Dan voel je je toch wel lullig

R1100RS

Rookie
6 nov 2003
14
0
In Oktober vorig jaar een BMW gekocht (R 1100 RS). Een 1993'er met 80.000 kilometer op de teller.
Was ik gister een dagje vrij ik dacht: "kom we gaan een dagje touren". Kom langs de BMW dealer in Den Haag omdat ik graag een wat hoger schermpje wilde voor mijn motor. Meneer de dealer en ik raken wat aan de praat en meneer de dealer vraagt op een gegeven moment de gegevens van mijn motor. Meneer de dealer klopt deze in zijn computertje en zegt: "verrek deze motor hebben wij altijd in onderhoud gehad, maar die hebben wij doorverkocht aan een handelaar met een flinke schade en 160.000 kilometer op de teller".

Blijkt dus dat het handelaartje waar ik mijn motor gekocht heeft een knappe opknapbeurt heeft gedaan aan de motor maar mij voorts wel een oor aan heeft genaaid door de kilometerstand met een ton terug te draaien.

Achteraf toch blij dat meneer de dealer me wist te vertellen dat voor het bedrag wat ik er voor betaald heb een zeer knappe en nette motor had gekocht.

Juridisch kan ik niks beginnen en meneer de handelaar is niet officieel erkend door een bovag ofzo. Dus aanpakken lukt niet....ik zal eens kijken of ik een melding kan maken op www.motordealer.info

Gewoon lekker de raad van meneer de dealer opvolgen nl: "lekker doorijden op je knappe fietsje want voor een BMW maakt het niet zoveel uit hoeveel je rijd maar meer hoe je rijd en of je het onderhoud netjes op tijd laat doen".

Thom
 
Weet ik nog niet of ik met namen ga komen...
Ik wil niet snel iemands naam te grabbel gooien voordat ik weet wie hier nu verantwoordelijk voor is.

Ik kan het me bijna niet voorstellen maar het is natuurlijk niet met zekerheid vast te stellen dat er nog een tussenpersoon tussen zit. Ga dit uiteraard wel uitzoeken.

Ik zoek hem van de week nog wel een keer op en confronteer hem er gewoon mee. Dan zien we wel wat zijn reactie is.

Thom
 
Hij verkoopt iets dat niet is wat het lijkt en was zich daarvan bewust. Dat is wel degelijk strafbaar maar toon maar eens aan dat hij het wist enzo.

Als je zeker weet dat hij hij je dit geflikt heeft, vind ik wel dat je de naam mag geven. Dan leren dealers misschien dat ze niet altijd kunnen fucken en er ongestraft mee weg kunnen komen.

MF is toch niet klein te noemen.
Anders motordealerinfo. Al is die pagina wat verouderd...
 
Zo das zeker knap lullig.

Al valt het mij wel op dat ik veel oudere (95-ers) motoren met tellerstanden zie waar ik mn vraagtekens bij heb.
BV. een Kawasaki zx6-r uit 95 met 11.000km. :?
 
Volgens mij gebeurt dit vaker. Collega van mij had zijn BMW bij de dealer ingeruild, komt hij daar een tijdje later, ziet hij zijn ingeruilde BMW staan,
wel met 30.000km minder op de teller! :(
 
Da's mooi kut zeg :(

Als je bij je 'mannetje' niks bereikt, kun je hem er even subtiel op wijzen dat dit hele voorval mét naam en toenaam op MF en op andere motorfora gaat vermelden. Zo lang je alleen maar vertelt over jouw versie van jouw ervaringen met hem kan hij daar niks tegen doen

Succes!
 
Stel em voor de keuze, als je er zeker van bent dat hij dit heeft geflikt (probeer eens andere klanten van em te zoeken),

1 of een "schade"vergoeding
2 of met naam (achternaam), en woonplaats op MF komen (vind ik zijn adres en tel nr er wel bij }) )
 
Stel em voor de keuze, als je er zeker van bent dat hij dit heeft geflikt (probeer eens andere klanten van em te zoeken),

1 of een "schade"vergoeding
2 of met naam (achternaam), en woonplaats op MF komen (vind ik zijn adres en tel nr er wel bij }) )

:^
Via houtrust de naam van de vorige eigenaar achterhalen. Bij die figuur info inwinnen. vervolgens confronteren
 
100.000 km de km-stand terugdraaien en jij doet er niks aan? Als ik er achter komt, zou ik woedend zijn. Juridisch of niet juridisch, ik ga er wat aan doen!
 
Ben bang dat je die handelaar juridisch niets kan maken. Teller terug draaien is wettelijk niet verboden :(
Ook al verkoopt de handelaar jou iets anders dan hij vertelt dat het is, bewijs dan inderdaad dan maar eens dat hij er vanaf wist!

Zo had ik met mijn eerste motor (CBR 600F uit '90) ook een miskoop gedaan bij notabene iemand die hier ook op het forum zit/ zat B| Krukaslagers bleken na een tijdje verrot, toch van de zomer eens kijken of ik er een projectje van kan maken...
 
Ben bang dat je die handelaar juridisch niets kan maken. Teller terug draaien is wettelijk niet verboden :(
Ook al verkoopt de handelaar jou iets anders dan hij vertelt dat het is, bewijs dan inderdaad dan maar eens dat hij er vanaf wist!

Klopt. Je mag er alleen niet over liegen. Ze hoeven het dus niet te vertellen, maar als men er naar vraagt mag het niet ontkend worden.

Meen ik...
 
ik zou eens verhaal gaan halen bij die handelaar ipv een topic te openen
 
Voor auto's heb je Nationale Auto Pas, heb je ook zoiets voor motoren? Je ziet inderdaad best vaak motors van een jaartje of 8 oud met maar iets meer als 10.000 kilometers.
 
Klopt. Je mag er alleen niet over liegen. Ze hoeven het dus niet te vertellen, maar als men er naar vraagt mag het niet ontkend worden.

Meen ik...



Dat staat mij ook zo bij

Wel knap lullig dit, ben er bang voor dat het veel vaker voorkomt
 
Dat staat mij ook zo bij

Wel knap lullig dit, ben er bang voor dat het veel vaker voorkomt

Denk ik ook en wat dacht je van het omgedraaide?

wie weet hoeveel er hier rond lopen die hun teller terug laten draaien en dan inruilen.
 
Zat er ook geen onderhoudsboekje bij die BMW dan? Voor mijn Triumph heb ik een boekje met stempels van de garage(s), km-standen bij beurten en eventuele reparaties. Alles overzichtelijk bij elkaar. Lijkt me dat BMW ook wel zoiets heeft?
 
Ik doe dat boeke zelf maken (ivm crosser) Gewoon aantal uren dattie gedraait heeft, na hoeveel uren er iets aan gedaan is etc. Puur voor de volgende eigenaar, anagezien ik me fiets na een jaar ofzo wel verkoop. en ik laat dingen di edoor de dealer zijn gedaan ook altijd in dat boeje opschrijven, inq stempel van dealer en copie van rekening.

Hecht de volgende eigenaar er geen waarde aan, tsja, niet mijn probleem, maar tot nu toe werd wel gelooft.
 
Terug
Bovenaan Onderaan