De Fazerrijders (M/V) hangplek deeltje 9

Status
Niet open voor verdere reacties.
Opgebouwd eerst vertrouwd raken met de machine. Zo rustig aan opbouwen ;)

De eerste keer snelweg tijdens mijn rijles vond ik 100 km/u al hard en vooral die wind vond ik niet meer normaal.

Je went aan hoge snelheden, helemaal wanneer je een tijdje in Duitsland rijdt voor een of andere vakantie bestemming. In nederland rij ik over het algemeen iets rustiger op de snelweg, maar dit is meer ivm evt bekeuringen.
 
kawazaki zzr1100 top gereden 280km/h zonder uitloop.
fz1 fazer met tandwielen 16-47 top 240 km/h GPS zonder uitloop.

De R1 heeft inderdaad minder luchtweerstand, is lichter en heeft meer pk's en koppel dan de fz1.

Accelereren naar de topsnelheid, als lekker plat door de bochtjes gaan, is fun om te doen en maken het motorrijden leuk. Net als zelf je onderhouds beurten doen en bandjes vervangen en niet te vergeten ritjes in de Eifel *O*
Ieder z'n ding he :]
 
Laatst bewerkt:
De eerste keer snelweg tijdens mijn rijles vond ik 100 km/u al hard en vooral die wind vond ik niet meer normaal.

Je went aan hoge snelheden, helemaal wanneer je een tijdje in Duitsland rijdt voor een of andere vakantie bestemming. In nederland rij ik over het algemeen iets rustiger op de snelweg, maar dit is meer ivm evt bekeuringen.
:^
Als je uit Duitsland komt en je moet terug naar 100 kmu wil je al afstappen zo ben je aan rapper gewent. _O-
 
Lekker bochtjes rijden en goede controle over de motor is eigenlijk veel belangrijker dan hoge snelheden halen.
Hard rechtdoor is eigenlijk heel saai.

He gevoel van vrijheid en natuurlijk de kick van de accelleratie (lastig woord :? ) is natuurlijk het gevoel wat bij motorrijden hoort :] :]

BTW:
nog 47 posts en er moet een deel 10 geopend worden!!
 
Laatst bewerkt:
Lekker bochtjes rijden en goede controle over de motor is eigenlijk veel belangrijker dan hoge snelheden halen.
Hard rechtdoor is eigenlijk heel saai.

He gevoel van vrijheid en natuurlijk de kick van de accelleratie (lastig woord :? ) is natuurlijk het gevoel wat bij motorrijden hoort :] :]
:^
 
Ik ben van plan van de zomer een tocht door oost europa te maken, liefst ook zo weinig mogelijk snelweg. :)

Iemand toevallig zoiets gedaan?
 
Zou een R1 niet een hogere top hebben door de beter aerodynamica?
Luchtweerstand is je grootste vijand op deze snelheden. Viel me trouwens op dat de FZ1 geen ram air heeft. Misschien dat dit ook nog scheelt op snelheden boven de 200.

Grappig trouwens dat je top met kortere verhouding hoger is. De 6 is dus eigenlijk een overdrive.

260 echte kilometers moet dus wel mogelijk met een iets langere vertanding :P

Ben zelf nog niet verder gekomen dan 250 op de FZ1 op de teller.
Met de TLR heb ik 290 op de teller gereden, toen was de koek ook echt op.


In de standaard configuratie liep de mijne 261 op de teller en dat is 245 op de GPS.
Hij liep nog niet in de begrenzer.
De FZS600 deed 235 op de teller en dat was 217 op de gps.
 
Lekker bochtjes rijden en goede controle over de motor is eigenlijk veel belangrijker dan hoge snelheden halen.
Hard rechtdoor is eigenlijk heel saai.
Inderdaad. Maar het is leuk om wel eens een keertje te doen })
He gevoel van vrijheid en natuurlijk de kick van de accelleratie (lastig woord :? ) is natuurlijk het gevoel wat bij motorrijden hoort :] :]
Inderdaad. en dat voel je heel goed op een 4 cylinder
BTW:
nog 47 posts en er moet een deel 10 geopend worden!!

Hint begrepen.. Ik wil hem wel aanmaken als er geen anderen zijn die het willen doen.
Iemand nog ideet-jes voor een pakkende titel?
 
Laatst bewerkt:
Heb overigens nog een vraagje aan jullie...

Xenon. Heeft iemand het, welk setje heb je en waarvandaan?

Ik wil mn 1000 nl. voorzien van het witte licht.

Goede vraag,
ik ben ook een beetje aan 't rondkijken voor m'n fz-6

Alleen ben je dan direct aan 2 sets gebonden (H4 en H1 (?) )

Iemand goede en goedkope ervaringen?
 
Topsnelheden...... tsja,

Op mij FZS600 heb ik 1 keer 185 gereden, en da's eigenlijk veel te hard voor zo'n motor.
Ik dierf ook niet harder meer.
Dat zal de leeftijd wel zijn, je wordt wat voorzichtiger, of eigenlijk beter, je wordt wat verstandiger en gaat van andere dingen genieten.

Maar goed, ik ben ook jong geweest, en had toen een Ducati 851 Strada. Als'tie niet kapot was reed ik daar op. 1 keer met 225 over de stormvloedkering bij de Oosterschelde gereden....
Dat zou ik nu echt niet meer durven, en ook niet willen.

En als ik er aan terug denk.. stel dat de Duc op die snelheid wederom kapot was gegaan, ik moet er niet aan denken!
 
Laatst bewerkt:
Lekker bochtjes rijden en goede controle over de motor is eigenlijk veel belangrijker dan hoge snelheden halen.
Hard rechtdoor is eigenlijk heel saai.

He gevoel van vrijheid en natuurlijk de kick van de accelleratie (lastig woord :? ) is natuurlijk het gevoel wat bij motorrijden hoort :] :]

BTW:
nog 47 posts en er moet een deel 10 geopend worden!!

Helemaal mee eens hoor, hard rechtdoor kan in principe iedere mafketel, heb je weinig kunde voor nodig.
Uiteraard is het wennen aan snelheid, en bij mij went echt hoge snelheid tot nu toe niet. Alles boven de 200 voelt nog steeds als serieus hard. (maar af en toe vind ik het stiekum ook wel leuk)
Ik haal mijn plezier en kick van het motorrijden ook veel meer uit mooie bochten rijden en lekker uitaccellereren (nog zo'n lastig woord...) uit de bochten.
 
Ik ben van plan van de zomer een tocht door oost europa te maken, liefst ook zo weinig mogelijk snelweg. :)

Iemand toevallig zoiets gedaan?

Ik heb dat een paar keer gedaan echt heel mooi rijden en je bent als motorrijder nog welkom in die landen niet dat de kinderen met de vingers in hun oren staan omdat mamma heeft gezegd dat motoren herrie maken maar ze staan meer enthousiast te zwaaien langs de weg.
Alleen als je motor nog netjes is zeker met een volle kuip wel alles goed afplakken anders heb je erg veel steenslag voor je weer thuis bent.

Hotels/pensions zijn er ruim voldoende en goed betaalbaar.Als je er in de buurt komt is roemenie echt heel bijzonder om doorheen te rijden en ook erg mooi zo'n groot verschil in ontwikkeling in maar een paar honderd kilometer is bijna niet te geloven maar sommige delen wel erg slechte wegen
 
Ik heb me ook nog geen eens voorgesteld zie ik net. Ben Rene en kom uit Monnickendam (iets boven Amsterdam). Heb sinds vandaag mijn rijbewijs en de fazer 600 uit 2002 staat al in de schuur :). Morgen dus voor het eerst een flink stuk rijden als alles goed gaat.

Al genoemd maar jij gaat straks zo vaak de zeedijk naar Marken rijden! Heerlijke weg is dat. Vooralsnog de eerste (en enige) weg waar ik er achter kwam dat een fzs600 ook op één wiel kan
 
Zo, het is druk hier!
Lees je even een paar dagen niet en meteen staan er hele pagina's vol. Topsnelheid, tja, euuhhh....met de 1000 heb ik wel eens een minuut of 10 200km/uur (op de teller) gereden. Volgende dag een stijve nek..;) Vandaag nog wel lekker een stukje gereden en meteen van de gelegenheid gebruik gemaakt om nog wat foto's te maken zoals de fazert er nu bij staat.
full
 
hoi,

juist van achter het ruitje liggen krijg je pijn in je nek...als je tenminste nog voor je wilt kijken ;)

Die uitlaat wordt ook wel behoorlijk gepoetst. De downpipes zijn nog origineel, de demper (+ linkpijp) is er vorig jaar nieuw opgezet....hier nog een paar close ups.
full
 
Je kont helemaal naar achter schuiven op het zadel helpt vaak behoorlijk als je achter het ruitje gaat liggen, komt er minder druk op de nek voor het omhoog buigen van je hoofd.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan