de IDEALE all/ offroad

hoeveel cc's


  • Totaal aantal stemmers
    30
Eigenlijk zoek ik een "kleine" 990 Adventure.

De balans en vermogens afgifte zijn geweldig, maar hij blijft zwaar en in veel situaties meer vermogen dan ik handelen kan. Een ca 500cc (490 KTM) 2 cilinder met hetzelfde specifieke vermogen (pk/cc) van een 790 zou op ca 60 pk uitkomen. Als die 60 pk ongeveer in hetzelfde toerenbereik vrij komt als bij de 990 ben ik gelukkig.
Van een 990 V-Twin terug naar een 490 parralel twin met alle componenten die lichter kunnen door het mindere vermogen op ca 150kg leeg uitkomen klinkt mij nog beter.
Ik weet het, even zwaar als de 390, maar die is goedkoop gebouwd met oa een stalen subframe. Daar is over de hele motor waarschijnlijk voldoende te winnen.

O en het zou heel fijn zijn als er gewoon 10w40 in kon ipv 10w50, 10w60, 15w50 _O-
 
Eigenlijk zoek ik een "kleine" 990 Adventure.

De balans en vermogens afgifte zijn geweldig, maar hij blijft zwaar en in veel situaties meer vermogen dan ik handelen kan. Een ca 500cc (490 KTM) 2 cilinder met hetzelfde specifieke vermogen (pk/cc) van een 790 zou op ca 60 pk uitkomen. Als die 60 pk ongeveer in hetzelfde toerenbereik vrij komt als bij de 990 ben ik gelukkig.
Van een 990 V-Twin terug naar een 490 parralel twin met alle componenten die lichter kunnen door het mindere vermogen op ca 150kg leeg uitkomen klinkt mij nog beter.
Ik weet het, even zwaar als de 390, maar die is goedkoop gebouwd met oa een stalen subframe. Daar is over de hele motor waarschijnlijk voldoende te winnen.

O en het zou heel fijn zijn als er gewoon 10w40 in kon ipv 10w50, 10w60, 15w50 _O-

Dus een 701 Husqvarna met bijvoorbeeld een rade garage kit?
19701BD520_17_Husq701_R77_SO_SS-SS-CF_1Gray_2048x2048.jpg
En daar maak je dan dit van
RadeGarage_701-front-kit-upgrade_web.jpg

Dat is wat ik van plan ben, 75pk 145 kilo 7.5k km onderhoudsintervallen
 
Erwin P
Leuk , die beschrijving past exact op mn moto guzzi v75 tt :]

Heeft die ook een beetje (moderne) sportieve off-road rijeigenschappen dan? Mijn ideale All/Off-road reis fiets moet ik wel echt ''hard'' kunnen rijden.
Ik kan hem ook niet niet vinden, alleen de V65 en V85 als TT, de V75 alleen als straatfiets. Zelfbouwproject?

@Twigsterify Dat klinkt mij al aardig goed ja, een 2 cilinder zou wel fijn zijn voor de lange reizen.
 
Heeft die ook een beetje (moderne) sportieve off-road rijeigenschappen dan? Mijn ideale All/Off-road reis fiets moet ik wel echt ''hard'' kunnen rijden.
Ik kan hem ook niet niet vinden, alleen de V65 en V85 als TT, de V75 alleen als straatfiets. Zelfbouwproject?

@Twigsterify Dat klinkt mij al aardig goed ja, een 2 cilinder zou wel fijn zijn voor de lange reizen.
Deze 701 trilt wel minder dan mijn 1190, alleen het zadel is wel harder dan een plank
 
Het is een zelfbouw project ja , monoshock , verlengde swingarm voor en achter 20cm veerweg , 19 liter tank
Blok heeft 4kleppen per cylinder ,digitale programeerbare ontsteking .
Ben nu in de afbouwfase, uitlaat veranderen , spuiten etc.
 
Husqvarna 701 LR.
500km op 1 tank.
 

Bijlagen

  • 2020-husqvarna-enduro-701-lr-first-look-1.jpg
    2020-husqvarna-enduro-701-lr-first-look-1.jpg
    94,8 KB · Weergaven: 8
Terug
Bovenaan Onderaan