A
Anoniempje728
Guest
- Onderwerp starter
-
- #101
Dat gaat helaas niet meer gebeuren.De volgende zegt dan: Wat maakt die schreeuwende kloten jong van mij dan nog uit en weer een ander laat zijn V8 Brullen met een open pijp, Weer een ander heeft daarom zijn muziek op 10 en weer een ander lalt kotsend en pissend door een steeg en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen.
Het gaat er niet om dat de wereld maar tolerant moet zijn richting de herrieschoppers maar dat de herrieschoppers eens een beetje fatsoenlijk moeten worden.
Zijn er al DB killers voor krijsende kinderen in omloop..?
Het gaat over auto's, en nieuwe auto's hebben al een norm van 74dB. Gaat dus nergens over. Naar het auto-forum ermee!
Wel brulpijpen.Zijn er al DB killers voor krijsende kinderen in omloop..?
De volgende zegt dan: Wat maakt die schreeuwende kloten jong van mij dan nog uit en weer een ander laat zijn V8 Brullen met een open pijp, Weer een ander heeft daarom zijn muziek op 10 en weer een ander lalt kotsend en pissend door een steeg en zo kunnen we er nog wel een paar verzinnen.
Het gaat er niet om dat de wereld maar tolerant moet zijn richting de herrieschoppers maar dat de herrieschoppers eens een beetje fatsoenlijk moeten worden.
Ik vraag me af wanneer juist wel extra harde geluid uit (elektrische) voertuigen komt om onachtzame verkeersdeelnemers re waarschuwen zoals fietser/wandelaars plotseling de straat oversteken. Nu heb ik het idee dat ze met aanstormende herrie bakken eerst wel omkijken....
Wat de F is een agressieve uitlaat ? een vechtpijp oidNiet helemaal juist denk ik:
Het is duidelijk dat motorrijders en eigenaars van sportwagens met een agressieve uitlaat worden geviseerd door dit nieuwe type radar.
Het lijkt mij dus over geluidseisen van voertuigen te gaan en dat we in de gaten worden gehouden door een geluidradar straks...
Allemaal mogelijk gemaakt door een relatieve kleine groep van herriemakers....die groep is waarschijnlijk groter dan gedacht word hier.
Dan is er toch ook nix aan de hand?
De standaard uitlaat aan m'n blik (met klep in 2e pijpje altijd open = modificatie) klinkt zover ik heb kunnen opmaken bescheiden genoeg. En andersom, ik heb nog geen beesten voor de auto gehad.. terwijl ik redelijk vaak over dijkjes en landweggetjes rij. Gevoelsmatig een prima balans tussen fatsoen, rijplezier en veiligheid..
En misschien horen wandelaars/fietsers in het weekend als ik van het gas af ga, vind ik een prettige gedachte (zak meestal af naar ongeveer 50).
Gelukkig kan er op het platteland meer..
Ik zie dat de apk ook alweer voorbij gekomen is
Waar ze naar kijken bij een vierwieler met de apk is dat de uitlaat over de gehele lengte gasdicht is, en of de evt verplichte katalysator nog aanwezig is.
Of die nie te veel geluid maakt natuurlijk.Ik vrees dat als er een APK komt voor motoren, dat de regels nogal gaan afwijken van die voor het blikgebeuren en dat niet gekeurde uitlaten gaan verdwijnen.
Nou gun ik iedereen zijn plezier hoor en mijn oude Norton maakt ook veel geluid, wat ik zelf puur genietbaar vind, maar ik kan me voorstellen dat er mensen zijn die dat geheel anders zien.
Maar die APK is ook bij het blik vaak een lachertje. Zo is een van de regels dat een auto geen uitstekende delen mag hebben, tenzij die er standaard op horen zoals bijvoorbeeld de zogenaamde 'leaper' op een oude Jaguar, waarmee je als je een fietser of een voetganger schept, de darmen uit het lijf rukt.
Op de latere Jaguars zit dat springertje niet en op de nog latere Jags zit er een die veert en wegklapt. Maar veel mensen vinden dat hij er op hoort en boren een paar gaten in de motorkap en schroeven zo'n verchroomde roofdier op de kap, in mijn beleving levensgevaarlijk.
Maar bij de APK doet niemand er moeilijk over. De vraag is dan of je die APK erg serieus moet nemen. Ik moet morgen een auto laten keuren en ga naar een garage die hem heel goed onderzoekt en hem ook afkeurt als er iets niet klopt. En zo hoort dat ook.
Ik denk dat een motor APK helemaal een lachertje wordt, want wat gaan ze controleren?
Zijn er al DB killers voor krijsende kinderen in omloop..?
Een bus purschuim doet wonderen
Moet je wel gelijk de ouders van krijsende kinderen steriliseren
APK voor motoren vanwege geluid:
Kijk naar omliggende landen: voor de keuring wordt even de originele demper gemonteerd, om na de keuring weer de after market te monteren......
Een slechter argument voor APK is er niet!