Wat een rare discussie. Je mag toch gewoon filmen in de openbare ruimte.. Publicatie is weer een ander dingetje. Krijg je zaken zoals een redelijk belang tegen publicatie etc.
Maar context mensen.. context..
Verder heb ik nog maar één ongeluk(je) gehad met de motor. Iemand reed gewoon de rotonde op terwijl ik daar aan kwam. Tijdens het uitwijken ben ik onderuit gegaan. Kerel wilde geen schadeformulier invullen, ontkende achteraf en toen werd er een getuige bij verzonnen.
Laat ik het zo stellen: een dashcam had mij álle kosten (en moeite) kunnen besparen. Want er was niks meer aan te doen. En alle getuigen die ik had kunnen gebruiken reden natuurlijk al toeterend gehaast door (want je bent maar een a-sociale idioot dat je daar op die rotonde ligt met je motor).
Degene die de link hebben bekeken hebben misschien al gezien wat ik nog niet verteld heb;
Er zit een afstandsbediening bij voor op het stuur waarmee je bestanden kan veilig stellen tegen overschrijven.
Idem voor foto's maken.
Ook zit er een GPS ontvanger bij, daarmee kun je de gereden route terugzien op een soort maps en geeft ook de mogelijkheid om de gereden snelheid in beeld weer te geven. Ook datum en tijd kunnen in beeld.
Ik heb de afstandsbediening onder het zadel naast de recorder omdat ik liever niets zichtbaar heb en gesloopt kan worden. Ook geen behoefte aan datum, tijd en gereden snelheid.
Nieuw stukje van vandaag zonder zon deze keer. Eerste deel nog met vieze lens. dan schoon en voor het vergelijk ook hetzelfde stukje van het eerste filmpje.
Bij mij gaat de beeldkwaliteit extra omlaag als deze op "auto" staat, even aanpassen naar 1080 dus.
Een camera op de helm geeft dan weer een erg onrustig beeld.Goede kwaliteit.
Wat ik wel jammer vind van montage aan de kuip is dat je geen richtmogelijkheid hebt. Als je een gopro boven op je helm hebt kan je met je helm richten wat je wil filmen.
Klopt, een helmcamera is ook dynamischer en je filmt wat je ziet. Nadeel van een GoPro vind ik de vorm waardoor voor en na iedere rit dat ding monteren en wegbergen.
Wat dat laatste betreft is de Contour beter geschikt qua vorm, maar ook dan blijft dat je alleen voor of achter opneemt, beperkt geheugen hebt en de batterij max 1,5 meegaat.
Meest ideale zou een 360 graden cam zijn die je niet bovenop je helm hoeft te zetten. Maar als je dat niet doet zit je zelf voor het beeld of je moet 'm onder je motor hangen en dat is ook niets met al dat voorbij vliegende asfalt.
Wat bedoel je hiermee? Neemt zo een camera op in fragmenten van 3 minuten ipv continue?... 350 x 3 minuten.
...
Bij mij (1e model) passen er 2 kaartjes in. Op een 128GB past ongeveer 350 x 3 minuten.
Veel cams gehad en getest. Contour, GoPro maar ook imitatie en Nuvi. Een voorganger van de C5 met vaste opstelling leek de winnar te worden maar tijdens een 2e rit begaf dat ding het en communicatie met Innovv bleef lang maar vooral zinloos.
Ik zie hier en daar wat dashcams voorbij komen en wilde ook mijn optie lichtten op dit fora.
Vorige week heb ik direct een nieuwe dashcam gekocht bij de aanschaffing van mijn Superb. Dit is de Viofo A119S + GPS, voor niet te veel geld heb je echt een topding! Heb dit bij Xiaomi Products.nl gekocht.
Gr. Vds4life
Zo, eerste en gelijk de laatste reply van deze gebruiker.
Thanks!Zo, eerste en gelijk de laatste reply van deze gebruiker.