oldskoolgsxr
MF veteraan
- 3 jun 2013
- 1.330
- 2.001
Veel motorrijders nu. Ik rij al sinds november met de scooter xmax250 op en neer naar werk.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Doe ik in de vakantieperiode, dan is het rustiger op de Leusderhei.Ben op de motor naar mijn werk... Best of two worlds!
Auto's worden in de fabriek op bestelling gemaakt in verband met de wensen van de klant. Motoren worden standaard geproduceerd en door de dealer aangepast aan de wensen van de klant. Dat houdt in dat de levertijd kort is, tenzij het model uitverkocht is.Vorige zaterdag mijn Superduke GT weer gaan ophalen na herstelling, toch een drietal weken zonder gezeten.
Het ritje naar huis heeft me toch weer doen nadenken. Ben de motormicrobe sowieso niet kwijt maar die GT is toch veel te veel machine voor wat ik ermee doe. Op circuit ga ik er nooit mee rijden, snelle wegen in Duitsland opzoeken doe ik ook niet want daar heb ik toch geen tijd voor. Een weekje eropuit met andere 'motards' lukt me ook niet, weer wegens tijdsgebrek (groot gezin, met 4 kids en heel druk met het werk, etc.) Uiteindelijk rest er enkel af en toe eens een ritje van een uurtje, twee uurtjes en dan weer de stalling in voor een tweetal weken.
Dus, ik ga de GT toch wegdoen en voor iets 'rustigers' gaan. Terug naar mijn 'eerste type' motor. Dat was een Royal Enfield Continental GT, goeie motor, maar uiteindelijk speelde de zithouding me parten. Had ik dan een Interceptor gekocht ipv van een hele omweg te maken via aan Suzuki V-Strom en een Kawasaki Z900RS om dan uiteindelijk bij mij GT 'beest van een motor' te belanden, dan was de kous waarschijnlijk meteen af geweest.
Ik rijd nu constant met mijn oog op de snelheidsmeter, want de wegen staan vol met flitspalen en trajectcontroles. Je kan je neus niet snuiten of ze hebben het gezien, bij manier van spreken.
Het beste wat ik dus kan doen is wat 'onthaasten' en een motor kiezen die me het nodige plezier verschaft bij lagere snelheden. Iets praktischer, makkelijker vast te pakken en waarvoor je geen half uur bezig bent om je gear aan te doen.
Ik heb dan ook een afspraak gepland voor een proefrit met een Kawasaki W800. Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van de GT, maar goed, heb er veel goeie dingen over gehoord en ik wil dat wel eens testen om te zien of het klopt.
Eigenlijk ook een slecht moment : we zijn halverwege juni en als de leveringstermijnen zo lang zijn als bij de auto's, dan zal het niet meer voor dit jaar zijn (twee weken geleden onze nieuwe auto opgehaald na 10 lange maanden wachten).
Nu, dat wisten we op voorhand, maar hoe zit het met de motorsector, en dan meer bepaald bij Kawasaki (België). Iemand die daar toevallig zicht op heeft ?
Studeer jij voor ouwe lul of zo ?Daarom overweg ik een versys 650, MT-07 oid…..
de nieuwe versie? dan ben ik wel benieuwd naar je ervaring van de proefritIk heb dan ook een afspraak gepland voor een proefrit met een Kawasaki W800. Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van de GT, maar goed, heb er veel goeie dingen over gehoord en ik wil dat wel eens testen om te zien of het klopt.
Ben ik al, dus niks bijzonders…..Studeer jij voor ouwe lul of zo ?
Of misschien een motorscooterDaarom overweg ik een versys 650, MT-07 oid…..
Dan is het wel heel erg met je gesteld .Of misschien een motorscooter
Nah, dat niet, zie teveel van die types met heuptasjes/matzwarte helm met veren hier mee rondrijden….Of misschien een motorscooter
Als je nog geld over hebt om in een putje te gooien, ik hou me zelf aanbevolen.Vorige zaterdag mijn Superduke GT weer gaan ophalen na herstelling, toch een drietal weken zonder gezeten.
Het ritje naar huis heeft me toch weer doen nadenken. Ben de motormicrobe sowieso niet kwijt maar die GT is toch veel te veel machine voor wat ik ermee doe. Op circuit ga ik er nooit mee rijden, snelle wegen in Duitsland opzoeken doe ik ook niet want daar heb ik toch geen tijd voor. Een weekje eropuit met andere 'motards' lukt me ook niet, weer wegens tijdsgebrek (groot gezin, met 4 kids en heel druk met het werk, etc.) Uiteindelijk rest er enkel af en toe eens een ritje van een uurtje, twee uurtjes en dan weer de stalling in voor een tweetal weken.
Dus, ik ga de GT toch wegdoen en voor iets 'rustigers' gaan. Terug naar mijn 'eerste type' motor. Dat was een Royal Enfield Continental GT, goeie motor, maar uiteindelijk speelde de zithouding me parten. Had ik dan een Interceptor gekocht ipv van een hele omweg te maken via aan Suzuki V-Strom en een Kawasaki Z900RS om dan uiteindelijk bij mij GT 'beest van een motor' te belanden, dan was de kous waarschijnlijk meteen af geweest.
Ik rijd nu constant met mijn oog op de snelheidsmeter, want de wegen staan vol met flitspalen en trajectcontroles. Je kan je neus niet snuiten of ze hebben het gezien, bij manier van spreken.
Het beste wat ik dus kan doen is wat 'onthaasten' en een motor kiezen die me het nodige plezier verschaft bij lagere snelheden. Iets praktischer, makkelijker vast te pakken en waarvoor je geen half uur bezig bent om je gear aan te doen.
Ik heb dan ook een afspraak gepland voor een proefrit met een Kawasaki W800. Eigenlijk compleet het tegenovergestelde van de GT, maar goed, heb er veel goeie dingen over gehoord en ik wil dat wel eens testen om te zien of het klopt.
Eigenlijk ook een slecht moment : we zijn halverwege juni en als de leveringstermijnen zo lang zijn als bij de auto's, dan zal het niet meer voor dit jaar zijn (twee weken geleden onze nieuwe auto opgehaald na 10 lange maanden wachten).
Nu, dat wisten we op voorhand, maar hoe zit het met de motorsector, en dan meer bepaald bij Kawasaki (België). Iemand die daar toevallig zicht op heeft ?
Matzwarte helm heb ik ook.Nah, dat niet, zie teveel van die types met heuptasjes/matzwarte helm met veren hier mee rondrijden….
Waarom,die hebben een heuse kofferbak ,althans de mijne wel en o geen matzwarte helmNah, dat niet, zie teveel van die types met heuptasjes/matzwarte helm met veren hier mee rondrijden….
Vaderdag is helaas al geweestMatzwarte helm heb ik ook.
Heuptasje nog niet
Ik weet het.Dan is het wel heel erg met je gesteld .
Hij heeft waarschijnlijk zelf ook al zijn toegangsexamen achter de rug.Ben ik al, dus niks bijzonders…..
Dan ben ik toch niet de meest sneue van dit forumIk weet het.
Volgens velen hier behoor ik tot de onderklasse van MF. Een soort veredelde sukkel met een motorscooter en ook nog een BMW.
Was ik met de 888 onderweg, ook geen succes in NL…….en zeker richting stadion vanwege de voetbalwedstrijd welke hier op zondag gespeeld werd.Vaderdag is helaas al geweest
Oei,dat is wel heel erg,ik leef met je meeIk weet het.
Volgens velen hier behoor ik tot de onderklasse van MF. Een soort veredelde sukkel met een motorscooter en ook nog een BMW.
Je weet niet wat je mist . Er is ook een naked versie van: s1000r of m1000r.Was ik met de 888 onderweg, ook geen succes in NL…….en zeker richting stadion vanwege de voetbalwedstrijd welke hier op zondag gespeeld werd.
Eerst de stator/regelaar vd VFR vervangen, iig morgen bezorgt en vanmiddag de carterdeksel pakking besteld.
En dan misschien vh najaar iets uitzoeken…..S1000RR wordt het niet.