**DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.949
4.196
De Betuwe
Off topic, technisch, zijstraten, doorlopende discussies, extra vragen nav bestaande topics, stom geouwehoer, leuke praat, stoere verhalen, vette klauwen, libelle adviezen.

Hier kan het.

Om twee redenen:

Allereest om de rubriek TECHNIEK zo schoon mogelijk te houden.

Ten tweede, en niet veel minder belangrijk, de sfeer op MF is dat toch veel besproken moet kunnen worden. En dat kan dan dus hier.

Proost!
 
Er rijden zat mensen rond in een auto, met rbw, die totaal niet kunnen rijden en een gevaar op de weg zijn.

Een papiertje zegt niks.
En dus voortaan de rijbewijzen maar gewoon afschaffen?
Net als in mijn tijd met een proefrijbewijs zonder ook maar 1 meter op een motorfiets gereden te hebben op een motor met 100pk de openbare weg op?
Dat er slechte opleidingen en slechte cursisten bestaan is nog geen argument om alle opleidingen maar af te schaffen.
 
Dat probeer ik ook niet te zeggen. Mijn punt is, dat we ook niet alle rijscholen of het CBR sluiten omdat er deelnemers het net niet helemaal begrepen hebben. Voor de meeste is de (soms beperkte) uitleg voldoende. Voor andere net aan, en weer anderen begrijpen het nooit. Dat probleem los je niet op door op je strepen te gaan staan bij de opleider. In sommige gevallen moet je je gewoon er bij neerleggen dat iemand iets niet onder de knie krijgt.

Als je mij iets probeert bij te brengen zoals je zou doen bij iemand die z'n eigen naam niet kan schrijven haak ik ook af
 
Laatst bewerkt:
Totdat ze voor de 2e keer bij je komen met "dit is een slechte boor!"......
En dat je ze erop wijst dat de schakelaar van L op R moet staan.....
Ja, klopt. Je zou zweren dat er ergens een camera hangt en Ralf Inbar ineens uit de bossies komt

Degene waar ik op doelde (een MF-er) heeft 2 keer zoveel hersens als ik. Gaaf om het tegenovergestelde mee te maken. Vrijwel direct kan je dan tempo maken. Ik moet hem wel afzeiken om me nog een beetje beter te kunnen voelen. Die paardepik gaat een mooie toekomst tegemoet
 
sorry Jeanjacques, Janbros heeft natuurlijk gelijk...er zit te weinig benzine in je tank....of hij bedoeld je lucht mengselschroefen, daarnaast kan hij ook bedoelen dat je vlotterhoogte veel te laag staat.........en nu snap je gelijk waarom veel mensen niet eens meer gebruik maken van motor forum!! iig succes met je carbs ik heb het wel weer gezien hier.mzzl
Lange tenen, kort lontje... is niet bekend met de gebruikwn van MF
 
En dus voortaan de rijbewijzen maar gewoon afschaffen?
Net als in mijn tijd met een proefrijbewijs zonder ook maar 1 meter op een motorfiets gereden te hebben op een motor met 100pk de openbare weg op?
Dat er slechte opleidingen en slechte cursisten bestaan is nog geen argument om alle opleidingen maar af te schaffen.
maar het gros van de motorrijders hadden allemaal al op schakelbrommers gereden, meestal flink opgevoerd, en de politie ontwijken was er dus al spelenderwijs ingeslopen....
Dus was 3 weken op een CB350 genoeg voor de basis , en dan dus door naar een 500 3 cil kawa...dat ging tenminste vooruit
 
maar het gros van de motorrijders hadden allemaal al op schakelbrommers gereden, meestal flink opgevoerd, en de politie ontwijken was er dus al spelenderwijs ingeslopen....
Dus was 3 weken op een CB350 genoeg voor de basis , en dan dus door naar een 500 3 cil kawa...dat ging tenminste vooruit
Ja, maar als we dat nu zo zouden doen, dan krijgen de ziekenhuizen en begrafenisondernemers het nog druk. Dat is wat ik er mee wilde zeggen. Het kan gewoon niet meer.....
 
Ja, maar als we dat nu zo zouden doen, dan krijgen de ziekenhuizen en begrafenisondernemers het nog druk. Dat is wat ik er mee wilde zeggen. Het kan gewoon niet meer.....

Dat is maar een korte tijd.
Als de gewonden en doden blijven komen dan worden de ziekenhuizen en begrafenisondernemers wel opgeschaald
 
spongebob-squarepants_849daf5b.jpg
 
Ja, klopt. Je zou zweren dat er ergens een camera hangt en Ralf Inbar ineens uit de bossies komt

Degene waar ik op doelde (een MF-er) heeft 2 keer zoveel hersens als ik.
Mijn zoon heeft een iq van 160.
Maar ik kan aan mn motor sleutelen, hij niet. Ik kom niet verder dan 110.
Maar als je niet logisch kan denken in beeld, maar enkel in 0-1. Zit je dus op een andere wereld. Maar is hij meer dan ik? Wel anders.
Respect moet je verdienen, door je handelingen. Niet met cijfer p een papiertje.
Ken ook zat uv afgestudeerde die nog geen dag gewerkt hebben. Kunnen ze niet. Ze kunnen hun geleerde niet in praktijk brengen
 
Ik weet. Als je jong bent wordt er waarde aan gehecht door een ander. Ik hoop dat dergelijke gastjes snel een ouwe ziel krijgen. Zonde als die briljanten zich niet kunnen ontplooien
Ouwe ziel zijn “ze” helaas vaak mee geboren. Vandaar niet mee kunnen (sociaal) op school etc.
Echt je plek vinden wordt dan heel lastig.

En dan heb je vaak nog de combi van hoog IQ maar bijzonder matig EQ, dan wordt het helemaal een feestje in de maatschappij.

Maar we dwalen af, onderwerp voor bij een biertje :+
 
Ouwe ziel zijn “ze” helaas vaak mee geboren. Vandaar niet mee kunnen (sociaal) op school etc.
Echt je plek vinden wordt dan heel lastig.

En dan heb je vaak nog de combi van hoog IQ maar bijzonder matig EQ, dan wordt het helemaal een feestje in de maatschappij.

Maar we dwalen af, onderwerp voor bij een biertje :+
Present :)

Incl biertje :Y
 
Terug
Bovenaan Onderaan