De doorrijders, waarheen? wintertreffens..en nog meer....

De Italiaanse best grips zijn o.a. verkrijgbaar bij Touratech, de Zweedse maxi grips overal o.a. in NL bij Middelbos. Gewone schietspikes zijn meestal van Sitek.

Hier een vergelijk van links naar rechts:
spikevergelijk_zpsfda834dc.jpg


De Zweedse Maxi Grips
De Italiaanse Best Grips
Een ordinaire Sitek single flange schiet spike

Voor de goede orde, ze zijn allemaal dezelfde maat en steken even ver uit de band.

Hier als voorbeeld in een Cross band voor het vergelijk.

spikesvergelijk_zpse3596adf.jpg

Links de Best Grips, in het midden de Maxi Grips en rechts de Sitek schiet spikes.

Is een beetje duurder als schietspikes, maar ik ga van oostenrijkse prijzen uit. Ik weet niet wat jij betaald hebt voor het spiken van een autoband in Noorwegen.

Blijft natuurlijk een dure grap, als je het vergelijkt met kant-en-klare spikebanden, maar die zijn er niet in de maat die wij willen.
 
Effe wat anders....|
Misschien een interesante aanbieding voor de doorrijders onder ons die in de kou (wel eens) lange(re) afstanden rijden.

Warm m.b.v. Lidl

Zie maar eens of het een goedkoop alternatief kan zijn voor de (heel erg) dure verwarmde motorkleding.
En.... een beetje knutselaar kan dit misschien ook wel ombouwen zodat het met een stekkertje aangesloten kan worden

:)
 
Ik weet niet voor wie die vraag was, maar ik heb zo'n 150W.

Tja, geen wintertreffens voor mij deze winter. Zou er normaal gesproken nu zo.n 7.500 km op hebben zitten sinds 1 januari, en over twee weken meer als 10.000, maar dit jaar zowel letterlijk als figuurlijk nog voor geen meter gereden.

full


Doe ook hier nog even een fotootje van de schroefspikes.

Deze week stond een aantal dagen door Noorwegen met afsluitend volgend weekend het Primus Treffet gepland. Privé-wintertreffens in Duitsland gemist, Dragon Rally gemist, Tauerntreffen gemist, het ET in Loh kan me al langer niet meer zo boeien.

Komend weekend het eigenlijk laatste wintertreffen op de Nürburgring. Had een troostend alternatiefje kunnen wezen, maar gaat 'm ook niet worden. De eerste maten zijn zojuist al gearriveerd.

Jammer, dat er voor het lijf een wat groter en onbegrijpelijker werkplaatshandboek nodig is als voor een zijspan.

Voordeel van ieder nadeel is natuurlijk wel, dat ik nu een goedlopend, roestvrij en schoon zijspan in de schuur heb staan. En de nieuwe sneeuwkettingen hoeven ook nog niet opgepoetst te worden. Misschien als kleine compensatie in het voorjaar maar eens gaan denken aan het MF zijspantreffen of hoe het dan ook heet.

Baal als een stekker natuurlijk.
 
Uiteraard ben je in april bij ons van harte welkom. Ook kwastert organiseert een gezellig treffen in het oosten op 17 mei.
 
Zag op de snelweg bij Nieuwleusen nog een bmw boxer met span ri. zuiden rijden....passagier in ,t bakkie, bagagerollen achterop....op weg naar het Altes.....?
 
Ik weet niet voor wie die vraag was, maar ik heb zo'n 150W.

Tja, geen wintertreffens voor mij deze winter. Zou er normaal gesproken nu zo.n 7.500 km op hebben zitten sinds 1 januari, en over twee weken meer als 10.000, maar dit jaar zowel letterlijk als figuurlijk nog voor geen meter gereden.


Baal als een stekker natuurlijk.

Wat winter treffens :? :?
We zaten iets verder op het antiefantentreffen... Vrijdag middag en avond regen , en veeeeeeeeel te warm .
Volgend jaar beter
beterschap Richard
 
Met zijspan was inderdaad een stuk leuker geweest. Maar dit zijn volgens mij een stel kapitaalkrachtige Spanjolen met een compleet ondersteuningsteam.
Een soort Long way up.
 
Wat een gepruts zo zonder zijspan. En er ligt amper sneeuw/ijs op die doorgaande E wegen.

Lijkt me ontzettend kut ook , zo constant met die voetjes aan de vloer.

Zelf als ze weer terug goed weer hebben, rijden ze nog met de voetjes over de weg ??


edit; stelletje politie-wannabees :+
 
Tja, 2014 is nog niet voorbij. Nog even over de 1.000 km heen en nog eens meer dan 1.000 km terug op een dag naar de Millevaches Authentic geweest. Een soort afscheiding sinds vorig jaar van de Millevaches, omdat men het niet eens was met de commercie, en terecht.

Eigenlijk het Altes vs. het Elefanten in Loh. En wie niet snapt wat Altes betekent, snapt misschien wel het woordje „Authentic”. Oorspronkelijk, dus.

Met zo’n 1.300 - 1.400 inschrijvingen (ja, je moet je inschrijven om een uitnodiging te ontvangen) een heel leuk event. Inschrijving gaat op dezelfde methode als bij de Dragon Rally in Wales. Je krijgt thuis een berichtje waar je naar toe moet om de laatste aanwijzingen te krijgen naar de rally site. Dit ligt dan zo'n half uurtje verder. Buitenlanders betalen bij aankomst een tientje. En je krijgt hier nog wat treffenprullaria voor ook. Eigenlijk heel erg gelet op hoe ze het doen bij de Dragon.

Ontzettend warme ontvangst van de Fransen, maar ik ken ook de organisator en zijn vrouw van andere rallies. Het zijn echte rijders. Kennis van een beetje frans is wel makkelijk, maar Joelle spreekt ook vloeiend Engels en staat bij het aparte aanmeldingsbureau voor de buitenlanders.

Vrijdag is alles nog overwegend groen, en je kijkt vanaf het plateau letterlijk boven de wolken uit, ’s-avonds is het gaan sneeuwen en wordt het ook erg mistig, en zaterdags steekt er een felle wind op op dit plateau. Erg lastig om je tent op te zetten.

Wij (een internationale groep van 1 Duitser, 3 Welshmen en een Nederlander) bouwen ons base camp met tarp/windscherm om, tegen de wind in, anders wordt het onprettig.

Er staat (net als meestal op de Dragon) ook een grote tent. Maar dan lekker zonder muziek. Ze snappen het wel daar. Heel gezellig allemaal. Prijzen d.m.v. bonnen zijn heel erg schappelijk (1 Eu), maar de glazen ook niet al te groot, maar in ieder geval groter als die mini glaasjes hier in Nederland. Broodjes vlees voor weinig (2 Eu). De koffie is gratis.

Zaterdag de gebruikelijke rondgang over de site. We verdwalen soms vanwege de mist. :X Toch nog veel gezien. Mensen die nu nog aankomen hebben moeite om hun tent op te zetten. Solo's parkeren hun motor uiteraard midden voor de ingang, zodat niemand - zeker niet met een zijspan - er nog langs kan. De franse slag, zeg maar.

Zondagmorgen zit alles onder een dikke laag ijs. Ik moet een mes in de benzinebrander opwarmen, om de motor rijklaar te maken. Aansluitingen voor de Navi zit vol ijs. Sloten had ik dommerwijze ook niet afgedekt. Op het glas van de spiegels maak ik eerst inkepingen met het gloeiend hete mes. Het wil er niet af. De tentlijnen zijn meer als duimendik van het ijs. Thuis komt na twee dagen nog het ijs uit de tent, maar dat is normaal.

De eerste kilometers terug over de openbare weg moet voor de solorijders een drama zijn, hoewel de eerste veeg/strooiwagen al geweest is.

Wat zijn die wegen in België overigens kei-slecht in hevige regen en soms zelf levensgevaarlijk, want hoe kun je nu tussen de 2e en 3e rijbaan ineens beginnen met onverlichte, 1 meter hoge stalen paaltjes (amsterdammertjes) als rij-geleiding, zonder zelfs iets als aanwijzingsborden. Ze betalen daar vast heel weinig belasting en zijn de bordjes met de lokale ongevallen meldingen gewoon goedkoper.

Dit treffen is zeer de moeite waard. Ik overweeg dit volgend jaar weer te doen. Goed naar m’n zin gehad. Het soort zijspannen is hier heel anders weer. Veel dikke Japanners en zo en natuurlijk niet alleen de vertrouwde 3WD BMG van Mr. Vogel.

full
 
Laatst bewerkt:
Tof om te lezen Slingertje.
Zulk soort treffens moet je echt wel goed voorbereid zijn, lijkt me, anders heb je een groot probleem met de koude enzo...
 
Mooi verhaal om hier naast de verwarming op mijn kantoor te lezen. Maar jaloezie heb ik geen last van, ik ben al genoeg wakker geworden in een bevroren tent.
 
Terug
Bovenaan Onderaan