De eerste km op mijn eigen motor. (Als ik later groot ben, wat duurde tot ik 65 jaar was)

Ik juist wel. Ik bespaar tijd doordat ik geen reistijd heb, dus ga ik vaak doordeweeks nog even een uurtje of wat. En het scheelt dat mijn vriendin op 60 km afstand woont, in het Limburgse heuvelland. Dus ga ik vaak op de motor die kant op
 
Ik juist wel. Ik bespaar tijd doordat ik geen reistijd heb, dus ga ik vaak doordeweeks nog even een uurtje of wat. En het scheelt dat mijn vriendin op 60 km afstand woont, in het Limburgse heuvelland. Dus ga ik vaak op de motor die kant op
Dat kan natuurlijk, maar ik kan niet goed op stap gaan zonder doel. En mijn vriendin woont op hetzelfde adres als ik, dus ook daarvoor de motor niet nodig. Ik hoop dat er gauw weer 's een DTR komt! 😃 Van @Diaantje al een tijd niks meer gehoord of gezien. Het zal toch wel goed gaan met haar, hoop ik!
 
Nice! Zeer mooie bike en geniet.

Rustig aan want "boxertje" kan meer dan je denkt!

downloaden.jpg

Goed bezig!
 
Dat kan natuurlijk, maar ik kan niet goed op stap gaan zonder doel. En mijn vriendin woont op hetzelfde adres als ik, dus ook daarvoor de motor niet nodig. Ik hoop dat er gauw weer 's een DTR komt! 😃 Van @Diaantje al een tijd niks meer gehoord of gezien. Het zal toch wel goed gaan met haar, hoop ik!
Hij @Diaantje gaat volgens mij goed:)
Hier ook vriendin op zelfde adres nu, maar dat was toch meestal met de auto voor het gemak en zekerheid droog aankomen e.d.:)
 
Bij mij ook als ik alleen ga rijden is het vaak een 1.5 uur op lokale weggetjes en dan maak ik ook niet zo veel km's natuurlijk.
De grote afstanden op snelweg is vaak met anderen er bij., dan maak je wel wat km meer.
Wil voor grotere afstanden toc wat vaker ook een doel hebben, maar ga hopelijk binnenkort met vriendin achterop wat rijden als zij ook wat kleding heeft.
 
Dat kan natuurlijk, maar ik kan niet goed op stap gaan zonder doel. En mijn vriendin woont op hetzelfde adres als ik, dus ook daarvoor de motor niet nodig. Ik hoop dat er gauw weer 's een DTR komt! 😃 Van @Diaantje al een tijd niks meer gehoord of gezien. Het zal toch wel goed gaan met haar, hoop ik!
Aaawww ja met mij gaat het goed hoor!! Druk bezig met wat veranderingen in mijn leven (werkgerelateerd), hoeft niet maar ik kan meet dan wat ik nu doe en wens ook meer waardering...
Ik moet bekennen dat ik dit jaar ook een stuk minder rij dan vorig jaar, komt ook door het slechte weer waardoor ik minder snel zin heb om doelloos te rijden dus snap dat rijden met een doel wel 😊
 
dat is het nadeel van een app groep, het is niet openbaar dus je krijg nooit "nieuwe "mensen mee ....

van de andere kant ;

Dat is het voordeel van een app groep , het is niet openbaar dus je krijgt nooit nieuwe mensen mee .....
 
dat is het nadeel van een app groep, het is niet openbaar dus je krijg nooit "nieuwe "mensen mee ....

van de andere kant ;

Dat is het voordeel van een app groep , het is niet openbaar dus je krijgt nooit nieuwe mensen mee .....
De groep bestaat ook maar sinds precies een 1 maand , toen heb ik hier een oproep op het forum geplaatst. De eerste insteek is ook om wat mensen uit de buurt te vinden voor ad-hoc ritjes, dat gaat wat lastiger via een forum. En wat nieuwe mensen aan gat. Er komen toch regelmatig nieuwe mensen in die groep en een paar zijn weer gegaan.

Deze rit was toevallig iets langer gepland;)
 
De eerste groepsrit met de nieuwe appgroep “Rotterdam e/o Motorritjes”.

Ik rijd nu al een driekwaRT jaar op mijn fijne BoxeRT meestal samen met mijn maatje @erik411Maar wij kunnen niet altijd op de zelfde dag en het is natuurlijk ook leuk om met anderen in een groepje te gaan rijden:]. En zeker met het Nederlandse weer wil je ook niet altijd heel lang vooruit plannen. Zeker niet dit jaar, want 2021 gaat bij mij in de boeken als koud, nat en wisselvalling en hopelijk het laatste jaar met de covidbeperkingen.
Tijdens een van onze gesprekken rond onze ritjes ontstond kwamen we er op dat het leuk zou zijn als je meer op korte termijn zou kunnen afspreken met ook anderen. Zo ontstond het idee om een Whatsapp groep op te richten met dat doel. Dus al snel een oproep geplaatst op het forum waarbij mensen zich konden aanmelden om mee te doen. Dit bleek een succes want binnen korte tijd hadden al meer dan 25 rijders zich aangemeld. Het bleek al snel dat dit een erg gezellige groep zou gaan worden want de appgroep liep aardig vol. Het waren soms zoveel leuke berichten die niet alleen met ritten te maken hebben, dus al snel is er voor alle andere leuke koffiepraat een extra groep gemaakt met de illustere naam “Motorcafe Rommeldam” waar het bij tijden heel erg gezellig weg kletst. Dat is alleen een heel ander verhaal en alleen voor de ingewijden
😉

Maar nu over deze rit, De eerste rit werd bedacht door één van de leden Arno, hij had een hele leuke flinke rit in gedacht en peilde de interesse. Deze rit zou al met ca 2 weken plaatst gaan vinden en er bleek ook een flinke interesse. De definitie daten wordt al snel geprikt en de voorbereidingen komen gelijk op gang. Er worden duidelijk afspraken gemaakt over het hoe en wat op de rit en ook even een inventarisatie van wie er wat kan doen bij een noodgeval.
Op de dag van de rit bestaat de groep uit 11 motoren inclusief berijder/berijdster. Een heel leuk aantal en we hebben er mega veel zin in, nu even duimen of het weervrouwtje ook mee wil werken.
De verwachtingen zijn de dag er voor niet gunstig dus we gaan definitief voor. Helaas moet op het laatste moment één rijder afzeggen wegens een klein maar gevaarlijk defect aan zijn motor dus we gaan met 10.
De ochtend al vroeg uit de veren voor een vrij weekend maar ja met een hele goede reden. 7 uur gaat de wekker en even rustig ontbijten en dan voorbereiden voor de rit. Op de app zijn ook al wat berichten ook van mensen die helaas niet mee kunnen die dag de ons een fijne rit wensen.
Ook even een berichtje naar maatje Erik of hij er zin in heeft en hij blijkt al bij zijn motor te zijn in Dordrecht. Dus gezegd dat hij wel even een bakkie kan komen doen zodat we samen rijden. Na enige tijd hoor ik het aangename gebrom aan kommen en rijdt hij de oprit op. Samen nog even het bakkie en dan alles aantrekken en daar gaan we. Één voor een slaan de Boxers aan en een laatste zwaai naar mijn vriendin die een vrouwendagje met haar dochter heeft gepland.
Vrolijk knorrend en pruttelend rijden wij heel rustig de straat uit om na de rotonden iets meer gas te kunnen geven om met een vrolijke 55 km/u richting Moerdijk te rijden. Daar hebben we met een deel van de groep afgesproken zodat we gezamenlijk naar het ontmoetingspunt bij Arno thuis te rijden. Geen drukte bij de Brienenoord brug dus het gas kan wat verder open en we brommen samen net boven de maximum snelheid de snelweg op. Aangekomen bij het benzine station zien we al snel wat andere motoren met hun berijders staan en wordt er met de eerste mensen kennis gemaakt.

WhatsApp Image 2021-08-29 at 14.42.14 (1).jpg
WhatsApp Image 2021-08-29 at 14.42.14 (2).jpeg

De sfeer is ontspannen en de klik van de app is er ook in real life. Als iedereen op het eerste ontmoetingspunt is gaan we op weg naar Oudenbosch. De motoren worden gestart ieder met hun eigen sound en als een goed gestemd orkest gaan we op weg. Het begint bij de lage bassen en al snel met een aangenaam gezang van twee- en vier-cylinders, of hoor ik daarbij nog ergens de tweede stem van een driecylinder? Gezamenlijk zoeven we over de moerdijkbrug heen en draaien we de A17 op. Voor we het weten zijn we bij Arno, die ons breed lachen opwacht op de oprit voor zijn huis. Hij ontvangt ons met Brabantse gastvrijheid in de tuin en hij heeft al een heleboel croissants klaar liggen en we worden allemaal van Koffie en thee voorzien. Als de laatste ook aanwezig is wordt er nog even de laatste puntjes op de I gezet en de communicatie setjes gekoppeld. Er wordt nog even een groepsfoto gemaakt en de hele stoet gaat op naar onze stalen rossen. Nu zijn we met de volledige bezetting en begint de rit.

20210828_095956.jpg
20210828_100025.jpg


De rit heet “Route naar de Sahara” dus ik ben heel benieuwd wat we gaan zien en meemaken
😉

Het weer is prima bij vertrek en we rijden al snel over heerlijke weggetjes , waar het kan in baksteen formatie en hier leer ik gelijk wat meer motorgebarentaal. Vooral het gebaar dat we even achter elkaar moeten rijden (arm omhoog) kont vaak voor onderweg , maar ook met regelmaat het gebaar van ‘rustig’ (op en neer zwaaien met linker arm) als we mensen met paarden e.d. tegen komen. Ons gebaar word gewaardeerd en we worden gaan met een positief gezwaai begroet. Die kunnen het heel erg waarderen dat we het gebrom en geknor temperen.
Het is een zeer gevarieerde rit, door boerenland en bosweggetjes. We hebben met een paar mensen de route in onze navigatie gezet en merken dat deze programma’s allemaal hun eigen stempel op de track drukken. Soms verzinnen ze spontaan extra lussen on uiteindelijk weer iets verder op de zelfde weg terug te komen. Soms komen we ook ineens een stukje onverharde weg tegen en uiteindelijk komt er ergens in de route ineens ene grote weg opbreking dus even stoppen en beraadslagen. Er is verboden in te rijden maar als het moet mag het wel (zo interpreteren wij het maar) Het is stil en we wagen het er op. Het is een 2e stukje mat minder verhardde weg met wat verhoogde putten als obstakels waar we leuk omheen kunnen rijden.
😊
Sommige van de plaatsjes hebben best grappige namen als: De Do, Heiberg, Achtmaal
Het is even over 11 uur als we bij een eerste stop aankomen.
WhatsApp Image 2021-08-29 at 14.42.20 (2).jpeg
WhatsApp Image 2021-08-29 at 14.42.20 (3).jpg



Dit is bij het plaatsje Wortel, bij een feestzaal en een ruime plek met picknik tafels. Het was zeker even tijd voor de inwendige mens, de twix zijn lekker en een beetje drinken gaat er ook goed in en natuurlijk was het ook nog tijd voor een sanitaire stop. Het gebouw is gesloten maar het is een rustige plek dus dat wordt dan maar in de natuur opgelost.
We gaan weer verder op naar de geplande lunch locatie bij een abdij. Na het starten stuif de enige dame in de groep, even als een jonge hond weg op de verlaten weg en we zien haar snel kleiner worden en aan het einde van de weg een U- bocht maken. De groep volgt iet rustiger en zij haakt weer aan, heerlijk zo dat enthousiasme ook dat is het motor gevoel.
😊

Oh ja die abdij, eer we daar zijn rijden we nog door heel wat plaatsjes in Belgie en ervaren we de nodige betonplaat weggetjes. De kleine landweggetjes zijn in de meerderheid en er zijn ook wat stukjes met wat bredere meerbaanswegen. Voor sommigen de kans om even een klein stukje de kraan wat verder open te draaien en wat pittiger op te trekken. Dan speelt ons orkest wat meer crescendo, maar nog steeds beheert en de maximum snelheid wordt niet serieus overschreden.
20210828_141902.jpg


Tegen 2 uur zijn we bij de lunch locatie, “De Achelse Kluis", een oude abdij de “Sint Benedictus” abdij van Achel. Een mooie plek voor een lunch stop en hoewel ik brood heb meegenomen van huis besluit ik samen met Erik en Marielle om bij het restaurant van de abdij te lunchen. Zo vaak hebben we daar de kans niet voor. Er is niet heel veel keuze maar, dat mag de pret niet drukken, we kiezen allemaal voor ‘Pannetje ei met spek’ smakelijk met een broodje en leuk om even rustig te kletsen en mensen te kijken.
Al snel is het tijd om verder te gaan, terwijl wij terug lopen naar het parkeerterrein gaat de telefoon en dollen we nog even dat we blijven zitten met en biertje. Lachend lopen we de hoek om naar de groep en de machines hebben lang genoeg gerust, ze mogen weer aan het werk. Iedereen stijgt weer op, de startknoppen worden ingedrukt en de ene stem na de andere mengt zich weer in het koor. We kronkelen nog heel wat weggetjes af en dorpen door volgens mij wisselend door Nederland en Belgie. Ergens onderweg komt er nog even een verfrissende klaterbui bij. Ook dit mag de pret niet drukken en ook dat droogt gelukkig al weer snel op. We gaan vlak bij Baarle Hertog definitief terug de grens over om uiteindelijk rond 17:00 aan te komen bij Recreatie gebied ’t Zand, bij het plaatsje Alphen , net even onder Tilburg.

20210828_164717.jpg
WhatsApp Image 2021-08-29 at 14.43.20 (1).jpeg
WhatsApp Image 2021-08-29 at 14.43.19 (2).jpeg



Eindelijk hier is het dan de ‘Sahara’ waar deze rit naar vernoemt is, althans zo concluderen we met zijn allen, want verder hebben we weinig zand gezien. Het is beslist een heerlijk plek om nog even te pauzeren en te kletsen. Zoals zo vaak als je zo met een paar motoren bij elkaar staat, staat komt er weer iemand voorbij die een praatje begint, een paar ouders met kleine kinderen die de machines heel mooi vinden en vragen welke van ieder is. Leuk die onschuld en pappa blijkt ook nog een motor in het schuurtje te hebben maar er niet op te rijden, maar volgens mij zag ik toch een twinkel in zijn ogen toen hij ons zo gezellig bij elkaar zag
😉

We staan nog even te kletsen en na wat overleg besluiten we dat we het een geweldige motor dag achter de rug hebben ( We zijn bij elkaar op dat moment zo’n 7 uur onderweg) en we gaan allemaal weer op de terugweg. Er worden nog wat handen geschud en afscheid genomen en als bonus maakt Marcel nog even van iedereen actiefoto’s terwijl we één voor één weg rijden :] .
WhatsApp Image 2021-08-29 at 14.43.22 (4).jpg


Een heel leuk idee en de foto’s erg leuk geworden.
Zelf heb ik afgesproken met het thuisfront om te gaan BBQ-en en dat Erik ook van de partij is. Aangezien het ook nog een aardig stuk rijden is gaan we vlot op weg. We snorren heerlijk samen achter elkaar aan, terug denkend aan een geweldige dag rond touren met de groep. Zeker snel voor herhaling vatbaar. Terwijl ik dit verslag schrijf is er zelfs al weer een nieuwe datum geprikt, maar helaas kan ik dan zelf niet mee. Het is leuk om te merken dat iedereen zo enthousiast is.

Hoe de BBQ was? Uiteraard heerlijk maar dat is een heel ander verhaal.
 

Bijlagen

  • 20210828_141902.jpg
    20210828_141902.jpg
    378,6 KB · Weergaven: 20
9 oktober 2021 rit naar Austerlitz “Rotterdam e/o Motorritjes”.

De zomer is voorbij en iedereen is op vakantie geweest, de weersverwachting voor dit weekend is “geweldig motorweer” daar gaan we dus met de App-groep wel wat mee doen natuurlijk.
Groepslid Erik heeft net zijn nieuwe Suzuki V-strom 1050 dus die is extra gemotiveerd deze week (of moet ik zeggen gemotorveerd 😉) Die heeft voor het hele weekend diverse ritjes gepland. Maar dit stukje gaat nu over de rit op zondag naar Austerlitz.

Het ontmoeten is in Dordrecht op de Kerkeplaat tegenover de gevangenis. Om ca 9:15 kom ik aan en daar staan al 3 enthousiaste mensen te wachten. IK rijd even net iets voorbij hen, ik werk daar vlak bij en ken de omgeving dus weet dat daar een mooi plekje is voor een soepel U-turn.
Dan stop ik bij de anderen en ik zie Erik glunderen bij zijn nieuwe bike.
Even wat afgestemd over een kleine aanpassing van de route want de A15 staat behoorlijk vast en wij nemen dus de binnendoor route naar Meerkerk. Hier gaan we de rest van de groep treffen. Eén voor een komen de machines met een druk op de knop tot leven en als een mooi baskwartet in goede harmonie rijden we weg. Even bij de lichten wachten en dan gaan we echt los, de mooie bocht naar de brug en dan wat gas er bij. Even opletten voor de flitspaal op de N3, dat zou zonde zijn natuurlijk en dan met een lekker vaartje achter elkaar aan, naar Meerkerk. Hier zien we Mariëlle al staan en de motoren vinden een lekker plekje op het parkeerterrein.
1633873728268.png

Tijd voor een eerste ‘bakkie’ en toilet bezoek en we zijn klaar voor de rit. Ondertussen is ook Stefan aangekomen en gaan we gezamenlijk op weg. Het kwartet in nu een sextet en de stemmen harmoniëren mooi met elkaar. We draaien achter elkaar weer de weg op en ik ben hekkensluiter. Hierbij moest ik even achterblijven bij het invoegen want ik moet een nogal trage auto voor laten. Ik zie de groep al een einde voor me dus wel even de 1200 CC extra diep laten grommen zodat ik weer bij kan komen bij de groep.
Aangekomen bij het echte begin van de route rijden we even een parkeerplaats op zodat iedereen die de route in de navigatie heeft gezet de rit kan starten en daar gaan we Erik als 1e man en zelf neem ik voorlopig even de laatste positie in.
Lekker kronkelend over allerlei leuke weggetjes en door wat straatjes. Op een gegeven moment zie ik op mijn Tomtom dat er een opvallende slinger in de route zit naar links en de groep draait daarmee een industrie gebied in. Even wat ‘verwarring ‘ en overleg tussen de voorrijders. Het lijkt dat de diverse navigatie systemen het niet helemaal met elkaar eens zijn en wat ik al zag we komen na nog twee bochten weer terug op de weg waar ik het einde van de slinger al zag 😊

Dan weer heerlijk verder rijdend mooi bosweggetjes afgewisseld met stukjes provinciale weg waar we allemaal even het gas wat verder open draaien en het karakter van al onze motoren goed kunnen horen.
Het laatste stuk, op naar Austerlitz waar een heuse parkeerwachter met pet ons een plekje voor onze motoren aanwijst. Het is ondertussen tijd om wat te lunchen dus we zoeken een plekje op het terras onder de bomen. Het is heerlijk weer en we zitten lekker in het zonnetje te genieten van boeren omeletten en kroketten met brood. Dan op naar de Pyramide, volgens de parkeerwacht 2 km lopen, maar dat was toch wel ruim genomen want na een klein stukje lopen komen we bij het monument. Het ziet er idd uit als een grote Pyramide met daarop een torentje . Dat kun je beklimmen, maar als groep besluiten we unaniem dat het gezien hebben genoeg is. Een stukje geschiedenis leert ons dat de Pyramide als een stuk werkverschaffing voor soldaten is gebouwd. Zij liever dan ik😉

Dan weer verder en Marcel geeft aan dat hij een stuk van de rit zal filmen. Een fooitje voor de parkeerwacht van 1 van de leden van de groep en daar gaan we weer. Marcel rijdt nu achterop en ik er net voor wat me een leuke stuk opname vin mijn rijden oplevert.
Nog veel meer mooie weggetjes en wat een kastelen van huizen zie je hier in de buurt van Zeist zeg. De ene nog fraaier en groter dan de ander. Dan komen we bij een tunneltje en ja dan kan het niet uitblijven één van de motoren moest even ene flink toontje hoger zingen, ik noem geen naam maar we weten allemaal de naam van de dame😉 De reacties van de mensen was erg leuk en er kwamen duimpjes omhoog. Dan ook nog die spoorweg overgang waar we best wel heel lang voor stil moesten staan. Een paar kindjes aan de overkant van de straat staan enthousiast te zwaaien en natuurlijk zwaaien we dan terug en zien hele blije gezichten.

We rijden nog heel veel leuke weggetjes sommige lekker smal en slingerend. Ergens onderweg is er ook nog een ‘adventure stuk’. De boeren hadden denk ik de weg nogal modderig gemaakt en zijn bezig om deze weer wat schoon te maken. Het gevolg is een dun laagje dunne modder waar we doorheen moeten en dat levert ook wel wat modderspray op. Dat wordt dus de motor schoon maken en bij sommigen we iets meer dan alleen de motor. Ook de mooie nieuwe bike van Erik heeft gelijk zijn eerste doop gekregen en ook die kan een goede wasbeurt gebruiken.

Langs nog veel meer leuke slinger wegen grommend en zoevend zien we nog heel wat moois en gaan we met net iets harde dan officieel mag, maar gelukkig heeft Bromsnor vrij. In Doorn aankomen besluiten we spontaan om nog een afsluitend bakkie te doen. Een leuk terras in het bos waar het wel even zoeken is voor een veilig plek om de brommers neer te zetten want de grond is op veel plekken wat erg zacht voor de standaard, maar dat drukt de pret niet. Op het terras gezeten geeft Erik een rondje want hij heeft een nieuwe baan en het wordt voor iedereen appeltaart en koffie / muntthee. We kletsen nog lekker wat af en de tijd vliegt. We komen wat in Tijdsnood, Althans Erik en ik, want wij hebben nog een etentje dus we besluiten met zijn alleen om het hierbij te laten voor deze route.
We maken nog even een paar groepsfoto's
1633873801968.png


We hebben lekker wat uurtjes gereden en het was een geweldige rit weer. We zijn op tijd thuis zodat we ook van het etentje (wat erg lekker was, maar verder niet met de rit te maken heeft😉 ) kunnen genieten. Zelf heb ik deze dag ruim 260 km gereden en kijk er met veel plezier op terug. Ondertussen heb ik al zo 8000 km gereden met deze motor in deze 10 maanden, iets wat ik nooit verwacht had toen ik mijn eerste lessen nam.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan