Erwin P
Crashtest dummy
Eigenlijk zoek ik een "kleine" 990 Adventure.
De balans en vermogens afgifte zijn geweldig, maar hij blijft zwaar en in veel situaties meer vermogen dan ik handelen kan. Een ca 500cc (490 KTM) 2 cilinder met hetzelfde specifieke vermogen (pk/cc) van een 790 zou op ca 60 pk uitkomen. Als die 60 pk ongeveer in hetzelfde toerenbereik vrij komt als bij de 990 ben ik gelukkig.
Van een 990 V-Twin terug naar een 490 parralel twin met alle componenten die lichter kunnen door het mindere vermogen op ca 150kg leeg uitkomen klinkt mij nog beter.
Ik weet het, even zwaar als de 390, maar die is goedkoop gebouwd met oa een stalen subframe. Daar is over de hele motor waarschijnlijk voldoende te winnen.
O en het zou heel fijn zijn als er gewoon 10w40 in kon ipv 10w50, 10w60, 15w50
De balans en vermogens afgifte zijn geweldig, maar hij blijft zwaar en in veel situaties meer vermogen dan ik handelen kan. Een ca 500cc (490 KTM) 2 cilinder met hetzelfde specifieke vermogen (pk/cc) van een 790 zou op ca 60 pk uitkomen. Als die 60 pk ongeveer in hetzelfde toerenbereik vrij komt als bij de 990 ben ik gelukkig.
Van een 990 V-Twin terug naar een 490 parralel twin met alle componenten die lichter kunnen door het mindere vermogen op ca 150kg leeg uitkomen klinkt mij nog beter.
Ik weet het, even zwaar als de 390, maar die is goedkoop gebouwd met oa een stalen subframe. Daar is over de hele motor waarschijnlijk voldoende te winnen.
O en het zou heel fijn zijn als er gewoon 10w40 in kon ipv 10w50, 10w60, 15w50