Da's pech, lak weg?

Tuckson

Kawasaki VN900 Custom Special
5 okt 2004
2.227
80
Woudenberg
:( :( :(
Jawel, vandaag mijn vers gekochte Div900 ('95) opgehaald.

Da's geen reden om boos te zijn, reed lekker.
Maar ik had ook een nieuwe tankpad meegekregen omdat die oude zo versleten was.
Dochterlief wilde pa vast helpen en begon die oude tankpad los te peuteren.

"Kijk pa, het gaat heel makkelijk" zei ze en hield een heel stuk omhoog.
MET DE LAK ER NOG AAN VAST ;( ;(
Zit ik me daar tegen een lap bruin metaal aan te kijken.


Mijn vraag, is dat normaal? Is de lijm van die tankpads zó sterk dat de lak er makkelijk afgetrokken wordt of is hier iets anders aan de hand?
 
:( :( :(
Jawel, vandaag mijn vers gekochte Div900 ('95) opgehaald.

Da's geen reden om boos te zijn, reed lekker.
Maar ik had ook een nieuwe tankpad meegekregen omdat die oude zo versleten was.
Dochterlief wilde pa vast helpen en begon die oude tankpad los te peuteren.

"Kijk pa, het gaat heel makkelijk" zei ze en hield een heel stuk omhoog.
MET DE LAK ER NOG AAN VAST ;( ;(
Zit ik me daar tegen een lap bruin metaal aan te kijken.


Mijn vraag, is dat normaal? Is de lijm van die tankpads zó sterk dat de lak er makkelijk afgetrokken wordt of is hier iets anders aan de hand?



met de fohn verwarmen en dan los trekken.
 
mijn tankpad liet gisteren uit zichzelf los, maar nu voel ik me toch ietsje beter, dank je.

maar was het metaal gecorrodeerd oid? ik bedoel, als de hechtlaag van de lijm sterker was dan die van de lak-op-metaal dan denk ik dat de lak ook elders met weinig moeite los moet laten. hoe oud is de lak/tankpad/motor?


p.s. : leer je dochter ook remmen servicen, olie verversen en banden repareren, serieus, verspil haar niet aan de hotelschool of dierenarts, wat jij daar heb is goud waard!
 
mijn tankpad liet gisteren uit zichzelf los, maar nu voel ik me toch ietsje beter, dank je.

maar was het metaal gecorrodeerd oid? ik bedoel, als de hechtlaag van de lijm sterker was dan die van de lak-op-metaal dan denk ik dat de lak ook elders met weinig moeite los moet laten. hoe oud is de lak/tankpad/motor?


p.s. : leer je dochter ook remmen servicen, olie verversen en banden repareren, serieus, verspil haar niet aan de hotelschool of dierenarts, wat jij daar heb is goud waard!
weet je zegt, het is een schatje, maar echt blond (= iets anders dan dom of stom of zo, wie zelf een echte blonde dochter heeft weet waarschijnlijk wél wat ik bedoel. Je krijgt dan serieus van die vragen af en toe....)

het metaal zag er op zich niet slecht uit, maar hier en daar wel wat bruinig, dus wellicht toch wat corrosie.

Ik ben op zich redelijk handig met de spuitbus, maar ik ben wel een beetje bang voor kleurverschillen.
 
Die motor is ooit nieuw verkocht zonder tankpad.

Door beschadiging van de rits op de tank is daar lakschade ontstaan.
Om dit te camoufleren is er een tankpad opgeplakt.
Die lakschade is lekker doorgegaan en er is roest onstaan die de lak heeft losgewerkt.
Door de pad er af te trekken, is er dus een hele plakaat roest mee gekomen.

De motor dealer/handelaar trekt echt niet de pads van alle inruilers er af om de kijken of er mogelijk wel of geen roest zit.

Zit er geen roest of beschadiging komt de pad er gewoon af zonder lak mee te nemen.

De boosdoener is dus de vorige of eigenlijk de eerste eigenaar.
 
Wat heeft dat er nou weer mee te maken :?

Is idd niet normaal...misschien al ooit een keer overgespoten en niet goed voorbehandeld?
Verf heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven?
Maar goed, TS kan natuurlijk heus wel even terug gaan naar de dealer en vragen wat ie ervan denkt, maar ik zou het niet heel gek vinden als hij het ook vervelend voor TS vindt, maar er niks aan kan doen.
 
Laatst bewerkt:
Verf heeft nu eenmaal niet het eeuwige leven?
Maar goed, TS kan natuurlijk heus wel even terug gaan naar de dealer en vragen wat ie ervan denkt, maar ik zou het niet heel gek vinden als hij het ook vervelend voor TS vindt, maar er niks aan kan doen.

Ik heb dan ook een goeie motorboer :Y , beetje jammer dat de motorboer de nieuwe tankpad niet zelf heeft geplaatst, dan was er geen probleem ;)
 
Klopt...maar 12 jaar is niet echt lang...als ik af en toe zie hoe de (originele) lak erop zit bij wagens van 50 jaar oud...

Mijn CBR is van 1987...en daar kwam de lak echt niet mee toen de tankpad eraf moest :P
Gaan we dan ook ff kijken naar de soorten lak ;)
Vroeger had je goede harde lakken.
Tegenwoordig is alles op water- of HS-basis en zijn de lakken gewoon zachter/zwakker/minder dik.

Zijn genoeg topics hier van motors van een jaar oud met matte/kale plekken op het frame/tank terhoogte van de knieën.
Dat had je vroeger ook niet (of minder).

Denk idd dat er een beschadiging heeft gezeten waar de tankpad over heen is geplakt om het te verstoppen.
Indien de verkoper een bedrijf is kan je altijd de gok wagen door terug te gaan.
Nee heb je, ja kan je krijgen
 
Ik heb dan ook een goeie motorboer :Y , beetje jammer dat de motorboer de nieuwe tankpad niet zelf heeft geplaatst, dan was er geen probleem ;)
:^ da's een goeie ja, laten we allemaal deze les onthouden :)
Klopt...maar 12 jaar is niet echt lang...als ik af en toe zie hoe de (originele) lak erop zit bij wagens van 50 jaar oud...

Mijn CBR is van 1987...en daar kwam de lak echt niet mee toen de tankpad eraf moest :P
Nou ik geloof niet dat het nou echt stikt van de wagens van 50 jaar oud met originele lak... meeste fabrikanten van nu geven volgens mij iets van 10 a 12 jaar garantie op "roesten van binnenuit".

Tuurlijk is het niet normaal, maar 't kan gebeuren. Hierboven staat al een vrij logisch scenario van hoe het gebeurd zou kunnen zijn.

Bij mijn Div van '91 of '92 was de tank volledig doorgerot :X
 
Laatst bewerkt:
piccie ;(

full
 
Ik zag laatst ergens "carbonsticker" die je op maat kan knippen. Ik vind het persoonlijk erg lelijk, maar als dat je niet zoveel boeit kan je de plek behandelen (schuren, lak, verf wd40, accuzuur enzovoort) en dan de sticker er overheen plakken. Dit is denk ik de makkelijkste oplossing, maar ziet er redelijk beroerd uit.
 
Terug
Bovenaan Onderaan