**DE KANTINE** praat-café in TECHNIEK

Duderuud

Admin
Crew
19 mei 2001
32.957
4.209
De Betuwe
Off topic, technisch, zijstraten, doorlopende discussies, extra vragen nav bestaande topics, stom geouwehoer, leuke praat, stoere verhalen, vette klauwen, libelle adviezen.

Hier kan het.

Om twee redenen:

Allereest om de rubriek TECHNIEK zo schoon mogelijk te houden.

Ten tweede, en niet veel minder belangrijk, de sfeer op MF is dat toch veel besproken moet kunnen worden. En dat kan dan dus hier.

Proost!
 
Ik kan de waardering score niet aantikken.
Niet clickable.

cant touch this GIF
:?Wazig, gisteren werkte dat nog, inclusief totaaoverzicht van hoeveel likes/dislikes van welke soort ontvangen. dan weet ik het helaas ook niet.
 
Zuurkool schotel uit de oven.
Zuurkool soms bij de Lidl Portugal nog te vinden. Maar vooral gebrek aan oven en dus ovenschaal.

Denk niet dat ik ergens in Juni/ Juli het ga maken bij terugkomst.
 
Ik ben helemaal voor hightech, maar het moet wel het juiste doel dienen (spectaculairgoed zijn in iets.)
Dit is globaal alleen maar verkocht om veel vermogen te hebben voor weinig centen.
Het risico dat het kapotloopt en juist meer kost is mij simpelweg te groot, voor een vervoermiddel.
Heb je de eerste digitale camera's ooit gebruikt?
Of de eerste "smartphone"?
Die waren ook niet spectaculair goed in iets, het idee daarintegen was dat wel.

De 1.5L VC turbo doet 201pk bij 5600 toeren!
Dat is ook 134pk/L cilinderinhoud.
305Nm vanaf 2800 toeren tot en met 4000 toeren.
Zoek me nog een 1.5L 3cilinder met die gelijkaardige specificaties.
En het verbruik met dat vermogen ook lager dan de competitie, dat is het hele punt van al die moeite.

De "technologie" is niets speciaals, er zijn enkele extra mechanische onderdelen.
De harmonic drive bestaat ook al even en staat bekend als robuust en spelingvrij voor heel preciese toepassingen.
 
Kan dr echt van genieten na een paar weken buitenland. Is ook vaste prik zodra ik de grens over kom.
Zo blij als een kind zijn met zoiets vunzigs noem ik zelf een gave :9
Helemaal niks is ook zo traditie loos hè 🤷🏿‍♂️.

Misschien dat ik bij terugkomst een file ga opzoeken, als ik daar in Noord Frankrijk of België al niet in terecht gekomen ben 🤐
 
Grapje neem ik aan? Misbruik wordt namelijk niet gewaardeerd...
Ik zie geen misbruik in het disliken van een bericht van voor de invoering van de smileys, of hoe heten die dingen.

Heb dat tenminste voor de overige emoticons ook niet meegekregen 🤷🏿‍♂️ .
Of het positief of negatief is kon voorheen ook met ' verdrietig ' of ' kwaad ' worden aangegeven, hetzij minder specifiek.

Maar als ik de finesse of het punt mis, lees ik dat graag 👍🏿
 
Heb je de eerste digitale camera's ooit gebruikt?
Of de eerste "smartphone"?
Nee, nee, late adaptor hier.
Die waren ook niet spectaculair goed in iets, het idee daarintegen was dat wel.

De 1.5L VC turbo doet 201pk bij 5600 toeren!
Dat is ook 134pk/L cilinderinhoud.
305Nm vanaf 2800 toeren tot en met 4000 toeren.
Zoek me nog een 1.5L 3cilinder met die gelijkaardige specificaties.
En het verbruik met dat vermogen ook lager dan de competitie, dat is het hele punt van al die moeite.

De "technologie" is niets speciaals, er zijn enkele extra mechanische onderdelen.
De harmonic drive bestaat ook al even en staat bekend als robuust en spelingvrij voor heel preciese toepassingen.
Het is inderdaad mooie techniek, maar ik zal het denk ik nooit kopen, het risico op kosten weegt voor mij zwaarder dan de verbruikswinst.
Gelukkig zijn er mensen die daar anders over denken, anders zou ik nu ook geen zestienkleppers kunnen kopen.
 
iemand toevallig een tip om de connectoren van een kabelboom soepel en roestvrij te houden?
Das vrij breed gezien wat er allemaal aan een kabelboom kan zitten.
Bij soepel moest ik aan de plastic stekkers denken, waar pinnetjes inzitten.

Men gebruikt daarvoor di electric grease, maar heb nooit een fatsoenlijke vertaling naar het NL gevonden, dus ook geen merk of link ergens naar een product.
 
Das vrij breed gezien wat er allemaal aan een kabelboom kan zitten.
Bij soepel moest ik aan de plastic stekkers denken, waar pinnetjes inzitten.

Men gebruikt daarvoor di electric grease, maar heb nooit een fatsoenlijke vertaling naar het NL gevonden, dus ook geen merk of link ergens naar een product.
Vertaling :
Dieëlektrisch vet. Vaak in de vorm van silicone vet.
Dieëlektrisch betekent niet elektrisch geleidend.
Zeer geschikt voor elektrische connectoren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan