikaanse binnenlanden op zoek naar zieken moest voorgoed weg. Dat doet pijn. Vervolgens het beeld dat je maar iets moet doen met die lamme poot. Uiteindelijk werd het de journalistiek. Daar knapte ik na tien jaar op af. De wereld ziet je toch als die vent met die lamme poot. De pest is dat, want het is het eerste dat opvalt. Voordat je je naam hebt genoemd, heb je je gast al geconfronteerd met iets dat eng en vreemd is en een barriere schept. Dat moet je eerst weer slechten. Ach op een gegeven moment red je het wel, maar een jaar of vijf geleden ben ik les gaan geven. Woensdag vervang ik iemand. Tijdelijk. En wat voor advies krijg je om die apen aan je te laten wennen ? Ja ik zou eerst vertellen dat je een lamme arm hebt, dan weten de kinderen wat je handicap is. Dat is dan weer de duizend-bommen-en-granaten opmerking. Mensen weten het allemaal zo goed voor je...
Soms vinden mensen mij bot. GEk he.
Wat betreft autorijden is er geen enkel probleem. Knoppen aan het stuur ? Wat een gelul. Stuurbekrachtiging ? Ben je gek. Gewoon iedere automaat voldoet. Laat je niets wijs maken. Tip: probeer een CVT-automaat te krijgen. Ze zijn er. Heb zelf een Volvo 1800 CVT. Beste systeem, beter zelfs dan schakelen en een gemiddeld verbruik van 1 op 14. Let op: je bent altijd duurder uit met een handicap. Motorrijden met een lamme vlerk ? Geen enkel probleem. Wederom: laat je niets wijs maken. Rob Jansen zit in Assen. Nou en. Als je weer wilt motorrijden dan heb je dat kleine kutstukkie er voor over. Je woont toch niet in Kaapstad en zo ja dan heb je een prachtig avontuur voor je.
Ik herhaal het: je bent je eigen beperkingen. Je maakt ze zelf. Het zijn gedachten, die je toestaat waarheid te worden. Het leven is dus simpel. Je denkt dus dat het wel kan en je gaat er voor. En dan lukt het ook. Laat je niet vertellen hoe jij met een lamme poot verder moet leven, hoe jij je leven in moet richten. Dat kun je zelf wel.
Gefeliciteerd met je kleine. Omdat ik zelf geen kinderen heb, denken de mensen dat het komt omdat ik een lamme arm heb. Raar toch ...
Sterkte ermee.

Groets
Bruintje
 
Kwestie van er doorheen bijten en de rest laten zien dat je echt wel door gaat en zelf niet te lang stil blijft staan...

En motor rijden kan ook gewoon en autorijden ook... tenspijt wat die oetlullen allemaal zeggen..... waar een wil is is een weg....

Jahaa en 4 mei mag ik het bij de CBR het eens gaan proberen...

Gr. Alex :+
Inderdaad en 4 mei succes!
 
Ben opgeroepen voor een gesprek bij het CBR op 24 mei.
de revalidatie is in volle gang en kan al aardig een signaal
zenden van hoofd naar arm.
de bovenarm (bicep) trilt al iets als ik voluit probeer te tillen en duwen.
er is nog hoop nu deze reactie is verschenen.
werk ook al weer 2 halve dagen.

verder mag ik niet klagen, heb in hengelo gld de ONK gekeken waar
dus weer loeihard werd gereden.
allen weer veel motorplezier gewenst, groeten arno
 
Dat klinkt goed Arno!

Ben zelf net terug van het CBR en na de rijtest werd mij toegezegd dat ik binnen 2 weken de verklaring krijg dat ik weer achter het stuur mag (met de eerder genoemde aantekeningen, zoals automaat en stuurbekrachtiging).

Weer een stap verder.

Zelf heb ik nog geen mobiliteit in de rechterarm, maar kan nu plotseling wel mijn vingers (op de pink na) een beetje bewegen, terwijl ze hadden gezegd in het LUMC dat ik geen beweging daarin niet meer zou terugkrijgen ?!?!

Ben benieuwd of dit op lange termijn blijft/wordt ...
 
Hey doc,

Ik ben geen arts maar ik denk dat als je aan het herstellen bent en er komt gevoel ergens terug, dat dit niet tijdelijk is! :)

Ik wens jullie allen succes. Het is allemaal niet nix. Mensen denken misschien: ach je leeft nog, je kan nog alles, zeur verder niet. Maar zo zit het natuurlijk niet in elkaar.

Zelf heb ik ook lichte mate mogen ervaren hoe het is als je lichaam kapot is.
Tijdens een skiongeluk verbrijzelde ik mijn elleboog. Gebroken, ach dacht ik, 6 weken gips, klote nu kan ik niet fitnessen. Toen zei de doc al, nee beide gewrichten van je onderarm zijn verbrijzeld, dit wordt een operatie.
Shit dacht ik, operatie, maarja als ze maar fixen dan is het goed.

Eenmaal in het ziekenhuis werd me uitgelegd dat het gewricht van de ellepijp waarschijnlijk helemaal niet gemaakt kon worden, dus maar verwijderd zou gaan worden. Toen drong het tot me door hoe 1 dom valletje je leven kan veranderen.

Niemand wilde zeggen wat ik weer zou gaan kunnen met die arm, de doc zei, waarschijnlijk kan je je onderarm minder goed draaien (zoals in geld ontvangen) daar heb je dus behoorlijk last van.

Anyway, ben nu bezig met de fysio en het gaat redelijk goed, ik zal mijn arm weer voor 90-95 kunnen inzetten. Ik heb dus geluk maar weet nu wel hoe het is om zoiets te "FACEN" Veel geduld en onzekerheid.

Daarom, veel respect voor jullie en all the best. Ik heb overigens onlangs een documentaire gezien over iemand die zonder 1 arm en zonder 1 been motor reed.
 
>Ik heb overigens onlangs een documentaire gezien over iemand die zonder 1 arm en zonder 1 been motor reed.

Soms een engelsman? Dat heb ik toevallig ook gezien ..
 
hey doc,

zo zie je maar weer dat we langzaam met veel geduld een heel
eind (kunnen ) komen.
garantie krijg je tot de deur en verder moeten we het zelf proberen
te doen.
fysio is bij jou ( en mij) de manier hoe je iets moet gaan oefenen
om signalen te zenden (tussen je oren)vandaan naar de plek waar je
het wil hebben.
het is bij jou zeker dat je hand toch signalen ontvangt dus dat kan
niet meer weggaan.
met mijn hand(vingers) kan ik geen vuist maken, is nog erg stijf
heb er ook nog geen gevoel in.
de bovenarm + schouder gaat de goeie kant op. de fysio therapeute
ziet en voelt beweging bij mijn inspanningen het te laten bewegen.
een hele klus als je voluit gaat.
ik denk dan ook hier zit wat dus dat gaat niet meer weg.
zo zie je maar weer dat elke sport, ook ski"en lelijk op je bek
kunt gaan.
dat we er toch goed van af gekomen zijn incl ons gebrek is mee te
leven. als je zelf maar de volle 100% geeft om er voor te knokken
wat er uit te halen valt.
succes allen, groeten arno
 
Een goede fysio is veel waard, dat heb ik al gemerkt. Mijn vingers waren ook heel stijf, maar door de diverse oefeningen (passief), zijn ze wat soepeler geworden, ook omdat er dan minder vocht achter blijft, doordat je weer een pompfunctie hebt / nadoet ..

Arno, je schrijft geen gevoel in je vingers. Bedoel absoluut geen gevoel, of geen gevoel, maar wel pijn prikkels?

Ik voel nl dat er iemand aan mijn vingers zit (pijnlijk), maar heb geen gevoel dat ik bv een tafelblad aanraak.
 
Terug
Bovenaan Onderaan