De Limbocl@n: Still going slow | deel 162

Vandaag bij alledrie de groeves geweest. Maar de toegang tot die skywlak bij Jackerath en het uitzichtpunt bij Indenman waren beiden afgesloten
 
Vandaag in het zuiden mijn vriendin opgeladen en een klein toertje gemaakt door het heuvelland. Vooral uit de buurt van de toeristische plaatsjes gebleven. En even een ijsje wezen eten bij pleinzicht in Klimmen
1D49722C-C3DD-4297-A0FA-BA2C12632D86.jpeg
 
Vandaag in het zuiden mijn vriendin opgeladen en een klein toertje gemaakt door het heuvelland. Vooral uit de buurt van de toeristische plaatsjes gebleven. En even een ijsje wezen eten bij pleinzicht in Klimmen
Wij ook door het heuvelland gereden....... kleine wegen opgezocht en weggebleven rondom Vijlen/Vaals...... toch maar effe ook de Voerstreek ingedoken..... veel en veel rustiger, net zo mooi
 
Gisteren nog maar even een rondje Heinsberg gedaan. Alleen jammer dat ze in Duitsland niet zoveel van die leuke terrasjes langs de weg hebben. Of misschien moet ik dan toch de kleinere wegen binnendoor eens rijden

1629091476278.png
 
Deze week weer regen….en dan weer werken natuurlijk.
Tussen de buien door nog genoeg tijd om met je nieuwe motor te rijden toch, het regent niet de hele dag ;)...... Heb je 'm inmiddels opgehaald en al een fotootje om te delen?
 
Ik had tegen mijn vriendin ook gezegd dat ik in 3 weken vakantie ook een dag naar Luxemburg wilde toeren.
laatste week vakantie en ik ben er nog niet geweest. Afgelopen woensdag t/m zondag was het goed maar zat ik in Groningen.
Nu hopelijk vrijdag nog een kans
 
Tussen de buien door nog genoeg tijd om met je nieuwe motor te rijden toch, het regent niet de hele dag ;)...... Heb je 'm inmiddels opgehaald en al een fotootje om te delen?
Thuis is ie/ze en al direct pret, want we wisten dat ie niet startte op eigen accundus over gestart, klik…… en toen dood….

na lang zoeken blijkt dat er kortsluiting id accu ontstaat waardoor er nix da ist. Maar hij loopt super netjes dus morgen ff een nieuwe accu halen. Opties best een paar deukjes en plekken maar nieuwe bandjes, ketting tandwiel en vering. Dus komt helemaal goed. Ik ga zo id zon ff instawaardige fotos maken😇😇
 
Accu en knipperlichtje vervangen, en daarna heeft t alleen nog maar geregend… morgen ziet t er al niet veel beter uit ben ik bang.
 
Zo vandaag weer eens een ouderwetse dagtrip gemaakt.

Was aan het twijfelen tussen de Kastelenroute in Luxemburg, of de hoogtepunten van Luxemburg van Route you.

Uiteindelijk toch voor de laatste gekozen.

Om 08:15u thuis weggereden maar helaas begon het vanaf Urmond te miezerregen.

Zeker op de belgische autosnelweg geen pretje.

Ik wilde bij Pepinster binnendoor richting Spa, maar deze weg was door de politie hermetisch afgesloten.

Dan maar een kleine tour door Verviers, waar de schade van het hoogwater nog goed zichtbaar was.

xwCRVNs.jpg

Vv4ldMG.png



Dan doorgereden naar Spa, waar de opbouw voor de formule 1 races in volle gang is

imj8Cez.jpg




Normaal gesproken pak ik richting Noordkant van Luxemburg altijd de afrit Sankt Vith, door een niet goed werkende tomtom en zelf zo stom zijn om deze automatisch te volgen mis ik de afrit, en wijst de Tomtom me in Duitsland pas van de autosnelweg af.

Geen straf als je op deze route dit soort bochten krijgt.

kX6hScn.jpg




Toch nog een soort van kastelenroute, want het ‘officiele’ startpunt ligt bij dit kasteel van Vianden

dgJGKHu.jpg




Gelijk beginnen met een omleiding. Ook in dit geval veroorzaakt door de gevolgen van het hoge water

sRSe49n.jpg




Vervolgens de Ourthe en Sure gevolgd tot aan Wasserbillig.

Ook langs deze rivieren kon je nog goed zien waar het water heeft gestaan, talloze omgekiepte bomen die vol hingen met afval.



In Wasserbillig (laagste punt van Luxemburg) lekker pauze gepakt aan de Moezel, waar het zonnetje lijkt door te komen

wEZV0wE.jpg


dslCpnV.jpg




In Consdorf wordt ik dan weer bijna van mijn motor afgeschoten

Hm8Xv0v.jpg




Ondanks dat ik geen ‘diehard’voetballiefhebber ben, vind ik het altijd leuk om met de motor wat voetbalstadions langs te gaan, vandaag weer enkele in Luxemburg mogen afstrepen.

Zoals dit ‘stadion’ van FC Wiltz 71
oClF6NB.jpg




Uiteindelijk de route tot Wiltz gevolgd.

oyaUc2b.png




Omdat ik ook nog klein stukje belgie wilde meepakken en de klok al 17u voorbij was ben ik vanaf Wiltz richting Troisvierges gereden.

Hier ook even getankt, maar ik moet zeggen dat de prijzen in Luxemburg ook aardig stijgen. Inmiddels ook al 1,35 de liter.

Net over de grens even gestopt langs de kant van de weg om op telefoon te kijken of er ergens een leuk eettentje was.

Kijk ik daarna naar rechts, sta ik voor een oprit die afgezet is met politielint. Blijkt er daar afgelopen weekend een 3 voudige moord te hebben plaatsgevonden :X ❌$. Nathalie Maillet, directrice Circuit Spa-Francorchamps, vermoord teruggevonden



Snel maar doorgereden, en uiteindelijk in Sankt Vith beland bij een ‘imbiss’.

Rond 20:10u was ik thuis.

Inclusief pauzes net geen 12u gereden en 600km verder.
 
Laatst bewerkt:
Vanmorgen met goede moed op de motor gestapt. Richting epen gegaan en helemaal vergeten dat er een verbod is in het weekend. En je raadt het al, oom agent is er ook. Staande gehouden en een boete "rijker".

Ik was niet de enige. We stonden in de "rij" om de boete te mogen ontvangen!☺😇😅😅😅😅.

Ze stonden en staan wellicht nog steeds bij het hijgend hert.
 
We zijn gisteren naar de plasmolen geweest binnendoor en via via binnendoor weer terug. Mooi weer en op ons gemak met links en rechts n terrasje de hele dag gestuurd 👍
 
stelletje honden
Nouja zeg. Beetje overdreven he. Je zal mij niet horen zeggen dat ik het ermee eens ben, met al die afsluitingen maar je kunt (moet?) ook op de borden letten. Wegen zat in de eifel waar je in het weekend ook niet welkom bent, en dat vertelt kurviger je ook niet, de borden echter wel. Ter plekke even omrijden dus.
 
Terug
Bovenaan Onderaan