CVO - TUV en dergelijke: Wie weet ECHT hoe het zit

scottie

MF veteraan
19 okt 2002
1.930
55
Lieshout
Weet je welke zooi papieren je nodig hebt voor de keuring?

Het RDW Geeft aan dat als er op een fahrzeugbrief een E nummer staat er een CVO bij de keuring MOET zijn. Zie onderstaande foto
full

Echter als je TUV Lelystad dan om raad vraagt kan je met een TUV Fahrzeugauskunft volstaan. De motor is immers gekeurd om in Duitsland te mogen rijden, we zijn Europa, dus klaar...

Maar er wordt geen uitsluitsel gegeven of het werkelijk zo gaat. (door de RDW, de instantie waar je de motor laat keuren)

Soms vragen ze niet om de CVO papieren en wordt een rondje om de motor gedanst en is ie goedgekeurd, maar soms krijg je wel een volledige controle.

Het probleem wat ik nu tref is dat de importeur in NL zijn handen nauwelijks wil vuilmaken om een CVO te regelen. De importeur in Duitsland is een andere als die in 2000 de motor op de weg heeft doen komen. De toenmalige importeur reageert niet op mijn email. Er zit wel een TUV verklaring op de motor. Hij heeft ook 3 jaren in Duitsland gereden. (zit op de fahrzeugbrief)

Ik kan via de NL importeur of via de TUV Lelystad een CVO regelen. Dit gaat enige weken duren en kost waarschijnlijk de nodige Euro's.
Of ik kan in een paar dagen tijd de beschikking hebben over een TUV verklaring via Lelystad. Kost 75 Euro

Ik weet niet goed wat te doen. De TUV verklaring is het goedkoopste en de makkelijkste manier, maar is het voldoende of wordt ie afgekeurd>?
Het CVO regelen gaat me waarschijnlijk veel meer geld kosten.
 
En zo ziet een goedkeuring op de fahrzeugbrief door de TUV er uit.
full


O ja,
De motor wordt hier in Nederland gewoon geleverd, ook in Duitsland.
Er rijden er dus een aantal rond. Waarom dat nog zo onduidelijk en moeilijk doen?
 
Ik vind het zelf ook nogal verwarrend.
We hebben in het voorjaar binnen twee weken twee Navigators uit Duitsland gehaald.
Beiden met verschillende papieren.
Bij de ene zat een CVO, uitgegeven door MV Agusta, en bij de andere stond het weer op UuV papieren.Zijn beide gewoon goedgekeurd.
Misschien is het het beste de RDW te bellen.
Die optie om voor 75 pleuro's in Lelystad een verklaring te krijgen klinkt voorlopig als de beste.
 
Ik vind het zelf ook nogal verwarrend.
We hebben in het voorjaar binnen twee weken twee Navigators uit Duitsland gehaald.
Beiden met verschillende papieren.
Bij de ene zat een CVO, uitgegeven door MV Agusta, en bij de andere stond het weer op UuV papieren.Zijn beide gewoon goedgekeurd.
Misschien is het het beste de RDW te bellen.
Die optie om voor 75 pleuro's in Lelystad een verklaring te krijgen klinkt voorlopig als de beste.

Durf het bijna niet te vragen, maar heb je deze papieren nog?
Kan je een kopie mailen? (dan weet ik hoe ze er uit zien)
Aangezien ik een Navigator wil laten keuren, kan ik het TUV document gebruiken wat jij hebt? Of staan daar gegevens van de motor die je toen liet keuren op?
 
Ik ben even in het archief gedoken en vond een hele trits Duitse en Italiaanse papieren die bij mijn Navi horen.
De scanner is natuurlijk weer eens kaduuk, maar ik kan je de kopieen wel per post opsturen.
Mail even je postadres naar me, dan maak ik morgen even kopieen.
 
Ik moet mij n Duc 750SS laten keuren, deze is uit 2002 en er zit geen CVO verklaring bij. Heeft iemand zo'n papiertje liggen?

En heeft iemand de rechtstreekse nummers van de RDW keuringsstations in Brabant? Heb alleen het algemene nummer.
 
Vandaag was het zo ver!
Keuring in Rijen. Niet echt om over naar huis te schrijven, wat een trage s***.
Dit ging in Veldhoven wel beter.
Maar, hij is goedgekeurd })
Ik weer een kwak BPM Euro's armer... :(

En tot slot een super douche, waarbij ik dus samen met Alienna zeiknat weer in Eindhoven aankwamen. '(
Het kwam er echt hard uit. Koekblikken gingen niet aan de kant, maar ook niet harder dan 70 a 80 waar men normaal 130 rijdt.
Nou ist ie weer vuil... chips
 
ik moet dinsdag naar rijen toe, ben benieuwd :)
heb trouwens geen cvo, maar een gelijkvormigheidsattest (belgie) lijkt me hetzelfde?!?

Volgens mij is dat hetzelfde.
Ze vroegen er niet om.

De douane had alleen moeite met het opzoeken van de MV Agusta M5. Die hadden ze nog nooit eerder gezien en wisten dus niet wat ie gekost had.

Lullig dat de douane en rdw apparte bedrijven zijn en in 1 pand zitten. Je krijgt de indruk dat men samenwerkt..... niet echt dus.
Het rdw ging redelijk snel en soepel. Maar ook hier had men moeite met het vinden van de juiste gegevens van de motor
 
Een motor waarbij een cvo van toepassing is kun je herkennen aan een E nummer op het type plaatje (opbouw voorbeeld E4*92/61*0003*00 kan afwijken is bij motoren niet gestandariseerd zoals bij auto s ) of op het kenteken bewijs van het land van herkomst. Als dit aanwezig is betreft het een motorfiets met een europese goedkeuring ( een goekeuring voor heel de EEG) Er moet dan een CVO (certificaat van overeenstemming, in duitsland een EWG ubereistimmungsbescheinigung genoemd worden overlegt. Op dit cvo (op framenummer afgegeven en dus allen voor jouw fiets te gebruiken) moet het betreffende E nummer vermeld zijn en het uitvoerings nummer en het variant nummer. Indien de variant en uitvoering uit het buitenlands kenteken blijkt is dit ook voldoende.Als het een in duitsland officieel geimporteerde fiets betreft ( dus geen grijze import ) Staan deze gegevens in 95% van de gevallen op de KFZ brief(duitse kentekenbewijs)Het E nummer staat in het midden van de derde flap van de kfz brief bij nr. en de variant en uitvoering staat er dan schuin boven b.v. 1/03 Het CVO kan het beste worden aangevraagd bij de importeur van het land van herkomst(deze hebbenhem geleverd en er aan verdiend en zullen er het meest voor open staan en leveren het vaak ook nog gratis) Een nederlandse importeur is EEG gezien verlicht een cvo af te geven maar ze doen er vaak moeilijk over en zullen het zeker niet gratis doen. Het CVO mag worden afgegeven door : De Fabrikant,De Nederlandse importeur of de registreerende instantie van het land van herkomst( duitsland, bunderstrassenverkehrsambt Belgie ,ministerie van verkeer en infrastructuur). Tip; stuur je buitenlands kenteken per fax aan een keuringsstation en vraag of ze je terugwillen bellen of je een cvo nodig hebt of dat er voldoende gegevens op de brief staan !!!!! E en gelijkvormingattast uit Belgie is eigenlijk een nationale belgiesche goedkeuring en dus zeker geen CVO.Als er nog vragen zijn hoor ik het wel
 
Terug
Bovenaan Onderaan