Het is een viertakt, RobIk vind het wel meevallen....
Het blok moet nog niet open als je wil weten welke cilinder het is.Met een verbruik van 1:600 maakt de diagnose van buitenaf niet veel uit. Het blok moet gewoon open. Dan zie je het vanzelf als het een enkele cilinder betreft.
Ik peil wel olie door inderdaad de stok in te draaien.
Maar een L olie op 600 km dan maakt die peil stok indraaien ook niks meer uit hoor.
Iemand anders wel ideeën wat het kan zijn?
Hallo
Ik heb vorig jaar een daytona met schade helemaal weer vanaf begin op nieuwe opgebouwd.
Tevens voorzien van grote beurt ect.
Heb tevens wat extra aanpassingen gedaan zoals.
Kat verwijderd + exup klep. Tor demper
Egr verwijderd.
K&N inleg filter.
Getuned.
Had het idee dat er in het begin niks was maar naar een tijdje begon ik lichte rook te zien met koude start.
Daarna olie af en toe gaan peilen, en kwam er achter dat hij toch wel wat verbruikte.
Na mate ik vaker rij heb ik het idee dat het steeds erger word ga nu al richting bijna 1L op 600 km.
Heb het internet afgezocht maar kan niks vinden over deze motoren met dit soort kwalen, iemand een idee want waar ik zelf aan denk hoop ik dat het niet is.
Gr bas
Omdat op 1 cilinder een "incident" is.Waarom wil je het weten? Het is een eendelige cilinderkop. Als het verbruik alleen op cilinder drie zit (dan zou je bougie vet slaan) dan moet nog de hele kop er af.
Als het verbruik stoort ga je gewoon reviseren.
Het zijn toch natte bussen? Het is wat meer werk omdat het hele blok er uit moet maar nog steeds goed te reviseren.Reviseren is niet makkelijk. De cilinders zijn niet afneembaar.