De 1000's van 2004

Nu hebben ze ondertussen alle 3 al een keer een test gewonnen, in grootte lijnen zeggen wel alle bladen het zelfde over de nieuwe 3 ze moesten alleen geen uitslag plaatsen van nr 1 tm 4 die verschilt nl iedere keer....
De opgegeven accelleratie tijden en pk's verschillen bij alle testen, je hebt er dus weinig aan.


Bijlage: test1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ze allemaal wel goed genoeg zijn. Het is nu maar een kwestie van smaak...
 
Smaak inderdaad, je krijgt nu echt geen fiets als je deze niet gewoon van het plaatje besteld hebt anders moet je nog effe wachten.

En denk je dat je met de CBR volgas van het klaverblad afkomt, ja de sloot in
 
Die motoren zijn te goed voor ons matig soort rijders, wij rijden te slecht voor deze motoren :P

:^ Ja dat is iets wat(in mijn geval) duidelijk is. Maarja who cares, als je maar plezier hebt op dat ding :] En plezier op een motor zal ook voor iedereen een andere betekenis hebben.
 
Acceleratie en topsnelheid van de nieuwen valt me in deze test zwaar tegen, zeker tenopzichte van de "oude" suzuki. :(
Volgens mij deed ook de oude R1 al 0-200 in 8 sec.
Ik ben blij dat ik vooralsnog 7000 euro in de knip heb gehouden voor een nieuwe fiets. :}
Moeten de utimate sportsbike of the year test maar afwachten denk ik?
 
:^ Ja dat is iets wat(in mijn geval) duidelijk is. Maarja who cares, als je maar plezier hebt op dat ding :] En plezier op een motor zal ook voor iedereen een andere betekenis hebben.

:^

wellicht de verstandigste uitspraak in het kader van 'welke is de goeiste' :}

gewoon lekker :] , het wordt lente ;)
 
Ik ben wel tevreden met de eerste tests gegevens. En de gegevens zijn wel met top testrijders gemaakt. 3.2 sec van 0 naar 100km/u(fireblade) dat zal ook niet iedereen redden. Trouwens mijn blackbird kan dat zelfde in 2.8 sec, dus dat is eigenlijk voor mij 0.4 sec inleveren.
En dat de fireblade niet makkelijk een wheelie maakt maakt me niet uit, als dat echt moet kan dat wel. Voor rest moet ie snel mogelijk vooruit.
En blijkt zeer goed te sturen.
Ik vond zelf de fireblade het beste zitten en die r1 zit gewoon kut.

Ronnie
 
Waarom is BB sneller op de 100, omdat deze zo zwaar is dat heeft nog meer voordelen. En op een blade is het inderdaard moelijk om wheelie's te maken.

Ik kan nog meer bedenken maar dat slaat ook nergens op.

Des te lichter de fiets en des te meer vermogen, des te moelijker om deze snel op de 100 te krijgen.
 
Ik heb mijn vermogen juist terug geschroefd (162-156 en minder koppel)!
Van GSXR1000 (2002) naar GSXR750 (2004) (moet nog is nog niet geleverd :( . )
Meer toeren :9
De 1000's van nu zijn bedoeld voor coureurs, die 162pk heb ik zelden gebruikt.
Op het circuit zou ik zelfs voor een 600 gaan,
 
Misschien is dit ook interessant; vermogens aan het achterwiel en rondetijden.

Ora però, vorrete sapere come vanno. Partiamo dai freddi numeri della potenza massima alla ruota. Il banco dinamometrico ha sancito la sua verità: 150,76 CV per la Yamaha, 150,19 per la Kawasaki, 146,29 per la Suzuki e 145,39 per la Honda. Classifica quasi invertita per la coppia massima: 10,38 kgm per la GSX-R, 10,25 per la CBR-RR, 10 per la ZX-10R e 9,90 kgm per l'R1.

Questo per quanto riguarda i rettilinei. Ma in pista? Beh, la freschezza dei progetti più recenti si fa valere, lo dice il tempo sul giro che ribalta ancora una volta la classifica: 1'57"7 per la Yamaha a cui è incollata la Kawasaki con 1'57"9 mentre prendono quasi 2" Honda e Suzuki che come miglior crono hanno fatto registrare rispettivamente 1'59"6 e 1'59"7.
 
Acceleratie en topsnelheid van de nieuwen valt me in deze test zwaar tegen, zeker tenopzichte van de "oude" suzuki. :(
Volgens mij deed ook de oude R1 al 0-200 in 8 sec.
Ik ben blij dat ik vooralsnog 7000 euro in de knip heb gehouden voor een nieuwe fiets. :}
Moeten de utimate sportsbike of the year test maar afwachten denk ik?


Ze zijn ook niet voor een snelle 0-200 of hoge maximum snelheid ontworpen (koop daarvoor maar een Busa). Met een andere gearing zou de top waarschijnlijk wel hoger kunnen liggen en voor snel optrekken neem je geen close-ratio gearbox.
Deze machines zijn ontworpen voor snelle rondetijden, dus brede band met topvermogen en de versnellingen zo leggen dat je hier lang in kunt blijven rijden, close-ratio dus. En dat in combinatie met wendbaarheid en strak sturen. Als je de verhalen mag geloven doen ze niet (veel) meer onder voor 600cc supersports :9
 
ONCE AGAIN

hoe je het draait of keert
toen de eerste pk bekend waren voelde alle merken zich superieur tegen over the BIG GIXX (goede marketing stunt)
langzaam maar zeker komt de gixxer steeds dichterbij (we allready have more torque then the r1 and honda)
De pk's liegen er niet om
yamahahahaha 180 met ram ik zie het nergens meer
kwak 185 met ram air ik hoor niets meer daarvan

ok dan zal je wel horen met en kleine berekening is het toch nog 179.1 pk met ram :z

in dat geval moest de gixx met zijn 164 pk geen kans meer maken op het gebied van power.....

BUTTOM LINE "TRY TO BEAT THE GIXX AGAIN IN 2 YEARS BY LYING ABOUT YOUR HP" :}

ps-wie de schoen past :+
 
Wat een gegooi met cijfers allemaal zeg.
zeg nou eerlijk je koopt toch een motor omdat je hem mooi vind.
toch niet omdat hij 0,1 sec sneller is.
En in deze catogorie sport motoren gaat het niet om die paar pk`s extra of minder, zeker niet op de openbare weg want daar kan niemand deze vermogens gebruiken.
En dus is het zoals bij alle (sport) motoren het gaat erom wie erop rijdt niet hoe snel hij is op papier. ;)

p.s. ik heb meer als genoeg aan mijn 636R
 
helemaal mee eens...die paar honderdsten maken het verschil niet meer.
iedereen die nu een 2004 model heeft gekocht, heeft die besteld vanwege voorkeur voor een merk of het uiterlijk.

niemand had tot zo'n 2 weken geleden ook maar een meter op de nieuwe modellen gereden en de testresultaten zijn er ook pas een paar weken, en dan ook nog eens per test wisselend.

koop lekker wat je mooi vindt...ieder model heeft sterke punten die de beriider zal aangrijpen om zijn of haar motor te "verdedigen" tegenover de concurrentie.

de lente komt, dus minder lullen en meer rijden..!!!
 
Wat wel opvalt, is dat Honda zijn opgegeven pk's (bijna) waarmaakt. Dat is ook wel ander geweest :X

Ik ben het overigens oneens met de stelling van Moto73 over de Honda. Met zoveel pk's en Nm's moet je toch een fiets hebben die dat allemaal compleet aankan :?
Ze promoten eigenlijk dat een ongeleid projectiel qua motor beter is dan een motor die al die krachten goed kan beheersen |(
 
wie de schoen past

haal dan een 50cc kuip model als het niet gaat om de pk's

Er zijn ook mensen die voor de kick, leuk vinden om al die pk's te hebben (al gebruken we niet allemaal) maar een 1000cc klokt 200 km/h sneller dan een 600cc
sneller dus!!!!!!!!!!daar koop je een 1000 voor (als het gaat om de pk's)
Je haalt dus ook een 600 om wat sneller te zijn; anders haal je een 250 of lager om gewoon te cruisen, eens in de zomer naar assen!!!!!!!!!!succes

buttom line tis leuk om te weten dat je motor ook tot de een snelle behoord !!!!

al bereik je de max power nooit!!!!!!!!

dus BIG UP VOOR DE FABRIEKANTEN KEEP THE HP'S COMING :]
 
wie de schoen past

haal dan een 50cc kuip model als het niet gaat om de pk's

Er zijn ook mensen die voor de kick, leuk vinden om al die pk's te hebben (al gebruken we niet allemaal) maar een 1000cc klokt 200 km/h sneller dan een 600cc
sneller dus!!!!!!!!!!daar koop je een 1000 voor (als het gaat om de pk's)
Je haalt dus ook een 600 om wat sneller te zijn; anders haal je een 250 of lager om gewoon te cruisen, eens in de zomer naar assen!!!!!!!!!!succes

buttom line tis leuk om te weten dat je motor ook tot de een snelle behoord !!!!

al bereik je de max power nooit!!!!!!!!

dus BIG UP VOOR DE FABRIEKANTEN KEEP THE HP'S COMING :]

250 en cruisen? :X ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan