Weet je welke zooi papieren je nodig hebt voor de keuring?
Het RDW Geeft aan dat als er op een fahrzeugbrief een E nummer staat er een CVO bij de keuring MOET zijn. Zie onderstaande foto
Echter als je TUV Lelystad dan om raad vraagt kan je met een TUV Fahrzeugauskunft volstaan. De motor is immers gekeurd om in Duitsland te mogen rijden, we zijn Europa, dus klaar...
Maar er wordt geen uitsluitsel gegeven of het werkelijk zo gaat. (door de RDW, de instantie waar je de motor laat keuren)
Soms vragen ze niet om de CVO papieren en wordt een rondje om de motor gedanst en is ie goedgekeurd, maar soms krijg je wel een volledige controle.
Het probleem wat ik nu tref is dat de importeur in NL zijn handen nauwelijks wil vuilmaken om een CVO te regelen. De importeur in Duitsland is een andere als die in 2000 de motor op de weg heeft doen komen. De toenmalige importeur reageert niet op mijn email. Er zit wel een TUV verklaring op de motor. Hij heeft ook 3 jaren in Duitsland gereden. (zit op de fahrzeugbrief)
Ik kan via de NL importeur of via de TUV Lelystad een CVO regelen. Dit gaat enige weken duren en kost waarschijnlijk de nodige Euro's.
Of ik kan in een paar dagen tijd de beschikking hebben over een TUV verklaring via Lelystad. Kost 75 Euro
Ik weet niet goed wat te doen. De TUV verklaring is het goedkoopste en de makkelijkste manier, maar is het voldoende of wordt ie afgekeurd>?
Het CVO regelen gaat me waarschijnlijk veel meer geld kosten.
Het RDW Geeft aan dat als er op een fahrzeugbrief een E nummer staat er een CVO bij de keuring MOET zijn. Zie onderstaande foto
Echter als je TUV Lelystad dan om raad vraagt kan je met een TUV Fahrzeugauskunft volstaan. De motor is immers gekeurd om in Duitsland te mogen rijden, we zijn Europa, dus klaar...
Maar er wordt geen uitsluitsel gegeven of het werkelijk zo gaat. (door de RDW, de instantie waar je de motor laat keuren)
Soms vragen ze niet om de CVO papieren en wordt een rondje om de motor gedanst en is ie goedgekeurd, maar soms krijg je wel een volledige controle.
Het probleem wat ik nu tref is dat de importeur in NL zijn handen nauwelijks wil vuilmaken om een CVO te regelen. De importeur in Duitsland is een andere als die in 2000 de motor op de weg heeft doen komen. De toenmalige importeur reageert niet op mijn email. Er zit wel een TUV verklaring op de motor. Hij heeft ook 3 jaren in Duitsland gereden. (zit op de fahrzeugbrief)
Ik kan via de NL importeur of via de TUV Lelystad een CVO regelen. Dit gaat enige weken duren en kost waarschijnlijk de nodige Euro's.
Of ik kan in een paar dagen tijd de beschikking hebben over een TUV verklaring via Lelystad. Kost 75 Euro
Ik weet niet goed wat te doen. De TUV verklaring is het goedkoopste en de makkelijkste manier, maar is het voldoende of wordt ie afgekeurd>?
Het CVO regelen gaat me waarschijnlijk veel meer geld kosten.