De 'fun' is eraf...

Ja. uiteraard, ik ben niet de enige...

Ik alterneer het hele jaar door motor en auto, afhankelijk van of ik ook mijn kinderen moet vervoeren of niet en van het weer...
Van de winter wint de auto wel net wat vaker,...
 
Heerlijk temperatuur, en rustig op de weg…fun toch…

IMG_5733.jpeg
 
Vorige zaterdag mijn Superduke GT weer gaan ophalen na herstelling, toch een drietal weken zonder gezeten.

Het ritje naar huis heeft me toch weer doen nadenken. Ben de motormicrobe sowieso niet kwijt maar die GT is toch veel te veel machine voor wat ik ermee doe. Op circuit ga ik er nooit mee rijden, snelle wegen in Duitsland opzoeken doe ik ook niet want daar heb ik toch geen tijd voor. Een weekje eropuit met andere 'motards' lukt me ook niet, weer wegens tijdsgebrek (groot gezin, met 4 kids en heel druk met het werk, etc.) Uiteindelijk rest er enkel af en toe eens een ritje van een uurtje, twee uurtjes en dan weer de stalling in voor een tweetal weken.

Dus, ik ga de GT toch wegdoen en voor iets 'rustigers' gaan. Terug naar mijn 'eerste type' motor. Dat was een Royal Enfield Continental GT, goeie motor, maar uiteindelijk speelde de zithouding me parten. Had ik dan een Interceptor gekocht ipv van een hele omweg te maken via aan Suzuki V-Strom en een Kawasaki Z900RS om dan uiteindelijk bij mij GT 'beest van een motor' te belanden, dan was de kous waarschijnlijk meteen af geweest.
Ik rijd nu constant met mijn oog op de snelheidsmeter, want de wegen staan vol met flitspalen en trajectcontroles. Je kan je neus niet snuiten of ze hebben het gezien, bij manier van spreken.
Het beste wat ik dus kan doen is wat 'onthaasten' en een motor kiezen die me het nodige plezier verschaft bij lagere snelheden. Iets praktischer, makkelijker vast te pakken en waarvoor je geen half uur bezig bent om je gear aan te doen.

Ik heb dan ook een afspraak gepland voor een proefrit met een Kawasaki W800. Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van de GT, maar goed, heb er veel goeie dingen over gehoord en ik wil dat wel eens testen om te zien of het klopt.

Eigenlijk ook een slecht moment : we zijn halverwege juni en als de leveringstermijnen zo lang zijn als bij de auto's, dan zal het niet meer voor dit jaar zijn (twee weken geleden onze nieuwe auto opgehaald na 10 lange maanden wachten).
Nu, dat wisten we op voorhand, maar hoe zit het met de motorsector, en dan meer bepaald bij Kawasaki (België). Iemand die daar toevallig zicht op heeft ?
 
Vorige zaterdag mijn Superduke GT weer gaan ophalen na herstelling, toch een drietal weken zonder gezeten.

Het ritje naar huis heeft me toch weer doen nadenken. Ben de motormicrobe sowieso niet kwijt maar die GT is toch veel te veel machine voor wat ik ermee doe. Op circuit ga ik er nooit mee rijden, snelle wegen in Duitsland opzoeken doe ik ook niet want daar heb ik toch geen tijd voor. Een weekje eropuit met andere 'motards' lukt me ook niet, weer wegens tijdsgebrek (groot gezin, met 4 kids en heel druk met het werk, etc.) Uiteindelijk rest er enkel af en toe eens een ritje van een uurtje, twee uurtjes en dan weer de stalling in voor een tweetal weken.

Dus, ik ga de GT toch wegdoen en voor iets 'rustigers' gaan. Terug naar mijn 'eerste type' motor. Dat was een Royal Enfield Continental GT, goeie motor, maar uiteindelijk speelde de zithouding me parten. Had ik dan een Interceptor gekocht ipv van een hele omweg te maken via aan Suzuki V-Strom en een Kawasaki Z900RS om dan uiteindelijk bij mij GT 'beest van een motor' te belanden, dan was de kous waarschijnlijk meteen af geweest.
Ik rijd nu constant met mijn oog op de snelheidsmeter, want de wegen staan vol met flitspalen en trajectcontroles. Je kan je neus niet snuiten of ze hebben het gezien, bij manier van spreken.
Het beste wat ik dus kan doen is wat 'onthaasten' en een motor kiezen die me het nodige plezier verschaft bij lagere snelheden. Iets praktischer, makkelijker vast te pakken en waarvoor je geen half uur bezig bent om je gear aan te doen.

Ik heb dan ook een afspraak gepland voor een proefrit met een Kawasaki W800. Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van de GT, maar goed, heb er veel goeie dingen over gehoord en ik wil dat wel eens testen om te zien of het klopt.

Eigenlijk ook een slecht moment : we zijn halverwege juni en als de leveringstermijnen zo lang zijn als bij de auto's, dan zal het niet meer voor dit jaar zijn (twee weken geleden onze nieuwe auto opgehaald na 10 lange maanden wachten).
Nu, dat wisten we op voorhand, maar hoe zit het met de motorsector, en dan meer bepaald bij Kawasaki (België). Iemand die daar toevallig zicht op heeft ?
Auto's worden in de fabriek op bestelling gemaakt in verband met de wensen van de klant. Motoren worden standaard geproduceerd en door de dealer aangepast aan de wensen van de klant. Dat houdt in dat de levertijd kort is, tenzij het model uitverkocht is.
Dat onthaasten met een langzamere motor vind ik een goed idee.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb dan ook een afspraak gepland voor een proefrit met een Kawasaki W800. Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van de GT, maar goed, heb er veel goeie dingen over gehoord en ik wil dat wel eens testen om te zien of het klopt.
de nieuwe versie? dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring van de proefrit :)
heb er een hele tijd terug eentje gehuurd en vond het een fijne motor.
maar het is wel weer ouderwets rekenen met kilometers en voor je rit in de tank kijken.
ik schonk daar te weinig aandacht aan en kwam daardoor (nadat ik onderstaande foto had genomen) met een lege tank stil te staan bij de sluizen bij wijk bij duurstede...
full
 
Ik (63 ondertussen) heb vorig jaar een mooie groene Guzzi V85tt aangeschaft, omdat mijn vriendin een slechte heup heeft en lage voetsteunen nodig heeft. De trekkracht is echter nogal beperkt en bij stoplichtsprintjes gaat vooral de koppeling stinken. Gelukkig heb ik ook nog een Speed Triple achter de hand, ff wat kleine reparaties doen deze week.
 
Laatst bewerkt:
Vorige zaterdag mijn Superduke GT weer gaan ophalen na herstelling, toch een drietal weken zonder gezeten.

Het ritje naar huis heeft me toch weer doen nadenken. Ben de motormicrobe sowieso niet kwijt maar die GT is toch veel te veel machine voor wat ik ermee doe. Op circuit ga ik er nooit mee rijden, snelle wegen in Duitsland opzoeken doe ik ook niet want daar heb ik toch geen tijd voor. Een weekje eropuit met andere 'motards' lukt me ook niet, weer wegens tijdsgebrek (groot gezin, met 4 kids en heel druk met het werk, etc.) Uiteindelijk rest er enkel af en toe eens een ritje van een uurtje, twee uurtjes en dan weer de stalling in voor een tweetal weken.

Dus, ik ga de GT toch wegdoen en voor iets 'rustigers' gaan. Terug naar mijn 'eerste type' motor. Dat was een Royal Enfield Continental GT, goeie motor, maar uiteindelijk speelde de zithouding me parten. Had ik dan een Interceptor gekocht ipv van een hele omweg te maken via aan Suzuki V-Strom en een Kawasaki Z900RS om dan uiteindelijk bij mij GT 'beest van een motor' te belanden, dan was de kous waarschijnlijk meteen af geweest.
Ik rijd nu constant met mijn oog op de snelheidsmeter, want de wegen staan vol met flitspalen en trajectcontroles. Je kan je neus niet snuiten of ze hebben het gezien, bij manier van spreken.
Het beste wat ik dus kan doen is wat 'onthaasten' en een motor kiezen die me het nodige plezier verschaft bij lagere snelheden. Iets praktischer, makkelijker vast te pakken en waarvoor je geen half uur bezig bent om je gear aan te doen.

Ik heb dan ook een afspraak gepland voor een proefrit met een Kawasaki W800. Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van de GT, maar goed, heb er veel goeie dingen over gehoord en ik wil dat wel eens testen om te zien of het klopt.

Eigenlijk ook een slecht moment : we zijn halverwege juni en als de leveringstermijnen zo lang zijn als bij de auto's, dan zal het niet meer voor dit jaar zijn (twee weken geleden onze nieuwe auto opgehaald na 10 lange maanden wachten).
Nu, dat wisten we op voorhand, maar hoe zit het met de motorsector, en dan meer bepaald bij Kawasaki (België). Iemand die daar toevallig zicht op heeft ?
Als je nog geld over hebt om in een putje te gooien, ik hou me zelf aanbevolen. 🤗
 
Vaderdag is helaas al geweest :+
Was ik met de 888 onderweg, ook geen succes in NL…….en zeker richting stadion vanwege de voetbalwedstrijd welke hier op zondag gespeeld werd.

Eerst de stator/regelaar vd VFR vervangen, iig morgen bezorgt en vanmiddag de carterdeksel pakking besteld.

En dan misschien vh najaar iets uitzoeken…..S1000RR wordt het niet.
 
Was ik met de 888 onderweg, ook geen succes in NL…….en zeker richting stadion vanwege de voetbalwedstrijd welke hier op zondag gespeeld werd.

Eerst de stator/regelaar vd VFR vervangen, iig morgen bezorgt en vanmiddag de carterdeksel pakking besteld.

En dan misschien vh najaar iets uitzoeken…..S1000RR wordt het niet.
Je weet niet wat je mist :Y. Er is ook een naked versie van: s1000r of m1000r.
 
Terug
Bovenaan Onderaan