De Fazerrijders M/V hangplek deeltje 8

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ok, dat klinkt prima! Heb je nog tips, waar ik deze velglinten kan kopen (in deze kleur en die zo gemakkelijk te plakken zijn). Heb anderen inderdaad gehoord over een rol, wat een hels karwei zou zijn..

Een beetje motorzaak heeft deze gewoon hangen (17") . Eerst je velgrand goed ontvetten voor je gaat plakken
 
Hmm..Marloes, Nou jij ben wat motor betreft veel technischer dan ik. Een Tip :
Ik ben een beetje gemakkelijk/praktisch van aard. Mijn banden moesten vernieuwd worden en toen had ik een rolletje mee genomen. De banden boer heeft zo'n draai plateau en kost hem 1-3 min. extra voor de strippen. Ik moest alleen zo'n geleider betalen.
Ik weet niet wanneer je nieuwe banden moet hebben en of je banden boer dat wilt doen.
Ik was bij Frank in Purmerend geweest.(e-mail:switser@afsmotorparts.nl).
In regio R'dam zal vast ook gelijke banden boer.
 
De rode kleur die je in velglinten kan krijgen komt aardig overeen met de rode kleur die jij zoekt.
Plakken is een eitje aangezien je ze in segmenten erop moet plakken. ( 4 stuks per kant)

Je kan ook velglint op de rol kopen maar dat is meer werk.
Ok goede tip. Ik had dus velglint bij louis.de besteld en dat was idd 1 rol (voor zowel voor als achterwiel). Ik heb geen middenbok dus ik ben al maanden aan het bedenken hoe ik dat aan kan gaan pakken. Maar als ze uit 4 segmenten bestaan is het natuurlijk veel makkelijker te doen. Misschien dan toch maar een paar euro uitgeven en deze bestellen. Zit ik alleen met dezelfde vraag, welke maat adviseren jullie?
 
Ok goede tip. Ik had dus velglint bij louis.de besteld en dat was idd 1 rol (voor zowel voor als achterwiel). Ik heb geen middenbok dus ik ben al maanden aan het bedenken hoe ik dat aan kan gaan pakken. Maar als ze uit 4 segmenten bestaan is het natuurlijk veel makkelijker te doen. Misschien dan toch maar een paar euro uitgeven en deze bestellen. Zit ik alleen met dezelfde vraag, welke maat adviseren jullie?


Euh.. De velgmaat is vast . Dat is 17 inch. Ik neem aan dat jij de breedte bedoeld? Ik heb ongeveer 8 a 10 mm erop zitten. weet dat niet uit mijn hoofd. Je koopt ze trouwens op een vel per wiel. Daarop zitten 8 segmenten
Zal eens kijken of ik ergens een picca heb hoe het op de brommert staat

Eerst 2 maal de oude brommert..
full

full

En dit is de huidige brommert
full
 
Euh.. De velgmaat is vast . Dat is 17 inch. Ik neem aan dat jij de breedte bedoeld? Ik heb ongeveer 8 a 10 mm erop zitten. weet dat niet uit mijn hoofd. Je koopt ze trouwens op een vel per wiel. Daarop zitten 8 segmenten
Zal eens kijken of ik ergens een picca heb hoe het op de brommert staat

Eerst 2 maal de oude brommert..
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit is de huidige brommert
[afbeelding]

Die Fazer heb ik ook! (de eerste) en die wielen wil ik ook :D
Is dit dat lint wat jij online besteld hebt via die link die ik eerder al kreeg?
 
DutchShogun is mijn broertje :P Die FZS is eerst van mij geweest :) Hij is niet zo actief meer op dit forum...
Ik ben dan ook 'verantwoordelijk' voor de rode rimstriping...
Zal vanmiddag wel eens kijken hoe breed de rimstriping is die erop zit. Maar je moet zowiezo voorgevormde kopen. Die heb ik toen laten plakken door ons pap, die heeft een wat vastere hand dan mij :P
Wij hebben het geluk dan ons pap monteur is, dus komt altijd makkelijk uit met de motor.

Voor het plakken van de rimstriping hebben we de hele velgen eruit gehaald. Toen eerst gespoten, want dat was ook nodig. En vervolgens na het uitharden van de velgen de rimstriping er in delen opgeplakt. Gezorgd dat de rimstriping mooi nat was, zodat je eventueel nog kon schuiven. Motor vervolgens weer terug op zijn wielen gezet, en paar daagjes niet gebruikt zodat de stickers goed kunnen hechten.

De voorgevormde is 20 keer makkelijk te plakken dan de rimstriping die je op een rolletje moet kopen. Deze had ik voor mijn vriendin gekocht en vervolgens zijn we daar bijna anderhalf uur mee bezig geweest voordat het een beetje fatsoenlijk op de velgen zat. Iets wat recht is plakt namelijk niet zo makkelijk rond... En nu ziet het er netjes uit, maar als je het vergelijkt met mijn 'oude' FZS, dan kijkt dat veel netter.
 
Euh.. De velgmaat is vast . Dat is 17 inch. Ik neem aan dat jij de breedte bedoeld? Ik heb ongeveer 8 a 10 mm erop zitten. weet dat niet uit mijn hoofd. Je koopt ze trouwens op een vel per wiel. Daarop zitten 8 segmenten
Zal eens kijken of ik ergens een picca heb hoe het op de brommert staat

Eerst 2 maal de oude brommert..
[afbeelding]
[afbeelding]
En dit is de huidige brommert
[afbeelding]
Ik bedoel idd de breedte, dat is toch ook een maat? :P

Maar het ziet er netjes uit!
 
Laatst bewerkt:
Waar kan ik deze sticker(s) kopen/bestellen??

full


Bij mij zitten ze niet op de topkuip...
 
Laatst bewerkt:
Gisteren via MP voor weinig een splinter nieuw Givi topkoffer rack kunnen kopen, zat nog helemaal in de doos, nooit gebruikt. De man had deze set gekocht, maar besloot toch alleen met zijkoffers te gaan rijden.

Gisteravond meteen gemonteerd, dat was nog wel ff een klus, hele kontje moest van de FZ1 af om twee ophang beugels te kunnen monteren. Al met al een kleine 3 uur werk geweest voor mij als niet echt goede sleutelaar.

Vandaag bij mijn dealer een showroom model Givi Monolock E470 SimplyIII topkoffer erbij gekocht, met een leuke korting.
Dan is mijn motor nu echt klaar voor weekendjes weg, ik werd echt simpel van het geklooi met tassen achterop etc.

Daarnaast wilde ik toch een complete kofferset voor als ik met mijn vriendin achterop tripjes ga maken. Dus nu meteen voor niet al te veel geld een leuk begin van de kofferset kunnen maken.

Even een fotoimpressie van het proces en het eindresultaat.

GroteFoto-QXWNLPZI.jpg


GroteFoto-QXWNLPZI.jpg


GroteFoto-OFM6CL3L.jpg


GroteFoto-GM6O7Z3L.jpg


GroteFoto-OFGV7DE3.jpg


GroteFoto-LZER7JQO.jpg


GroteFoto-ONKMVWYH.jpg
 
Gisteren via MP voor weinig een splinter nieuw Givi topkoffer rack kunnen kopen, zat nog helemaal in de doos, nooit gebruikt. De man had deze set gekocht, maar besloot toch alleen met zijkoffers te gaan rijden.

Gisteravond meteen gemonteerd, dat was nog wel ff een klus, hele kontje moest van de FZ1 af om twee ophang beugels te kunnen monteren. Al met al een kleine 3 uur werk geweest voor mij als niet echt goede sleutelaar.

Vandaag bij mijn dealer een showroom model Givi Monolock E470 SimplyIII topkoffer erbij gekocht, met een leuke korting.
Dan is mijn motor nu echt klaar voor weekendjes weg, ik werd echt simpel van het geklooi met tassen achterop etc.

Daarnaast wilde ik toch een complete kofferset voor als ik met mijn vriendin achterop tripjes ga maken. Dus nu meteen voor niet al te veel geld een leuk begin van de kofferset kunnen maken.

Even een fotoimpressie van het proces en het eindresultaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Mooi gedaan, maar.................
Ik vind het zooooooooooooooo lelijk. :r :r :r
Dit is voor mij nog steeds de reden om met tassen te klooien.
 
Als ik baggage heb, stuur ik m'n vriendin wel in de auto of rijd ik zelf :P

Nee, ik kan begrijpen dat het harstikke handig is! Zeker als je vaak gaat touren en veel spullen meeneemt. Echter rijd ik te sportief en als we écht gaan touren gaat er een rugzak mee *O*

Heel veel plezier met de koffer, is altijd een goede aanschaf! ;)
 
Hmmz.. doe jeje best voor een mooi strak kontje... krijgt ie een tumor :X

sorry vince maar het is eigenlijk echt geen porum.... maar goed... we kunne allemaal lulle wat we willen, tis wel verdomd handig :P
 
Yes! Eindelijk mijn topique gevonden! :)

Een happy FZS600 rijder meldt zich. Eind '08 aangeschaft van een verwaarlozer! Sindsdien heb ik de fiets een 20 duizend kilometer mogen schenken. Vorig jaar naar Oostenrijk en terug, dit jaar hebben we allen drie (din, fzs en ik) honger naar meer. We gaan op de bonnefooi rijden naar Oostenrijk/Italie :)

Vriendelijke motorblok met toch best wat pit, laat zich heerlijk sturen. Hier ga ik nog heeel veeulll kilometers mee rijden! :]

Pics van vorig jaar :
637119658_5__cxJ.jpeg

636943572_5_uW7M.jpeg

653757911_5_ySjn.jpeg

637120283_5_r2zq.jpeg
 
Yes! Eindelijk mijn topique gevonden! :)

Een happy FZS600 rijder meldt zich. Eind '08 aangeschaft van een verwaarlozer! Sindsdien heb ik de fiets een 20 duizend kilometer mogen schenken. Vorig jaar naar Oostenrijk en terug, dit jaar hebben we allen drie (din, fzs en ik) honger naar meer. We gaan op de bonnefooi rijden naar Oostenrijk/Italie :)

Vriendelijke motorblok met toch best wat pit, laat zich heerlijk sturen. Hier ga ik nog heeel veeulll kilometers mee rijden! :]

Pics van vorig jaar :
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

:W
Welkom :)
 
Gisteren via MP voor weinig een splinter nieuw Givi topkoffer rack kunnen kopen, zat nog helemaal in de doos, nooit gebruikt. De man had deze set gekocht, maar besloot toch alleen met zijkoffers te gaan rijden.

Gisteravond meteen gemonteerd, dat was nog wel ff een klus, hele kontje moest van de FZ1 af om twee ophang beugels te kunnen monteren. Al met al een kleine 3 uur werk geweest voor mij als niet echt goede sleutelaar.

Vandaag bij mijn dealer een showroom model Givi Monolock E470 SimplyIII topkoffer erbij gekocht, met een leuke korting.
Dan is mijn motor nu echt klaar voor weekendjes weg, ik werd echt simpel van het geklooi met tassen achterop etc.

Daarnaast wilde ik toch een complete kofferset voor als ik met mijn vriendin achterop tripjes ga maken. Dus nu meteen voor niet al te veel geld een leuk begin van de kofferset kunnen maken.

Even een fotoimpressie van het proces en het eindresultaat.

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]

[afbeelding]


Heb precies dezelfde koffer op mijn 600tje :)

Gaat een hoop in hoor :o
 
Hmmz.. doe jeje best voor een mooi strak kontje... krijgt ie een tumor :X

sorry vince maar het is eigenlijk echt geen porum.... maar goed... we kunne allemaal lulle wat we willen, tis wel verdomd handig :P

Denk maar niet dat ik met die koffer en het kofferrek blijf rijden, het rek is er met 6 boutjes weer in een paar minuten af te halen.
Dus het rek zit er alleen op als ik een weekendje ofzo wegga of als ik met mijn vriendin achterop op vakantie ga.

Rest van de tijd ligt het rek in de schuur, dan zie je niet aan de motor dat er een rek op heeft gezeten.
 
Denk maar niet dat ik met die koffer en het kofferrek blijf rijden, het rek is er met 6 boutjes weer in een paar minuten af te halen.
Dus het rek zit er alleen op als ik een weekendje ofzo wegga of als ik met mijn vriendin achterop op vakantie ga.

Rest van de tijd ligt het rek in de schuur, dan zie je niet aan de motor dat er een rek op heeft gezeten.


oooooh! dan valt t allemaal wel mee :)
 
Denk maar niet dat ik met die koffer en het kofferrek blijf rijden, het rek is er met 6 boutjes weer in een paar minuten af te halen.
Dus het rek zit er alleen op als ik een weekendje ofzo wegga of als ik met mijn vriendin achterop op vakantie ga.

Rest van de tijd ligt het rek in de schuur, dan zie je niet aan de motor dat er een rek op heeft gezeten.

wat mij opvalt is dat de beugel alleen onderaan vast zit? of zie ik dat verkeerd? Dan snap ik dat de max load van dat rek maar 3 kg is.

je hebt nu de E470 simply gekocht. De originele 46L van Yamaha past er ook op. (is dezelfde bak van givi, alleen een andere deksel). die kan ook in de kleur van je motor (bijna allemaal behalve lava red).
46L-topcase-studio-FZ8_HR.jpg
 
Zo, ook maar even instappen hier. Ben sinds gisteravond de trotse eigenaar van een 2004 FZ6 Faser met maar liefst 2650KM op de teller. Eigenlijk een nieuwe fiets dus.

Had een Suzuki GSR600A nieuw gekocht zonder eerst proef te rijden (stom stom stom) en dat naked rijden blijkt dus niets voor mij.

Zal binnenkort wel een paar foto's plaatsen.

Ik heb overigens ook zo'n Yamaha topkoffer (46L versie) maar bij mij mag er 5KG in. Draagconstructie is ook iets anders. Zit bij mij bevestigd op de achter handgrepen.

Heerlijke fiets die Fazer! Ga ik een hoop plezier aan beleven.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan