Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
als je te lang op je achterwiel rijdt kan ie zijn olie niet meer goed rondpompen he?Er staat nu een mooie Duke bij Brouwer...
die van mij, klaar voor een operatie \
Dunno... Gisteren begon mijn liefje ineens rare geluiden in het vooronder te maken. Klinkt als een lager wat niet goed meer is. Ik hoop dat het niet mijn Big-end lager is. Betekend dat hele blok uit elkaar moet. Zou ook kunnen dat het het lager is waar je koppeling in draait. Dit kan vervangen worden door alleen de koppeling te demonteren en scheelt er veel geld.wat heb je nu weer kapot gereden?
Dunno either...is dat zo? Ververs regelmatig olie en filters en de bijna dagelijkse oliepeilcheck.als je te lang op je achterwiel rijdt kan ie zijn olie niet meer goed rondpompen he?
ktm raadt je af langer dan 200 meter op je achterwiel te rijden.... maar ik ken figuren die beweren kilometers zonder problemen op hun achterwiel te hebben gereden....GuZ, de meeste motoren hebben dat probleem (volgens mij ) niet meer (wet sump systeem geloof ik).
ach.... een \"echte\" SM heeft alleen een kickstarterduke I heeft alleen een kickstarter toch? Heb ik wat slechte ervaring mee (tenminste, ik niet, maar wel de pa van een vriend van me, verbrijzelde voet )
(ff kort door de bocht)Alleen hij had ook op een KTM gereden maar dat bleek een enduro te zijn. Die had volgens hem niet genoeg vermogen voor wheelies.
What the fuck is het verschil tussen enduro en crosser ?
eerlijk gezegd heeft die van mij ook wel es gekke geluiden gemaakt, ik denk dat eddie/albert met \"mijn\" ervaring sneller tot een conclussie zullen komen. Ik ga er morgen heen, zal ik ff polsenDunno... Gisteren begon mijn liefje ineens rare geluiden in het vooronder te maken. Klinkt als een lager wat niet goed meer is. Ik hoop dat het niet mijn Big-end lager is. Betekend dat hele blok uit elkaar moet. Zou ook kunnen dat het het lager is waar je koppeling in draait. Dit kan vervangen worden door alleen de koppeling te demonteren en scheelt er veel geld.
- Zwaardere veren in je koppeling? prima!Wil als ie echt uit elkaar gaat zowieso wat aanpassingen doen. Zwaarder veerelement, sproeiersetje vervangen, kopje flowen, andere nokkenas, nirtoinjectie...
(ff kort door de bocht)
crosser: zeer licht, alleen voor in het zand, korte wedstrijden.
Enduro: iets \"degelijker\" knippers en verlichting, zowel zand als grind en asfalt, lange ritten (uren achterelkaar)
Als ie makkelijk wheelies wil maken, laat \'m dan een XR600 ofzo kopen, in bijna elke versnelling (tot z\'n 4 of 5) gooi je \'m gewoon op z\'n achterwiel bij het optrekken.
Zit jij nu niet 2 en 4 takten op 1 hoop te gooien?Even klein voorbeeldje van meer vermogen met kleinere cilinder inhoud :
Kawasaki KX80 = 27pk -> Ongeveer 2pk meer dan mijn 250cc XR.
KX 125cc = 39,5pk -> 3pk minder dan een Suzuki GS500e wegmotor.
KX250 heeft 54,6pk
en een KX500 heeft 64.5pk -> das HEEL veel
Zit jij nu niet 2 en 4 takten op 1 hoop te gooien?
da\'s natuurlijk geen vergelijk he?
Een van van de weinige motoren die je (lees, IK) in z\'n 4 (of 5??) nog de lucht in krijgt, dan heb ik het niet over een powerwheelie maar een op balanspunt, is een R1 of Fazer 1000. Misschien ook een flink gekietelde SM van 100 kg. met 75 pk op achterwiel maar een standaard XR600 4 takt?? No way....
De CR500 2 takt kan je wel in z\'n 4 tot op balanspunt trekken maar dan moet je er wel aan sleuren met je koppeling erbij.
wat is hét grote voordeel van 4-t tegenover 2-t??
@takt heeft toch over het algemeen meet vermogen per cilinderinhoud, en is dus lichter en heeft meer vermogen, alleen onderin minder, dat is wel héél belangrijk bij crossen natuurlijk maar hoe zit het dan bij de GP machines, of is het voordeel daar ook vooral kracht onderin.
Slijtage (hét grote nadeel van 2-t lijkt me niet zo\'n probleem in de racerij.
Een R1 op zn achterwiel krijgen in zn 4 of 5?? No fucking way...in zn 2 gaat het...heel misschien met heel veel moeite in zn 3....maar standaard krijg je hem no way in zn 4 of hoger op zn achterwiel...
Een van van de weinige motoren die je (lees, IK) in z\'n 4 (of 5??) nog de lucht in krijgt, dan heb ik het niet over een powerwheelie maar een op balanspunt, is een R1 of Fazer 1000