........ps. boven aan de dagteller staat trip, ik heb geprobeerd dmv laangdurig op de reset/keuze knop te drukken, misschien dat er een andere optie gekozen kon worden. maar helaas.
Aangezien er al een hele grote batterij in je motor zit (accu) lijkt het mij niet zo waarschijnlijk dat er nog een knoopcel oid in het dashbord zit.
Anyhow, als ie niet op de reset knop reageert lijkt dat knopje me ook een verdachte.
voordat ik de kuip achter de teller verwijder nog wat uit getest.
Als ik met de nood schakelaar de motor uit zet dan blijft de teller zijn waarde houden.
Als ik na het rijden het contact uit zet met de schakelaaren dan weer gelijk aan zet dan behoud de teller zijn waarde, ook na het starten. pas als ik het contact voor 5-10sec. uit zet en dan weer aan zet komt de teller terug op zijn kilometerstand (als ik de dag teller gekozen heb) en staat de dag teller op 0.
Lijkt er inderdaad op dat er misschien en batterij in zit of dat de dagteller achter de schakelaar zit.
Als ik nu de sleutel schak. uit doe is de teller ook niet meer leesbaar.
Ik hoop dat iemand met een cb 600 s dit forum leest en mij verder kan helpen of hij/zij dit probleem ook heeft.
ps. boven aan de dagteller staat trip, ik heb geprobeerd dmv laangdurig op de reset/keuze knop te drukken, misschien dat er een andere optie gekozen kon worden. maar helaas.
Als je in het schema zou willen kijken graag.
een slechte accu geloof ik echt niet, dan moet ik echt problemen met starten hebben ook na een een paar keer achter elkaar starten en dat gaat probleemloos.
ik denk ook eerder aan een bedradig maar ja als ik niet weet waar welk draadje voor verantwoordelijk is, is dat lastig uitzoeken.
misschien toch maar even langs de dealer gaan.
Dit moet hem zijn:
Fuse E waarde 10A geeft continu 12V naar tripmeter via een rood blauwe draad.
Gaat vanaf de zekeringen via die rood blauwe draad naar een 5 polige stekker
waar zo te zien de kleuren rood/blauw , rose/blauw , groen/zwart, bruin en zwart zouden zitten.
Aan de ene kant van de zekering heb je dus continu 12V direct vanaf je accu (via 30A) rode draad.
De andere kant van deze zekering is dus de rood/blauwe draad.
Deze zekering zit alleen in het S model waarschijnlijk omdat het F model nog mechanische triptellers had
Beste mede forum leden,
Sinds enige weken ben ik trotse bezitter van een Honda CB600 S! en vandaag besloten om lid te worden van dit forum.
Ik heb dus een CB 600 S uit 2003, motor rijd heerlijk. Heb 1 probleempje, ik weet niet of dit hoort of dat je dit kunt veranderen namelijk mijn dagteller wordt steeds gereset als ik mijn contact uit schakel!
Ik wil deze juist zelf resetten als ik bv tank, ik rij namelijk ongeveer een x aantal kilometers en dan weet ik dat ik moet tanken.
Weet iemand hoe ik dit probleem op kan lossen? misschien is het bedrading technisch het op te lossen (dat er bv altijd spanning op staat op de dagteller?)
Ik hoop dat iemand hier iets op weet.
BVD remon
Als je in het schema zou willen kijken graag.
een slechte accu geloof ik echt niet, dan moet ik echt problemen met starten hebben ook na een een paar keer achter elkaar starten en dat gaat probleemloos.
ik denk ook eerder aan een bedradig maar ja als ik niet weet waar welk draadje voor verantwoordelijk is, is dat lastig uitzoeken.
misschien toch maar even langs de dealer gaan.
Dit moet hem zijn:
Fuse E waarde 10A geeft continu 12V naar tripmeter via een rood blauwe draad.
Gaat vanaf de zekeringen via die rood blauwe draad naar een 5 polige stekker
waar zo te zien de kleuren rood/blauw , rose/blauw , groen/zwart, bruin en zwart zouden zitten.
Aan de ene kant van de zekering heb je dus continu 12V direct vanaf je accu (via 30A) rode draad.
De andere kant van deze zekering is dus de rood/blauwe draad.
Deze zekering zit alleen in het S model waarschijnlijk omdat het F model nog mechanische triptellers had
Heb de zekering en kabel gevonden, begrijp de werking van deze aansluiting/bekabeling (nog) niet helemaal. er komt pas 12V op als ik het contactslot aan zet. als ik de zekering er uit haal blijft de dagteller gewoon werken. als ik straks tijd heb moet ik even een rondje rijden om de teller even te laten tellen, dan zet ik er even constante 12 volt op en dan het contact uit zetten, kijken of de teller dan gereset wordt!?