Tip:
Probeer een jas te vinden met een uitneembare binnenvoering. Heb ik ook en het bevalt heel erg goed. In de zomer een jas met goede bescherming, mar wel lekker koel en in de winter een veilige jas met een goede warme voering.
Als je er geen haast mee hebt, dan zou ik kijken of je her en der wat uitverkopen kan bezoeken. Dat kan al snel een hoop geld schelen (spreek uit ervaring
). Helm niet op bezuinigen, zoek er eentje uit die ECHT goed zit, zonder drukpunten.
Op de beurs van Utrecht heb ik handschoenen van 40,- euro gekocht, doen volgens mij niks onder voor duurdere handschoenen (behalve de looks dan
). Vorige week vrijdag nog een schuiver gemaakt met iets van 40km/u en de handschoenen zijn nog helemaal heel (evenals de rest van m'n pak
).
Als je voor een motor gaat kijken, dan zou ik proberen om iemand met ervaring mee te nemen en die ook proef te laten rijden. Als beginner heb (ik ook) je te weinig ervaring om echt goed aan te voelen of een motor nou wel of niet goed is. Het zal wel rijden, maar het gaat meer om het technische gedeelte waarnaar gekeken moet worden.
Ben je een dame (lijkt er wel op gezien de naam)? Als je eventjes lief met je ogen knippert zijn er vast genoeg mannelijke MF'ers die maar te graag een proefrit willen maken (op de motor!)
Kilometerstanden zeggen ook niet altijd alles. Zo heb ik liever een motor met 60.000km toergebruik en goed onderhoud, dan een motor met 15.000km ragwerk erop.
Let op de stepjes, als de versleten zijn kan je ervan uitgaan dat ze goed gebruikt zijn. Schaamranden zijn ook een leuke indicatie. Is er nog een ruime schaamrand over, dan zal het geen sportieve rijder zijn geweest. Als de vellen eraan hangen, dan weet je dat de eigenaar er goed hard mee door de bochten is geweest.
Moet je trouwens voor een 25kw motor of mag je vol vermogen?
Nog leuker, wanneer mag/ga je afrijden
?
Owja, als je een vrouw bent, succes met de humor