Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Gebrek aan vermogen word gemaakt door de waanzin van de bestuurder….Ook niet aan het gebrek aan vermogen?
Dit is bij een hele serie en decennia lang bij verschillende type Boxers.Ik heb niet het hele topic doorgelezen... Maar ik denk dat het vervangen van een accu in een BMW R1150RT hier wel thuis hoort...
Ondanks de geniale (over)engineering van deze motoren, hebben ze bij het bepalen van de locatie van de accu echt liggen slapen. De hele zijkant moet demonteert worden om er bij te komen (en das best wel heel veel plastic)
De R1100S in 1998 is nog mijn nachtmerrie.Als ik me goed herinner (meer dan 30 jaar geleden) zat bij mijn R100RS de accu wel onder het zadel maar kon hij niet tussen de buizen van het subframe door naar boven. De accu moest eerst naar voren zodat het luchtfilterhuis er eerst uit moest.
De tank eraf, aanzuigbuizen eraf, luchtfilterhuis eruit en dan de accu eruit. Nou ja, nog lang niet zo erg als bij zijn nazaten maar lichtelijk omstandig.
Het kon wel, al ging dat ook niet vanzelf. Dat bakje onder het zadel weghalen, expansievat kantelen, de ECU los halen en met een twist de accu een kwart slag draaien en optillen.Als ik me goed herinner (meer dan 30 jaar geleden) zat bij mijn R100RS de accu wel onder het zadel maar kon hij niet tussen de buizen van het subframe door naar boven. De accu moest eerst naar voren zodat het luchtfilterhuis er eerst uit moest.
De tank eraf, aanzuigbuizen eraf, luchtfilterhuis eruit en dan de accu eruit. Nou ja, nog lang niet zo erg als bij zijn nazaten maar lichtelijk omstandig.
Je kunt motor ook een paar keer verzetten hoe moeilijk kan het wezen.Ergste schijtklus is voor mij het smeren van de ketting. Niet omdat het zo moeilijk is maar omdat het zo vaak moet en de fabrikant het totaal niet interesseert. Een middenbok kan er niet meer vanaf. Je zult dus zelf iets moeten knutselen (paddockstand, smeersysteem enz.) In de autowereld zou zoiets totaal onacceptabel zijn. Motorrijders vinden het normaal. Terwijl het prima op te lossen is (gesloten kettingkast, af-fabriek smeersysteem, middenbok). Nog afgezien van ontwerpkeuzes als riem en cardan,
niet zo janken en je als een kerel (echte motorrijder) gedragen.Ergste schijtklus is voor mij het smeren van de ketting. Niet omdat het zo moeilijk is maar omdat het zo vaak moet en de fabrikant het totaal niet interesseert. Een middenbok kan er niet meer vanaf. Je zult dus zelf iets moeten knutselen (paddockstand, smeersysteem enz.) In de autowereld zou zoiets totaal onacceptabel zijn. Motorrijders vinden het normaal. Terwijl het prima op te lossen is (gesloten kettingkast, af-fabriek smeersysteem, middenbok). Nog afgezien van ontwerpkeuzes als riem en cardan,
Hier vier manieren om uit te kiezen; twee achterbokken, een hefboom voor de hele motor en een verstelbaar pootje voor onder de achterbrug.Je kunt motor ook een paar keer verzetten hoe moeilijk kan het wezen.
Cardanmotoren waren er al in 1903......niet zo janken en je als een kerel (echte motorrijder) gedragen.
Thuis zet je hem in 1 sec op de paddockstand
onderweg op de zijstandaard trek je de motor naar je toe zodat achterwiel los komt, en spuiten en draaien.
Ongeveer 15 sec.
Motor met cardan is geen motor
over een motor met een riem praten we niet eens
Of electrisch.Cardanmotoren waren er al in 1903......
pfff, on topic
Expansievat? ECU, op een R100? Die scheepsaccu draaien?Het kon wel, al ging dat ook niet vanzelf. Dat bakje onder het zadel weghalen, expansievat kantelen, de ECU los halen en met een twist de accu een kwart slag draaien en optillen.
Het ging over een K100, dacht ik te begrijpenExpansievat? ECU, op een R100? Die scheepsaccu draaien?
Het schijnt mogelijk te zijn om het subframe achterover te kantelen, maar dat heb ik nooit geprobeerd. Het luchtfilter en de inlaatbuizen liggen er zo af.
Gewoon punt van een schroevendraaier met isolatie tape in pakken en tikken ( doet HK ook zo )'Even' de veer voorspanning van mijn Dominator wat opschroeven. Oke, het luchtfilterhuis valt om de veer heen dus kan er niet bij. Dan maar even het luchtfilterhuis loshalen. Zijkappen los, zadel er af. Accu er uit, deksel van het luchtfilterhuis er af. Nee, niet links uit het frame, niet rechts uit het frame, ook te breed om tussen de bovenste frame buizen te passen. Toch maar het WPH er op naslaan. Oke, compleet achterspatbord en kofferdrager moeten er ook af, 10 stekkers voor elektronica er af, één uitlaat loshalen en ja hoor, eindelijk genoeg ruimte. Wie verzint dit soort grappen?
Zo gaat dat volgende keer inderdaad Moet je de schroevendraaier wel ergens kunnen plaatsen zodat je met de ring mee tikt.Gewoon punt van een schroevendraaier met isolatie tape in pakken en tikken ( doet HK ook zo )
Als je 140 kilo bent en dan met duo passagier wil rijden dan moet je wel.Ik blijf er gewoon vanaf Heb er de ballen verstand van