Crash ZXR: Is hij nog te redden? en hoe?

SuperKris

MF veteraan
17 okt 2002
23.158
19
Huizen
Zoals sommige van jullie al weten, ik heb afgelopen donderdag mijn schatje gecrashed. (zie: Zwaar kut, Ik heb mijn schatje gecrashed! ) Opzich heeft hij weinig schade zo te zien, maar het frame is toch wel behoorlijk krom :(
Andere schade is, Mijn kuipwerk, ruitje, kuipsteun, koppelingshendel, nieuwe porno spiegeltjes, Die deksel van het motorblok die door de kuip heen steekt is compleet afgesleten en lek en misschien is mijn velg een beetje krom. Volgens mij is mijn voorvork nog goed, maar dat kan ik nu niet controleren.

Maar mijn frame is igg dus krom. Is dat nog op 1 of andere manier recht te krijgen, of eventueel een nieuw frame er in te zetten? Graag heb ik hier wat info en tips over.

Hier volgen de foto's

Een beetje heel erg kleine balhoofdshoek:
full
 
En hoe is het jezelf??????

Ben je trouwens verzekerd hiervoor? Verzekeringskwestie = motor afschrijven; Geen verzekeringskwestie = proberen te repareren (maar die kosten zullen hoger zijn, als dat de fiets waard is) of anders verkopen in onderdelen
 
Ik moet hem dus zelf repareren. Het enige waar het mij om gaat is dat mijn frame weer recht wordt en eventueel mijn voorvork moest dat nodig zijn. Wat zou mij dat gaan kosten?
 
Aii, erg klote...

Als ik zo je schade eens bekijk en even uit het hoofd grof zit te rekenen denk ik dat je beter een andere motor gaat zoeken want kwa kosten ga je er niet ver vanaf zitten denk ik..

Je poot is wel krom denk ik , trek maar eens een lijntje in paint langs de vork...

Is een sloop motortje niks? met eventueel een kapot blok ofzo ? 2 become 1 :)

Btw is je radiator ook niet lek of lijkt dat maar zo ivm de regen?
 
Kut man. B|

Ziet er niet lekker uit allemaal. Frame richten is iets wat ik zelf denk ik nooit zal doen. Volgens mij verlies je daar toch een hoop stevigheid mee. Met een auto is dat vervelend, op een motor een stuk vervelender volgens mij.

Maar is dit niet wat voor je?

klikkerdeklik

Kost natuurlijk ook wel wat maar als je alle schade van je motor zou gaan repareren dan kom je ook op een aardig bedrag hoor. En dan zit je ook nog is met je frame en voorvork.
 
Kris, denk dat je het beste je frame niet kan laten richten, maar je beter ergens een 2ehands frame kunt halen. Want richten is denk ik duurder.

Ik hoop voor je dat de vorken recht zijn, anders idd even langs gaan bij wp of technoflex.

kuipdelen zijn wel te redden.
Kijk daarvoor maar eens op www.karros.nl ik bend daar zeer tevreden over!

En voor de rest dat klein grut dat zijn de kosten niet.
 
Tja je moet heel goed na gaan denken of je gaat oplappen of niet en wat dat allemaal gaat kosten.
Niet dat als alles weer recht is je erachter komt dat je blok onherstelbaar beschadigd is '(
Je hebt er misschien weinig aan, maar er staat hier bij een handelaar een zxr met iets meer dan 24000 op de teller voor €2500,- (mail me desnoods maar voor info)
 
Frame richten?? B|

Zou ik niet doen. Maar wil je het toch doen, vraag dan wel even of hij er garantie op geeft...
Een expert probeerde mij er eens toe te brengen om een aluminium frame van een klant te laten richten. Hij had een adres in Rotterdam (niet dezelfde). Ik ze bellen en ja hoor, dat doen ze. Is zo gebeurt, helemaal geen probleem. Ik: "en geef je er dan ook garantie op?" Zij: "Garantie? Nee natuurlijk niet, dat snap je toch zeker ook wel".
Dus toen de expert weer langskwam, vertelde ik hem dat. "Och, wat kan er nou helemaal gebeuren?", zei hij. Ik: "Oh, geef jij dan garantie?" "Nee, natuurlijk niet!" "Nou, dan zijn we toch uitgeluld"

Importeur, verzekeringsmaatschappijen en expertiseburo's hebben niet voor niets afgesproken dat aluminium frame's niet gericht mogen worden. Daardoor ontstaan spanningen, waardoor het frame later spontaan kan scheuren of breken.
 
Zonde man! '(

Maar als je frame je grootste zorg is, dan zou ik eens ermee langs 'n richter gaan en die laten beoordelen of 't nog de moeite waard is. Maar die voorvork lijkt me echt wel schroot.

M'n neef z'n CBR zag er na een solootje van 30m met een greppel dwars in de route er net zo gehavend uit en leek eerst afgeschreven. Toch bleek dat ie nog goed (lees: verantwoord) te richten was. Ik bedoel maar! Ik geloof dat we dat vanaf 't forum zo niet kunnen beoordelen.
 
Kris, begin er niet aan jongen. Aan dat richten enzo. Ziet er te slecht uit. En eens je begint te plooien aan alles (om het terug recht te krijgen), dan stop je niet meer. Komt nooit 100% goed...

Koop beter een goedkope, versleten of gecrashte (Belgische = goedkoper) ZXR400 met een goed frame en vork. Mits beetje zoeken vind je die wel ('t is nu toch gedaan met het mooie weer).
Zet je plaatjes en eventueel blok over en je bent gelijk van die BPM en andere invoershit vanaf. Bovendien heb je dan nog je eigen fiets over waar je vanalles kan afschroeven indien nodig.

De overbodige zaken (wielen e.d.) verkoop je los en zodoende recupereer je nog een groot bedrag terug.

Succes! ;)
 
Importeur, verzekeringsmaatschappijen en expertiseburo's hebben niet voor niets afgesproken dat aluminium frame's niet gericht mogen worden. Daardoor ontstaan spanningen, waardoor het frame later spontaan kan scheuren of breken.
Oeps, dawistiknie :X !

Ondanks dat is die CBR(600F) waar ik 't hierboven over had, wel weer even iets van zes jaar en 30000km verder. En alles zit er nog op/in/aan/vast :P

[me]Xenon heeft 't gelukkig zelf nog nooit mee hoeven maken :X [/me]
 
Het barst van de frame's als je geen kenteken nodig hebt erbij. Jammer genoeg zijn dat pikkers en dat willen we niet. Dus gewoon naar de sloop bellen en een frame met kenteken scoren.

Misschien kun je ook een kaal eerlijk frame uit duitsland halen via e-bay en er jouw fr.nr. in tikken
 
Op de foto is de voorvork iig krommer dan in het echt. Dat gebeurd gewoon als je een camera heel dichtbij houd...

Ik ga de boel morgen uit elkaar halen om een te kijken hoe erg het nou echt is.

Maar richten lijkt mij dus geen goed idee als ik dat zo hoor. Maar een nieuw frame dan. daar moet echt wel aan te komen zijn voor een goede prijs, daar ga ik vanuit. Ik vraag mij dan alleen af hoe dat zit met de rwd enzo. Als ik er eem nieuw frame inzet, dan is dat als het ware toch gewoon een nieuwe motor? je kenteken en al je papieren zitten toch aan je frame vast? hoe zit dat dan als er een nieuw frame in zet van een totalloss verklaarde motor die naar de sloper is gebracht enzo?
 
Oeps, dawistiknie :X !

Ondanks dat is die CBR(600F) waar ik 't hierboven over had, wel weer even iets van zes jaar en 30000km verder. En alles zit er nog op/in/aan/vast :P

[me]Xenon heeft 't gelukkig zelf nog nooit mee hoeven maken :X [/me]
Die CBR600F is vast van voor '99 en heeft dus een stalen frame. Die kan je wel veilig laten richten.
 
GAST?!?!?!?!?!

What the fuck? Ik lees het net, je zixxer gecrashed? Wat kut voor je.

Maar uhm.. framepje richten ben ik ook niet zo dol op, alu kan daar niet al te best tegen.
Je kunt ook kijken voor een frame in Duitsland (schadefiets, maar dan geen frameschade) of een racer en die als donor gebruiken, framenummer zou ik over laten slaan (Ik weet het niet legaal, strafbaar, enz. enz.) is veel goedkoper dan al dat gezeik (want dat is het) met de RDW en je zult heus geen slecht frame in je eigen moto zetten (neem ik aan).

Ik ben ook bij een kerel spullen wezen kopen voor mijn zixxer op marktplaats en volgens mij had hij ook nog een goed frame (weet het niet zeker), die gozer heette iig twan.

Ik hoop niet dat ik je met de volgende opmerking op je tenen trap maar als je zou beslissen een andere moto (en dan geen zixxer :X ) te kopen, kan ik dan eventueel je laser overnemen???

Maar: first things first, ik hoop dat ie niet total is en dat je hem nog op kan knappen.

Groeten en sterkte,
GM
 
Is het niet slimmer om eerst het ding compleet uit elkaar te halen, dan de schade eens goed bekijken, en daarna kiezen of je al dan niet je motor oplapt?

't lijkt mij nogal onbegonnen werk eigenlijk....
 
Is het niet slimmer om eerst het ding compleet uit elkaar te halen, dan de schade eens goed bekijken, en daarna kiezen of je al dan niet je motor oplapt?

't lijkt mij nogal onbegonnen werk eigenlijk....

idd, dat was zowiezo al mijn plan. Ik ga hem morgen uit elkaar probeeren te halen, kijken wat de kosten van het opknappen zijn. Als die boven de 1500euro komen (ex spuitkosten), ga ik hem in hem in onderdelen verkopen en eens kijken hoe ik een gsxr 750 met 1100 blok kan financieeren die ik gezien heb.
 
Terug
Bovenaan Onderaan